Työ"kaveri" ilkeä ilman syytä?

Vierailija

Olen ollut nykyisessä työpaikassani n. 1,5kk. Uutena työntekijänä olin tottakai avoin kaikille uusille ihmisille siellä ja luonteeni on muutenkin sellainen että haluan tulla toimeen kaikkien kanssa, eli yritän olla mukava.

Jo alusta asti huomasin että yksi työtovereistani ei oikein välittänyt tulla juttuun mun kanssa. Ajattelin sen olevan vain alkukankeutta ja menevän ohi ajan kanssa. Yritin olla hänelle mukava samalla tavalla kuin muillekin. Alussa tottakai kyselee enempi sen työpaikan toimintatavoista ja missä mikäkin sijaitsee, koska ei tunne taloa.. mutta tää tyyppi vaan pyöritteli silmiä kun kysyin jotain tai jäi tuijottaa tyylillä "et oo tosissas" eli suu auki ja katsoo suunilleen inhoten, vastaa tympeästi ja lyhyesti, ei puhu mulle mitään itse paitsi jos on jotain sättimistä tai töihin liittyvää.

Sama homma on jatkunut tähän päivään asti ja mä en tiedä enään miten suhtautuisin tähän ihmiseen :/ pakko se on myöntää että itsellänikin alkaa hermot kiristyä kun ei ikinä tule mitään positiivista häen suustaan mua kohtaan vaan aina tuota samaa paskaa.

Eilen tuli vähän tiuskittua hänelle töissä, mutta pyysin jälkeen päin anteeksi käytöstäni. Samalla kysyin miksei hän minusta pidä, mutta suoraa vastausta en saanut.

Olen kysynyt parilta muulta työntekijältä miksei tämä tietty henkilö minusta pidä, mutta kukaan ei olevinaan tiedä syytä, vaan silti tämä tympeä työkaveri tiesi siitä että olen udellut hänen "selkänsä takana" ja oli ilmeisesti siitäkin ottanut nokkiinsa vaikkei siinä mitään pahan puhumista ole ollut.

Yritän kovasti tulla kaikkien kanssa toimeen, ja monen työkaverini kanssa tulenkin vallan mainiosti juttuun, pari muutakin siellä on aika ailahtelevia, mutta niiden kanssa pärjää, vaan tämä yksi.. en tiedä mitä hänelle olen tehnyt vai olenko mitään, mutta en ymmärrä sitä miksi hän on päättänyt ottaa tuon asenteen minua kohtaan.. itselleni ainakin on helpompaa olla mukava lähtökohtaisesti kaikille kuin että ilman syytä olisin ilkeä =(

Pakko myöntää että tämä on alkanut syödä omaa työmotivaatiota.. en tarkoita että meistä pitäisi kavereita tulla(en tiedä edes haluaisinko tuolla tavalla käyttäytyvän kanssa kaveerata) mutta haluaisin että tultaisiin toimeen, kun kerran samassa työpaikassa ollaan. Musta kuitenkin jokaisella työntekijällä on vastuu tehdä toisten työkavereiden olo työpaikalla mukavaksi, eli siis ainakin yrittää olla mukava toisille.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat