yasmin pillerit,pelko..

Vierailija

elikkäs oon kärsiny heikotuksesta,lämpöilystä väsymyksestä jne..
verikokeet ym.tehty,eikä sýy selvillä.. nyt lääkäri sitä mieltä et voi olla hormonaalista,joten mietittiin e-pillerin merkin vaihtoa..
lääkäri suositeli yasmin merkkistä pilleriä,nykyisen femoden pillerin tilalle..
nyt mietityttääkin,että kun yatz/yasmin pillerit liitetty kuolemantapauksiin lähiaikoina,että uskallanko ruveta käyttämään tuota yasmin pilleriä??pelottaa lähinnä nuo kuolemantapaukset.onkohan tietoa,mikä kuoleman aiheutti,tai mikä syy?
miten voi itse ennalta ehkäistä veritulppien syntyä???
entä mitä mieltä olette yasmin merkistä,kuka teistä käyttää sitä??onko ollut hyvä/huono?
entä onko kukaan vaihtanut femodenista yasminiin?mitä kokemuksia siitä??
kiitos kaikille

Kommentit (2)

Vierailija

Ite oon käyttäny yasmineita jo monta vuotta ja tyytyväinen olen ollut.

Kävin juuri eilen gynellä ja siellä sitten kyseltiin et pelottaako pillereistä käyty uutisointi. lohdutteli sitten siellä että mikään merkki ei ole sen vaarallisempi kuin toinenkaan ja esim raskaana oleminen aiheuttaa suuremman riskin veritulpalle kuin pillereiden syönti.

Tietenkin peloista kannattaa rohkeesti keskustella ja jos on korkeeta verenpainetta tai suvussa veritulppaa niin siitä lääkärille ilmoittaa.

En olisi niin huolissani :)

Minnapa
Seuraa 
Liittynyt19.6.2013

Se kohu pillereihin kuolleista oli taas vain median aiheuttamaa "pelkoa". Jos lukee käyttöohjeet, niin sinne on merkitty kaikki mahdolliset haittavaikutukset, joihin kuuluu juurikin nuo veritulpat. Ja tämä taitaa olla kaikkein pillereiden haittavaikutuksiin kuuluva. Se, että kuolemia on ollut muutama valtavaan käyttöjämäärään nähden, ei tee pillereistä tappavia. Eli kannattaa vähän varauksella suhtautua nuihin uutisiin, ja lukea aiheesta itse ja keskustella lääkärin kanssa.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00039

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat