Ah, ihana Edinburgh!

Kommentit (9)

Vierailija

Mä olen joskus väitellyt tosta "onko Skotlanti oma maansa" ihmisten kanssa :D Tai jos vaikka lasketaan miten monessa maassa on käynyt, niin lasketaanko Englanti ja Skotlanit kahdeksi eriksi, vai onko ne yhdessä ihan vaan Iso-Britannia.. Hahhaa, elämän suuria kysymyksiä ;)

On kyllä ihania kuvia, mun matkakuume vaan kasvaa entisestään kun luen sun postauksia!

-Riikka

Vierailija

Mä en edes tiennyt tuosta ennen meidän reissua! Alettiin puhumaan asiasta, kun turistibussin opas puhui Englannin ja Skotlannin välisistä rugbymatseista. Hotellilla oli pakko googlata ja yllätyttiin molemmat! Periaatteessahan ne on eri maita... tai ainakin Wikipedian mukaan, joka sanoo "Scotland is a country that is part of the United Kingdom". 

Hihii, matkakuume on erittäin tarttuvaa! ;)

Vierailija

Olen jo jonkun aikaa halunnut matkustaa Edinburghiin ja muualle Skotlantiin. Lontoossa tullut pari kertaa oltua ja voinu todeta, että niin historiallinen ja hieno kuin se onkin, tälläiset paikat kiinnostavat enemmän. Ja tosiaan Skotlantihan haluaisi itsenäistyä kruunun alta kovasti, Wales vähän samoissa meiningeissä, mutta ainakin vielä ovat yhtä suurta Yhdistynyttä kuningaskuntaa :D

Vierailija

Kannattaa ehdottomasti reissata Skotlantiin! Me vietettiin Edinburghin lisäksi yksi päivä Glasgowssa, joka ei tehnyt meihin yhtä suurta vaikutusta kuin Edinburgh. Alunperin tarkoituksena oli vuokrata auto ja lähteä pohjoiseen, mutta hylättiin idea nähtyämme kaikenmaailman liikenneympyrät ym., jotka näyttivät tosi pelottavilta ja vaikeasti ymmärrettäviltä. :D

Vierailija

Edinburgh on kaikkea sitä, mitä Skotlanti haluaa turisteille näyttää olevansa, ja Glasgow on puolestaan sen näköinen, että siellä oikeasti asutaan. Työläiskaupunkina se ei ehkä monen silmään ole yhtä nätti, mutta meininki on ihan eri - onhan se äänestetty britannian ystävällisimmäksi kaupungiksi ;) mutta matkailijalle Edinburgh on tosiaan kivempi.

Briteissä asuvana mulla nousee savu korvista, kun suomalaiset puhuu britanniasta englantina :D Kaikilla neljällä alueella on kumminkin niin eri kulttuuri ja historia, että niitä on tosi hölmöä niputtaa yhteen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat