Yksinäistä..

Vierailija

Mullon melkeen joka päivä tosi yksinäistä. Ainoa ihminen kenen kanssa vietän aikaa ja kenelle kerron asioita on mun poikaystävä, koska mulla ei ole kavereita. Ne päivät kun en ole poikaystävän kanssa olen vain kotona yksin. Eikä tää poikaystävä siis ole syy siihen miksei mulla ole kavereita, eli en siis ole unohtanut kavereita seurustelun takia. Mulla vaan ei enää ollu mitään yhteistä niiden kahden kavereiden kanssa jotka mulla oli, tuntu vaan että oltiin kasvettu erilleen niin yhteydenpito väheni ja yhdessä oleminen. Kyllä mä välillä näille vanhoille kavereille puhun, mutta ei kovinkana useasti, koska niillä on jo uudet kaverit. Mulla ei oo ikinä ollutkaan kauheasti kavereita vaan aina muutava tosi hyvä kaveri. Oon aluksi vähän ujo ja en oikeen uskalla tutustua uusiin ihmisiin, joka johtuu mun ala-asteesta ja yläasteesta kun mua on kiusattu.

Pointtina mulla oli, että mä haluaisin uusia kavereita. Tutustua joihinkin uusiin ihmisiin. Haluisin jakaa mun tärkeitä asioita ja kuulumisia muillekkin kuin poikaystävälle, ja myös saada tukea asioihin. Mä en tiedä missä tai miten mä saisin kavereita. Koulussakaan ei oikeen hirveen helppoa ole tutustua kun on jo ns. porukat. Mulla on alkamassa lukiossa vika vuos ja ainut kaveri mulla siellä on mun poikaystävä.

Mä en tiedä mitä tekis, mutta mä alan kyllästyy jo tähän että on niin yksinäistä. Itken asiasta varmaan ainakin joka viikko.. Mä tekisin tän asian eteen heti jotain, mut mä en tiedä mitä..

Kommentit (1)

Vierailija

Olen itse ollut aika samassa tilanteessa. Lukiossa olin joka päivä yksin, koska oma kiusaamistausta loi itselleni huonon itsetunnon. Mutta vanhemmiten olen oppinut, että mitään hyvää ei tapahdu jos ei uskalla. 

Eli, mene rohkeasti juttelemaan lukiotutuille. Tee itsellesi tavoite, että juttele mahdollisimman monelle joka päivä. Hymyile ja ole ystävällinen, kysele ihmisiltä kuulumisia. Ujous tulkitaan usein välinpitämättömyytenä, joten en voi tarpeeksi korostaa kehon kielen merkitystä.

Hyvin pian sieltä rupeaa erottumaan ihmisiä, joiden kanssa tulee parhaiten toimeen. Ja jos ei lukiossa tärppää, tutustua voi muuallakin. Kirjastossa, kaupungilla, baarissa, paikoissa joissa viihdyt.

Tiedän, että kiusaaminen on luonut pahat arvet, mutta ne asiat ovat mennyttä. Yritä uskotella itsellesi, että olet tarpeeksi hyvä, koska sinä olet. Meillä on vain yksi elämä ja pitää uskaltaa tehdä siitä mieleisensä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat