*** Stealth tekniikka.

Vierailija

ottolampi

3240.STEALTH

 

Stealth- tekniikasta

 

häive häive häive

 

Syksyä 2013 kohden tultaessa CIA iski nettikirjoituksiini kiinni kuin villipeto verenhajuun! Eikä kauaa tarvinnut tuumailla, miksi sivuamani aihe oli jo silloin hot. USA on tätä kirjoittaessani kehittelemässä massiivisia stealth- lentokoneitten iskujaan. Aihe on mitä selkein TABU. Vuosikaudet tutkissa näkymätön konekanta on kyllä tunnettua. Mutta koko maailmassamme ei yksikään ole uskaltanut syventyä aiheeseen. . . Arvaten siinä asuu nimenomaan meikäläiselle sopivaa uudenkarheaa haastetta:

 

Suomessa on kehiteltävänä armeijan tarpeisiin "Hamina-luokan aluksia". Niiden erityinen ominaisuus on laitteisto joka tekee laivasta haluttaessa tutkahäivelaitteen. Idea on simppeli. Kun alus halutaan vaikeasti havaittavaksi, tutkassa näkymättömäksi. Sitä varten aluksen kokasta kannen yli perätuhtoon kulkee C- kirjaimen kaltainen vaijerilinjaus. Siihen syötetään suurjännitettä teslasolenoidin kaltaisesta oskiloivasta generaattorista. Koronapurkauksien sinertävän valonkajo iskee koronalangasta erityisesti laivan molempiin reunojen kylkien tuhtokaiteisiin. Peittäen koko kulkulaitteen sateenvarjomaiseen punasinertävään loimottavaan plasmaionihehkuun.

 

Suurjännite ionisoiden irrottelee ilmasta elektroneja. Virittynyt ioniplasma muuntautuu sähköä johtavaksi. Koko alus saadaan näin menettämään selkeän kovan metallisen ulomman pintarakenteensa tutka- aaltojen edessä. Vielä kun plasma pannaan värähtelemään ja loimottamaan. Nähdään systeemi tutkakuvissa vaikeasti ja epämääräisesti hahmottuvaksi objektiksi. Jonka fyysistä sijaintia täsmäaseitten on hyvin vaikea hahmotella.

 

On systeemissä toki paljon haittaakin alukselle. Kuten muistamme säteilyn silpomasta +..IONIsoidusta ilmakehästä tulee tappavan vaarallista, keuhkoja polttavaa hengitettynä. Suojausgeneraattorin käydessä miehistön pitää paeta sisätiloihin panssariovien suojaan selvitäkseen häivetoiminnassa ylipäätään hengissä.

 

Eikä tässäkään toki kaikki. Suurjännite tietty tappaa jo sinällään. Mutta kun jännite ylittää 10 000V tasoja. Alkaa koronapurkauksessa ilmaionisaation takia muodostua myös pelättyä säteilyn kirjoa. Kanavasäteilyjä, beetanopeita elektroneja ja suoraa röntgensäteilyä myös. Lisäksi häivelaivan päälle muodostettu +..IONIsoitunut plasmakaasu liikkuu pois ilmavirtauksien mukaan.

 

-----

 

STEALTH- lentokoneissa I

 

lento lento lento lento

 

Sinipunaisena pään päällä pimeässä taivaassa hohkaava stealth- lentokone. Siis varsinkin sellainen, joka kovassa lentonopeudessaan menettää ionikaasusuojauksiaan hallitsemattomasti on ongelmallinen. Ongelmallinen monessakin mielessä. Stealth lentopommittajan myös omat tutkalaitteet ja elintärkeät valvontasignaalit kilpistyvät ionihuntuun. Kuin kapteeni olisi saanut mustan hupun silmilleen. Ei oikein toimivaa tuollainen.

 

Miten saataisiin pysymään tuhatkilometriluokan nopeuden piiskaamassa lentokoneen pinnassa ylipäätään tuo IONIplasmapinta? Ei helppoa. Stealth lentelijää kaukaa katsellessa kiinnittää huomiota, että koneessa on suoria särmättyjä pintoja. Ihan järjetöntä koska särmät näkyvät tutkassa aivan erityisesti! Hamina-luokan laivasta tuttu koronalangat asennetaan lentokoneessa juuri noita särmiä pitkin. Näin selittyy tuokin outo piirre.

 

Koronalangat on kuitenkin pakko sijoittaa ihan rungon pintaan. seuraa lisää ongelmia. Koska lähellä metallipintaa olevat koronalistat oikosulkeutuvat lyhyellä suojavälillä huonolla IONIplasmatuotolla. Siksi stealth- koneen pinnassa käytetään vahvaa eristelaminaattia. Nyt saadaan hämähäkkiverkkomainen plasmaverkosto risteilemään pitkin stealthpommittajan pintaa.

 

Mutta ei tämäkään toimi valtavissa nopeuksissa. Lisäksi koronaplasmaan pitäisi saada raa'asti lisää paksuutta ja tymäkkää pysyvyyttä. Eristävän maalin ulkopintaan pitää asentaa plutoniumsiesta ydinjätteistä kovalla rahalla ja s u u n n a t t o m a l l a salailulla toimitettuja erikoismateriaaleja. Tunnetuimpina mainitaan esim. hafnium 178 ja vaikka tantaalin isomeerejä 18mTa.

 

Näillä aineilla on e r i t t ä i n kiinnostavia ominaisuuksia. Kun niitä pommitetaan kevyehköillä röntgenfotoneilla. Ne saattavat "hallitusti" isomeerivireet purkautumaan kovalla gammakvanteilla! Malenkan- kuorimalliteoriat kertovat mekanismien luonteista suursalaisuuksiaan. Lene Hau on tunnettu nobelisti, joka näitä säteilyionisaation supersalattuja energioiden hallittuja fotonikompressointeja ja purkuja tutki.

 

-----------

 

Stealth lentokoneissa II

 

häive häive häive häive

 

Lene Haun tutkimukset karahtivat jäihin. Kun USA:n ydinaseteollisuus puuttui niiden julkaisuoikeuksiin. Lene Hau totesi hengenvaaran ja nosti painostuksessa USA:sta kytkintä. Ei tutki asiaa enää! Alamme päästä selvyyteen sellaisista asioista, jotka USA ydinarmeijakunnat saa takajaloilleen ja apinaraivoon, tietty. Siis mitä kiinnostavinta selvitettävää julkisissa foorumeissa toki. . .!

 

Stealth- lentokoneet sylkevät pintamateriaalistaan aggressiivista tappavaa ionisaatiokaasua ja säteilytappajia kuin hengen hädässään. Tutkat eivät laitteita hahmota. Mutta säteilymittarit huutaa kyllä. Eikä säteilytuotos toki tähän jää. Stealth koneessa säteilee lisäksi toki mm DU- uraaniammusytimet ja vastaavat.

 

Mutta yksi erityisalue on vielä tutkimatta. Plasmakaasupinnat häilyvät sinipunaisina IONIusvina kovissa lentonopeuksissaan yhä! Sopii kysyä mitä USA armeijakunnissa on kehitelty dilemman avustukseen? Tarkemmin katsellessa stealthkoneitten pinnoilla risteilee lukematon rivi ohuita kapilaariputkireikiä.

 

Nämä putkistot keskittyvät stealth- häivekoneen kuolemanlaatikkoon. Laitteistoon jossa ydinjäteplutoniumit kiehutetaan punahehkuisina kaasuplasmatilaan. Tämä "pienoisreaktori" on ankaran kaiken tappavan säteilynsä takia ollut pakko sijoittaa mahdollisimman kauas kuljettajasta.

 

Muistamme TVO:n yhteiskuntavastuuraportista 2008 miten ydinjätteistään kaasuplasmoittuu kolmatta tonnia vuosittain hengitysilmaamme. Stealth koneissa on sama kaiku askelissaan. ++..IONIplasmakaasuja generoidaan laajana pilvenä häivelentokoneitten pintavirtauksiin. Arki- ilma muuntautuu loimottavaksi rautanaulana tutkan fotoneja hämääväksi pintakaasumassoiksi. Hurjat kaasuplasmakanavat voidaan toki tarvittaessa sulkea, eli häiveominaisuutta kyetään säätelemään esteittä kytkimistä.

 

 

 

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat