Friday Fun-4th of July

Kommentit (5)

Vierailija

Tuli mieleen että kuuluuko juominen amerikkalaiseen itsenäisyyspäivän juhlintaan? Suomessahan tosiaan tuijotetaan vaan hienon kansan juhlia linnasta ja siinäpä ne juhlat mitä täällä on. Voi ku ammuttaiski raketeita ja juhlittais mutta ei.

Vierailija

Kyllä juominen kuuluu varsinkin nuorempien päivään.  Enemmän kyllä sellaista rannalla kaljaa kylmälaukusta meiningillä. :) Hih ja joka vuosi olen kertonut kyselijöille, miten erilainen meidän itsenäisyypäivämme oikein on Suomessa. 

Vierailija

Hei, mulla ois tällänen ihan yleinen kysymys! Olen siis ymmärtänyt että sulla oli koira jo ennen kuin muutit Jenkkeihin? Miten koirasi otti muuton ja matkustelun? 
Itsellä olisi koiranpentu tulossa luultavasti alku talvesta ja ainut asia mikä mietityttää on mahdollinen vaihtovuosi (yliopistossa) Yhdysvalloissa tulevina vuosina. Tällöin koira olisi kuitenkin jo aikuinen, eli joko otan koira mukaan tai en lähde ollenkaan. Itse olen ymmärtänyt, että koiran tuominen jenkkeihin on kumminkin suht helppo homma, eli ainut ongelma voi olla koiran sopeutuminen. Eli sopeutuiko sun koira ihan hyvin tähän ''maiseman muutokseen''? Tottaki koiran omalla luonteella on iso merkitys, mut näin yleisesti.

Ois kiva kuulla miten sulla hoitu koiran kanssa koko homma :)

Vierailija

Hei,

Minulla koira on asunut viidessä eri maassa ja hyvin on kyllä mennyt. :D  Tähän on varmasti auttanut se että tosiaan pennusta asti olemme olleet aika paljon liikkeessä. Että en osaa sanoa, miten aikuisen koiran kanssa asia hoituu. Mutta varmasti jos Suomessa reissaisitte ja olisitte hieman erilaisissa ympäristöissä auttaisi asiaa. Useilla ystävällinä on ollut myös muuttoja koiran kanssa, ja pienen alkustressin jälkeen muutamassa kuukaudessa asia kyllä tasoittuu. Eli itse en kyllä jättäisi lähtemättä. :) Tärkeintä usein on että se rakas omistaja löytyy läheltä, eikä paikalla niin väliä. :) 

Matkustaminen meillä on aina sujunut todella hyvin, ja lentokoneessa toinen on paljon paremmin kuin autossa jossa intoillaan aivan liikaa. :D 

Vierailija

Ihana kuulla! Joo toki tarkotus ois jo pennusta pitäen ottaa koira mukaan joka paikkaan, jotta koira tottuis olemaan muualla kuin kotona. Ja olen itsekin asunut vuoden jenkeissä, joten silloin sai jo kokea sen uutuuden viehätyksen ja ikääkin alkaa jo olemaan, joten se biletys ei ole mielessä joka viikko, tai edes kuukausi..

Tuntuu, että monet koiran omistajat ovat sitä mieletä, että kun koiran ottaa niin sitten kaikenlainen matkustus ja muuttaminen on ehdottomasti kielletty. Noh, meitä on moneen lähtöön ja tottakai kaikki menee koiran ehdoilla, mutta ei tasapainoinen koira ihan vähästä kärsi!

PS. Sun blogia lukiessa tulee aivan järetön Kalifornia kuume.. Vuosi Santa Barbarassa oli heittämällä elämäni paras!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat