Herpes

Vierailija

Sain noin nelisen kuukautta sitten tietää, että olen saanut herpeksen. Luultavasti sain sen nykyiseltä poikaystävältä, koska oireet alkoivat, kun harrastin seksiä hänen kanssaan. Hän kuitenkin sanoo, ettei hänellä herpestä ole koskaan ollutkaan. Nyt olisin halunnut tietää kuinka piilossa herpes voi olla? Eli harrastin seksiä edellisen poikaystävän kanssa ja en saanut mitään oireita, mutta kun harrastin seksiä tämän nykyisen kanssa sain oireet samantien. Joten onko mahdollista että minulla on ollut herpes jo edellisestä suhteesta mutta se puhkesi vasta uudessa suhteessa vai valehteleeko nykyinen poikaystävä?

Kommentit (1)

kahdeksas
Seuraa 
Liittynyt18.7.2013

Herpes on salakavala tauti ja todella yleinen. Se voi olla oireeton, mutta tarttua silti. Siksi olet voinut saada sen myös seksikumppanilta, joka itse ei ole huomannut tartuntaa. Kannattaa myös ottaa huomioon, että herpes tarttuu vaikka näkyviä oireita ei olisikaan ja se voi tarttua myös suuhun - ja toisinpäin.

Herpes voi puhjeta kerran ja olla piilossa koko loppuelämän, se voi olla täysin oireeton tai oireet voivat tulla esiin useinkin esim. stressin ja kuukautisten yhteydessä.

Taudista kannattaa kertoa uusille kumppaneille ja mielellään käyttää kondomia, jos toinen osapuoli ei tartuntaa ole saanut, sillä se tarttuu myös lepovaiheessa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat