Pelko tippurista!

Vierailija

Harrastin noin kuukausi sitten suuseksiä vastaanottavana osapuolena ilman suojausta. Nyt olen alkanut pelätä kuollakseni tippuri-tartuntaa, sillä se on ollut viime aikoina niin paljon esillä eri medioissa sen vuoksi ettei siihen enää antibiiotit tehoa. Pelkään, että minulla on tippuri eikä sitä voida hoitaa pois. Olen lukenut tilastoja viime vuoden tippuri tartunnoista ja niitä oli hiukan yli 300, joista muistaakseni n. 2/3 oli saatu heteroseksissä, 70% tartunnoista todettu miehillä ja noin puolet tartunnoista tulee Suomeen ulkomailta. Lisäksi olen lukenut HIV-tukikeskuksen sivuilta että tartuntariski tuollaisessa tilanteessa on "suhteellisen pieni". Silti minua pelottaa, että olisin taudin saanut. Onko joku täällä saanut tippuri tartunnan suuseksin kautta? Muutenkin kaipailisin kokemuksia tippuri tartunnoista. Kirjoitin tämän, koska halusin päästä avautumaan jonnekin ja saada jonkinlaisen mielenrauhan.

Kommentit (1)

Vierailija

Nyt luin vielä uutisen, jonka mukaan viime vuonna maakunnassani on todettu 14 tippuri tartuntaa ja tänä vuonna tähän mennessä 2 uutta tartuntaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat