Menkat e-pillereiden lopettamisen jälkeen

Vierailija

Heips,

Nyt on sellanen tilanne, että hormonitoiminta taitaa olla tällä neidillä vähän erikoisessa jamassa. Kuka tahansa aiheesta tietävä, auta minua ahdingossani! :D

Söin eri merkkisiä e-pillereitä 1,5 vuoden ajan, etsien itselleni sopivinta. Lopulta päätin mysteeristen mahakipujen vuoksi lopettaa pillereiden käytön. Tästä on nyt pian kolme kuukautta.

Ensimmäiset kahdet menkat tulivat ajallaan. Olin todella yllättynyt, olin lukenut paljon kauhutarinoita menkoista, jotka antavat odotuttaa itseään jopa puolisen vuotta. Nyt kolmannet menkkani eivät ole kuitenkaan alkaneet. Odotin niitä alkaviksi sunnuntaina (nyt on tiistai) ja menkkoja edeltäviä oireitakin minulla on ollut ja on yhä. Olen vakituisessa parisuhteessa ja käytämme kondomia ehkäisynä, eli raskauden mahdollisuutta ei pitäisi olla.

Mitä minun kuuluisi tehdä? Odottelenko rauhassa menkkoja vai varaanko ajan terveyskeskukseen? Kannattaisiko kuitenkin tehdä se raskaustestikin? Kaikenlainen asiaan liittyvä keskustelu olisi suotavaa, ellei jopa pyydettävää ;)

Kommentit (1)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat