Erota vai ei

Vierailija

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa nyt vuoden verran ja olen jo puoli vuotta miettinyt eroa ja siitä on keskusteltu miehen kanssa, mutta on kuitenkin päädytty vielä yrittämään. Olen 20 ja poikaystäväni 22 ja asumme kaukosuhteessa ja välimatkaa on 300km, joten rahaa ja aikaa kuluu hirveästi ja jotenkin tuntuu ettei suhde ole kaiken vaivan arvoista. Mies on hyvännäköinen ja hänelle on helppo puhua ja meillä on samoja kiinnostuksen aiheita ja hän osaa olla ihana kun olemme kaksisteen, mutta tuntuu silti että jotain puuttuu kun kuuntelee millaisia muiden suhteet ovat...Ja tämä on ensimmäinen seurustelusuhteeni, joten en oikein tiedä mitä odottaa ja mitä piirteitä tulisi kestää, eihän kukaan ole täydellinen, mutta....

Hän on todella puhelias ja hänellä on kärkäs mielipide kaikkeen, hän usein ajattelee vain itseään ja omaa ulkonäköään eikä ole kovin romanttinen. Hän ei söpöile eikä kovin usein näytä välittämistään varsinkaan jos paikalla on muita ihmisiä ja kateellisena katselenkin kun muut parit huomioivat toisiaan vaikka paikalla olisi muitakin, en kuitenkaan tarkoita, että koko ajan pitäisi kyhnätä yhdessä. Hän myös ärtyy helposti eikä kestä läheisyyttä hirveästi. Mies kehuu usein muiden naisten ulkonäköä ja kroppia, vaikka olen siitä huomauttanut hänelle. Luulisi hänen ymmärtävän, että ex-syömishäiriöisenä saan lisää paineita ja mietin kelpaanko hänelle kun saa kuulla koko ajan muiden ihmisten arvostelua hyvässä ja pahassa. Hän kyllä kehuu minuakin välillä, mutta yrittää silti muuttaa tyyliani ja hiuksiani ja ehdottelee koko ajan jotain mitä voisin kokeilla. Voisin minäkin muuttaa hänessä miljoona asiaa, mutta ei kaikesta tarvitse huomauttaa. 

Kaukosuhteen takia emme pysty näkemään kuin parin viikon välein, joten tuntuu ettei toista opi tuntemaan riittävästi ja opiskelujen takia kaukosuhde kestää vielä ainakin 2,5v, mikä tuntuu liian pitkältä ajalta kun itse pian valmistumisen jälkeen jo lapsia ja vakiintua. Mies taas ei ole satavarma haluaako lapsia ja ei ainakaan vielä niin pian kuin minä haluaisin. Hänen tulevaisuuden suunnitelmat ovat vielä auki ja hän ei puhu esimerkiksi tulevaisuudesta siten, että minäkin olisin mukana vaan hän toteaa että haluaa mennä esim Italiaan, mutta ei sano haluavansa mennä sinne minun kanssani. Minä haluaisin matkustella, mutta hänellä ei ikinä ole varaa eikä aikaa eikä intoa lähteä. 

Suhteessamme on ollut ihaniakin hetkiä ja en tiedä nyt luovutanko liian helposti, pelkään etten löydä ketään parempaa, mutta mielestäni jo se, että olen miettinyt eroa näin kauan olisi syy jättää, osaatteko viisaampina auttaa minua, olisin kiitollinen vastauksista!

Kommentit (1)

Vierailija

Kannattaa erota. Varsinkin tuo muiden naisten kommentointi niin hyvässä kuin pahassa vaikuttaa itsetuntoa alentavasti. Ja myös se että yrittää muuttaa sinun tyyliä on hälyyttävää! nimim, kokemusta on.... Neljän seurusteluvuoden jälkeen tunnen itseni siis todella rumaksi. ennen ajattelin olevani jopa ihan hyvännäköinen. nyt kun on lapsikin niin eroaminen on hankalempaa, ajattelen siis enää siltä kantilta että miten lapsi kärsii kun joutuu olemaan koko ajan jommasta kummasta vanhemmastaan erossa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat