Miten selvitä kesälomalla yksin?

Vierailija

Eli tarvitsen vinkkejä... miten selvitä järjissäni yksinäni. Tämä varmasti koskettaa myös monia muitakin, koska en varmasti ole tällaisen ongelman kanssa yksin. 

Olen just lopettanut ensimmäisen vuoden yliopistossa, oli mahtava seikkailu ja sain ensimmäistä kertaa vuosiin ystäviä. Nyt on vaikeaa kesällä, koska minulla ei ole ystäviä kaupungissa, jossa vietän kesäni töiden takia. Kavereillani on omat piirinsä, eivätkä he ehdi nähdä minua. Lisäksi minulla diagnosoitiin juuri sairaus, jonka paranemiseen menee varmasti koko kesä ja se huonontaa elämänlaatuani. 

Miten siis voisin pysyä järjissäni vain lapsuudenperhe seuranani? Koko ajan vain kaikenlaiset ajatukset pörräävät päässäni, kaipaan kavereitani valtavasti. Yksinäisyys huonontaa itsetuntoani ja romuttaa kaiken sen hyvän, mitä sain itselleni rakennettua vuoden aikana. Pelkään koko ajan, että kaverini unohtavat minut ja joudun palaamaan opiskeluelämään yksin. 

Onko muita samankaltaisessa tilanteessa?

Kommentit (4)

Vierailija

Hei! Samanlaista tilannettta ei itsellä ole koskaan ollut, mutta mieleeni nyt tuli ainakin että kannattaa varmasti pitää aktiivisesti yhteyttä opiskelukavereihin. Jos he mahdollisesti liikkuvat joskus suunnallasi tai sinä heidän, sopikaa tapaavanne.

Lisäksi uusi harrastus voisi autttaa, jokin joukkue laji tai käsityöpiiri, varmasti löytyisi mukavia tuttavuuksia. Entä työsi? Olisiko siellä samanikäisiä/ -henkisiä henkilöitä joiden kanssa voisi hengailla vapaa-aikanakin.

Tässä nyt jotain pieniä miettetä :)

Queen

Eikö ihmiset osaa etsiä kavereita? :::DDD Mitä vittua nyt taas. Oikeesti mä omistaan niiku sata kaverii ja käyn niitten kaa aina juomas, aina silloin siis ku on mahdollista. Eli viikottain ::) Joten, ööh..????? Sä oot varmaa just sitä tyyppiä joka homehtuu kotona ja tällee, etkä osaa tehä asialle mitään ite. Sen sijaan meet nettiin kirjoittamaan jonkun vitun keskustelun, joka on vitun turha, eikä ketää kiinnosta tulla auttaan tollasta räkistä xDDDD Mitä vittuaaah....? Mä en tajuu sellasii ihmisii jotka "pelkää" sosiaalisia tilanteita, eikä oo kiinnostunu muista ihmisistä? Siis ei oo totta... Muistan ku ylä-asteel meijän luokal oli joku vitun nörtti jolla ei ollu kavereita, eikä ees polttanu tupakaa :D Tollasiin kusipäihin törmää kaikkialla, kuolis jo pois thaanks nii kaikil olis kivempaa! xd Se nörtti vaihto luokkaa loppuen lopuks, ei vrm jaksanu sitä ku mä ja mun frendit kiusattii sitä xDDDDDD VITTU MIKÄ URPO!!!!!

Vierailija

Hyvä että jotkut sentään osaa neuvoa,varmasti auttaa keskustelun aloittajaa tuo vittuilu täällä:D⬆️ mulla itelläni nyt lähinnä aika samanlainen tilanne..:/ kihlattu jätti just eli siin meni ainaki kaikki yhteiset suunnitelmat..mullakaan oikee täl paikkakunnalla ketään ystävää ja neki vähäiset just liikkuu omis porukoissaa tai matkoil tms ja parhaat ystävät asuu muual et mullaki vaa lähinnä perhe tääl:/..itekää en osaa tollee vaa tutustuu kehenkään uuteen vaikken ujo ookaa..ite en vaa jaksa enkä haluu ravata baareiskaa kovin usein..mut miten nyt osaisin neuvoo niin pidät ainaki yhteyttä niihin sun nykyisiin ystäviin:) alat vaikka harrastaa jotain urheilua ja vietät aikaa perheen kans tms..nopeesti se kesä menee xd koitahan jaksella!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat