* PEGASOS.

Vierailija

PEGASOS 2013 os.1
ioni ioni ioni

*Oletteko huomanneet, miten keväällä 2013 alkaneet megamassiiviset tauottomat chemitrailauksien myrkytyslennot ovat saaneet aikaan? Taivaitamme vuodesta 2003 lähtien kasvavasti tuhonneet pinkkiset taivaankannet ovat ikään kuin "kadonneet". Tilanne on makaaberi. Maailman reikiintyvät 430 reaktoria puskevat kiihtyvästi tonneittain vuosittain hapen pinkkistä IONISAATIOTA ja typen sinisyaanejaan.

* Mutta mistään piittaamatta IAEA ydinhallinnon johtajat ovat päättäneet prässätä kaiken surutta kansalaistensa niskaan. Tuhosta, hinnasta, no ylipäätään järjestä piittaamatta. Ydinvoimasta EI chemitrailerien lentueitten voimin luovuta, ei vaikka taivaalle kiihtyvästi kiipeävät Pu-239 tonnistot uhkaavat polttaa päältämme typpikehät ylikriittisinä!

Seura- lehti 06.06.2013 No:23. Sivulta 26-"Tutkijan taivas. Iida Pullinen metsästää zeppeliineillä pienhiukkasia ilmakehästä. Jämijärvi, valkoinen zeppeliini Pegasos. Sininen kuormuri näyttää 75m pitkän  zeppeliinin kupeella hiekkalaatikon leluautolta. "Kun ilmalaiva tuli vappuna Jämijärvelle, niin me saimme Suomen suurimman vappupallon", apulaistutkija Iida  Pullinen naurahtaa.

 Zeppeliinin tutkimuslennoilla kerätään näytteitä ilmakehään vuodatetuista säteilytuotosten  pienhiukkasista ja kaasuista! Suomen ilmatilassa ilmalaiva seilasi kesäkuun  puoliväliin saakka. Zeppeliinin kondorissa on Pullisen lisäksi kaksi lentäjää. Ilmalaiva on osa yhteiseurooppalaista PEGASOS- tiedeprojektia, jossa on mukana 12 Euroopan valtiota. Projekti työllistää noin 30 tutkijaa.

 Pullisen tutkimuskohteina ovat nimenomaan ilmakehän IONIT. Ne imetään muiden pienhiukkasten mukana halkaisijaltaan 4 mm levyisen metalliputken kautta gondolin laitteistoihin. Zeppeliini soveltuu tutkimukseen lentokonetta paremmin hitaan lentonopeutensa takia. Koelennot aloitettiin Saksasta 2kk sitten.
                --

PEGASOS 2013 os.2
ioni ioni ioni

Saksassa 2v sitten valmistunut zeppeliini tehtiin alkujaan yleisön lennätyksiin. Tiedekäytössä laitteeseen on asennettu tonnin edestä laitteistoja. Yhtä paljon kuin koko alus itse. Yksi tutkimuslento kestää 4- 6h. Nousten spiraalissa 1 000m korkeuteen 30min aikana. Zeppeliinissä on  mm. massaspektrometri Api-Trofin lisäksi koko tutkimuslaitteisto. Pulliainen on opiskellut ympäristötieteitä Jyväskylän yliopistossa ja Saksan Kölnissä Juelichin tutkimuskeskuksessa. Gradun hän teki "Kuivuuden vaikutus biogeenisten vock-yhdisteiden päästöihin tietyissä puulajeissa". Minua kiinnostaa siis mitä ympärillämme oleva ilmakehä pitää sisällään.

(Kuvaavaa, ydinvoimaloista tonneittain vuodessa vapautuneet IONIsaatiopäästöt vaikuttavat nimenomaan SYKEsarja B7 mukaan. Juuri ydinaavikoittaen sadanat pois ydinvoimaloiden päästöalueilta satojen km päähän. Ja tuhoavat Turun yliopiston tiedoin metsäluonnot laajasti kauttaaltaan.)

Pullinen on päätyönään apulaistutkijana Juelichin tutkimuskeskuksessa. Ja selvittelee ilmamolekyylien reagointeja ympäristöön. Hän siis tutkii nimenomaan ilmakehän IONIen sähkövarauksia! Tämä 4v kestävä Pan-European- gas- Aerosol climate study hanke käynnistettiin kaikessa hiljaisuudessa jo 2011. Kustannus 9,8 miljoonaa. EU:n osuus 7 miljoonaa. Zeppeliinin lisäksi ilmakehää tutkii myös kiinteät havaintoasemat, Suomessa 4kpl. Muualta Euroopasta toki lisää.

Tutkitaan pienhiukkasten vaikutusta ilmastomuutoksiin. Hiukkaset viilentää, mutta nimenomaan ihmisperäiset teollisuushiukkaset, kuten juuri reaktoriIONIT ovat terveydellemme haitallisia. Työnsä tehtyään Pulliainen palaa Saksaan tekemään löydöksistään TVO:n länsirnnikon päämittausalueesta vuosien lisäanalyysejään. Kun zeppeliini osuu pienhiukkasmuodostelmaan Pullinen tuulettaa. PEGASOS: valmistui 2011. Pituus 75m/ 1 000kg. Tilavuus 8 425 m3. Moottorit Lycoming Io-360, 147 kW *3. Heliumtäyte, nopeus 60km/h. Ilmalaiva blogi: http://eu-pegasos.blogspot.fi/

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat