Santa Monica

Kommentit (2)

Vierailija

Hei, uusi lukija ilmottautuu :)

Itsellä olisi aikomus muuttaa Los Angelesiin, kun olen opiskellut kosmetologiksi ja käynyt töissä 1-2 vuotta. Haluaisin kysellä muutamia mieltä paivavia kysymyksiä Losista.

Miten elo siellä eroaa Suomeen verrattuna?

Millainen työllisyystilanne siellä on?

Millä lennolla pääsisin halvalla Los Angelisiin? kun minulla ei oikein olisi varaa tuhat euroa maksaviin lentolippuihin.

Onko Yhdysvalloissa joitain sääntöjä, tai mitä pitäisi tietää Californiassa elämisestä?

Onko Californiassa/USA:ssa sosiaaliturvaa?

Käykö Suomen ajokortti siellä? vai mitä pitäisi tehdä että sellaisen kansainvälisen kortin saisi.

Kiitos! :D

t. Janina

Vierailija

Moikka,

Vastailin kysymyksiisi tuossa aikaisemmin, tässä nämä samat vastaukset..

Heii ja tervetuloa mukaan!

Hih tästä saisi koko postauksen kirjoitettua, mutta yritän lyhentää hiukan.:)

Eli täällä ainakin sää vaikuttaa todella paljon elämään, aurinkoa riittää ympäri vuoden niin ulkona tehdään paljon enemmän kaikkea. Muutenkin meno on rennompaa. :) 

Kesäisin lennot ovat kalliita, mutta syys-huhtikuussa lentoja voi saada 700 euron pintaan. Halpoja lentoja näin kauas ei ole, mutta jos kesäaikaa välttää niin voi säästää sen 300 euroa helposti. Ihan kaikki sivustot ebookers jne näyttävät lentoja tänne. :)

Työllisyystilanne ei ole kovinkaan hyvä täällä ja suhteilla saadaan töitä. :) 

Suomenajokortti ei käy täällä, vaan Jenkeissä pitää ajaa kortti.

Täällä on niin paljon eri kansallisuuksia että ulkomaalaiset otetaan kyllä hyvin vastaan. En usko että suomalaisuus eroaa juuri muista kovinkaan paljon, vaan ihmiset ovat tottuneet siihen että kaikilla on juuria jossain muualla tai moni on muuttanut tänne toisesta maasta. 

Täällä ei myöskään ole keskustaa kuten Suomen kaupungeissa, vaan Losin sisällä on monta pientä "kaupunkia". Kannattaa katsoa google mapsia josta hieman ymmärtää paremmin tätä isoa aluetta. :)

Tänne on myös todella hankala saada työlupaa tai viisumia jos sellaista ei jo löydy, eli tsemppiä paljon näiden paperijuttujen kanssa, muistan miten itse tuskailin näiden juttujen kanssa.. Muuten se 3 kk saa viettää ilman työntekoa Jenkeissä. 

:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat