Los Angeles-majoittuminen ja kaupunginosat

Kommentit (7)

Vierailija

Kiitos, hyvästä, mielenkiintoisesta ja hyödyllisestä postauksesta! Itse majoituin 5 viikon reissulla Venice Beachissä sijaitsevaan huoneistohotelliin aivan rannassa, siisti ja moderni. Onhan se vähän dodgy area mutta ne kanaalit ja Abbot Kinney blvd ovat mielestäni kivoja paikkoja ja Santa Monica kävelymatkan päässä.

Vierailija

Joo Venicella loytyy kivojakin paikkoja. Itse myos tykkaan tosi paljon A Kinneysta, niin ihania pikkukauppoja ja ravintoloita. Itse yritan eniten valttaa aina sita ihan rannan hassakkaa. :D

Vierailija

Voisitko myös kertoa/ehottaa jossakin postauksessa vähän, että missä on jotain yybejulkkis leffoja kuvattu/sarjoja esim.o.c yms. Tai vähän samankaltaisia nähtävyyksiä mitkä kannattaa Suomesta asti mennä katsomaan.

Vierailija

Ikava kylla en osaa yhtaan sanoa etta missa leffoja on taalla kuvattu. Varmasti turistikierrosbussiajelulla niista kerrottaisiin mutta en ole ikina naissa kaynyt. Google ehka osaisi parhaiten kertoa :D

Vierailija

Haha ollessamme Losissa ensimmäistä päivää, päädyimme vahingossa matkustaessamme paikallisella bussilla juuri tuonne Comptoniin. Olin hieman paniikissa ja herätin rutkasti huomiota vaalean tukkani ja ihoni vuoksi :D onneksi poikaystäväni on puoliksi tummaihoinen ja emme hypänneet ehkä niin kovin silmään kuin olisimme voineet! Onneksi pääsimme sieltä nopeasti pois ja siitä jäi vain hauska muisto :)

Vierailija

Pakko kertoa tuohon auton vuokraukseen liittyen oma kokemukseni viime keväältä. Olimme poikaystävän kanssa ensimmäistä kertaa Losissa emmekä viikon lomallamme käyttäneet kertaakaan vuokra-autoa tai taxia. Kaikki matkat kuljimme siis julkisilla tai kävellen. Oikein yllätyin, miten toimiva julkinen liikenne Losissa on, kaikki ovat nimittäin haukkuneet sitä (eivätkä vähiten paikalliset). Suurin osa kanssamatkustajista metroissa ja busseissa oli toki köyhähkön oloisia mustia/latinoja, mutta monet oikein ystävällisiä. Esimerkiksi täyteen pakatussa bussissa matkalla West Hollywoodista Venice Beachille liikuttavan monet pitivät huolen siitä, että jäimme oikealla pysäkillä pois. Ja ei, emme viettäneet koko lomaamme hotellihuoneessa vain näimme omaan makuumme kaikki ensikertalaisen tärkeimmät kohteet: Griffith Observatoryn ja Hollywood-kyltin, Stable Centerin (ja matsin siellä), Santee Alleyn, Santa Monican huvipuistoineen, Manhattan Beachin (vuokrapyörillä), Venice Beachin kanaaleineen, Beverly Hills Mallin, tähdet, monen monta Ralfia (paras kauppa :) jne.. Eli autottomuus on oman kokemukseni mukaan Losissa täysin mahdollista, mutta vaatii tietenkin hieman suunnittelua. Mielestäni on kannattavaa majoittua Losin kokoisessa kaupungissa (tosin loman pituudesta riippuen) kahdessa eri sijainnissa, esim. Santa Monicassa ja West Hollywoodissa. Itse olen menettänyt sydämeni San Franciscolle, mutta Losissa oli kyllä mielettömän ystävällinen ja rento ilmapiiri jo heti lentokentältä lähtien! Loppuun vielä pakko sanoa, että pidän kovasti Cali-tyylistäsi!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat