Jälkiehkäisypilleristä!

Vierailija

Olen ottanut jälkiehkäisypillerin hieman reilu viikko sitten. Otin pillerin noin 36 tuntia yhdynnästä. Olen ottanut ennenkin kerran samaisen tabletin ja silloin "kuukautiset" tai tyhjennysvuoto miksi haluaakin kutsua, alkoi viikon aikana pillerin oton jälkeen. Nyt kuitenkaan ei ole mitään vuotoa tullut. Onko tämä siis merkki jostain? Oikeasti kuukautiseni alkavat noin 2 viikon päästä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia. Hirmuinen pelko, että pilleri ei ole tehonnut tovomallani tavalla! Vai voiko kroppani vain reakoida samaan pilleriin eritavoin? Help me :)

Kommentit (3)

Minnapa
Seuraa 
Liittynyt19.6.2013

Kannattaa aina lukea se käyttöohje, se jo monesti vastaa kysymyksiin. Mutta jälkiehkäisypillerissä on iso määrä hormooneja, joten sitä ei voi varmuudella tietää miten se keho reagoi. Pillerin olet ottanut sen 3 vrk sisällä, mikä siinä muistaakseni oli takaraja. Jos en ihan väärin muista, niin itselläni menkat tulivat suht normaaliin aikaan vaikka otin pillerin, vähän saattoi lykätä tai aikaistaa, eikä tullut mitään välivuotoja tms. Varmuuden saat sitten kun kuukautistesi pitäisi alkaa tai tekemällä raskaustestin.

heheh0h0
Seuraa 
Liittynyt18.4.2013

jep..käyttöohje.. :D

mulla ainakin siinä lukee että sen pillerin ottamisen jälkeen seuraavat kuukautiset on yleensä normaalit ja alkavat odotettuna alkamispäivänä, mutta joskus muutamaa päivää aikaisemmin tai myöhemmin.

"jos kuukautisesi ovat yli 5 päivää myöhässä tai ne ovat epätavallisen vähäiset tai runsaat tai jos epäilet jostain muusta syystä olevasi raskaana, tee raskaustesti ja selvitä, oletko raskaana" ..

Vierailija

No siis oon ite ottanu je-pillerin kaks kertaa, ekalla kerralla menkat alko melkeen samantien pillerin ottamisen jälkeen ja se vuoto kesti yli viikon ku normaalisti vaan 5 pv. Sen viikonki jälkeen ihme tiputteluvuotoja.. Toisella kerralla menkat alko varmaan parin viikon päästä vasta sillon ku oikeitten menkkojenki piti alkaa. Ja ne kans jonkun viikon mutta silloin ei enää tiputellu sen jälkeen. Joten on mullaki reagoinnu iha eri tavoil eri kerroilla, ei ole mitään omituista ! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat