kuinka monta alkoholiannosta juot viikossa?

Vierailija

Olen 25-vuotias nainen. Kyselisin miten paljon muut cosmolaiset suunnilleen juovat viikossa? Olen alkanut miettimään onko minulla ehkä jonkinlainen ongelma.. Juon helposti väh. 2 laatikkoa olutta viikossa. Töihinkin joudun menemään krapulassa. Kukaan muu ei tiedä paitsi avokkini, joka ei yhtään pidä siitä ja on pyytänyt minua vähentämään. Olenko jotenkin epänormaali vai juoko joku täällä yhtä paljon?

Kommentit (3)

Vierailija

Jos nyt tosissasi olet, niin ehdottomasti juot liikaa, jos menet joka viikko krapulassa töihin. Itse en juo alkoholia kuin silloin, kun siltä tuntuu ja on jonkin sortin juhlat, eli aika harvoin nykyään. Ei tule edes sitä yhtä annosta/viikko täyteen.

Vierailija

Olen tosissani. Tänäänkin menin heti töistä suoraan ostamaan juotavaa joita nyt tässä juon. Olen melkein viikon ollut yksin kotona niin avokkikaan ei ole vahtimassa. Jotenkin hävettää tämä tilanne.. Isänä on alkoholisti, joten se voisi vaikuttaa asiaan. Aina vaan löytyy joku "syy" miksi juoda. Olen oikesti hukassa

Vierailija

Avokkisi on varmasti tukenasi, kun on jo huomannutkin tuon tavaksi tulleen juomisen. Ehkä perheessä/ystäväpiirissä myös ymmärretään tilanne hyvin, perheessä ainakin, jos isällä on ollut taipumus liikakäyttöön.

Puhuminen on hyvä tapa aloittaa erkaneminen "turhasta" juomisesta = pitää tunnistaa ne tilanteet, missä alkoholia tulee juotua ja kertoa niistä ja alkoholin herättämistä fiiliksistä ja ajatuksista jollekin/joillekin. Päätä tilanteet, joissa juominen on ok, pyri karsimaan muut kerrat. Mieliteon iskiessä tee jotakin "korvaavaa" alkuun: päätä lähteä ulos/ puhua jonkun kanssa/ siivota/ tms. ja anna itsellesi vasta sitten lupa. Ehkä huomaat, ettei enää niin tee mielikään. Jos tekee, lykkää taas vähän. Ole lempeä, ei välttämättä ole helppoa, varsinkaan alkuun.

Anteeks keittiöpsykologia ja tsemppiä, usko itseesi niin hyvä tulee :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat