SeaWorld Shamu Shamu

Kommentit (11)

Vierailija

Oi vitsi, oon kade! Rakastan kans yli kaiken kaikenlaisia eläintarhoja ja seaworld -puistoja (vaikka välillä tuleekin vähän huono fiilis kun eläimet joutuvat sillä tavalla olemaan häkeissä tuijoteltavana. Toisaalta taas on hyvä joidenkin uhanalaisten eläinten kannalta, esim. tiikereiden, että on turvallisia eläinpuistoja, joissa niiden kantaa voidaan yrittää elvyttää) ja meri on todellakin erittäin kiehtova. Ja nuo miekkavalaat on kyllä aivan upeita! Harmillista tosiaan nuo tapaukset tietysti missä kouluttaja on saanut surmansa. Tuostahan on itseasiassa juuri nyt tehty dokumenttielokuvakin, nimeltä Blackfish. Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta, pakko katsoa. Oho, tulipas pitkä kommentti :D

Vierailija

Oi tuosta dokkarista en ole kuullutkaan. Ehdottomasti siis katsottavien listalle, kiitos vain vinkistä! Aikaisemmassa postauksessa Seaworldista tammikuussa, mainitsinkin The Cove dokkarista joka kertoi delfiinien oloista Japanissa. Erittäin järkyttävää katsottavaa mutta antoi erittäin hyvin näkökulmaa juuri siihen miten eläimiä kohdellaan. :/ 

Vierailija

Oih, Seaworld on ihana paikka! Kerran olen siellä käynyt, ja Shamu show oli kyllä yksi parhaista :) Tuo junegloom vähän harmittaa kuulla...höh :/ Majailen parhaillaan täällä San Bernardinossa päin, ja täällä kyllä paistaa. Mutta tarkoitus on siirtyä kyllä sinne rannoille ihan pian. Peukut pystyyn että aurinkoakin näkyisi, eiks vain ;) 

Vierailija

Joo niin jännää miten joka vuosi se aina iskee meille rannan vieressä asuville. Jos ajaa 20 minuuttia sisämaahan niin aurinko paistaa jo kirkkaalta taivaalta. Hih ja yleensä se aurinko kyllä tulee esiin siinä neljän maissa.. :D Kivaa reissua sinulle!!!

Vierailija

Kiitos! Ja todellakin kannattaa jossain päin maailmaa joskus päästä näkemään tuo show. Aivan mieletön kyllä!

Vierailija

Heippa Madde,

ihana blogi! Löysin ihan vasta ja aloitin lukemaan vanhimmasta postauksesta ja tykkään todella paljon. Itse tykännyt USA:sta varmaan n. 5-vuotiaasta asti kun läheiset sukulaiset muuttivat sinne ja kesän 2007 vietin heillä siellä. Ihana paikka oli ja haaveissa olisi asua vielä jokin päivä rapakon takana, joten varmaan siinä suurin syy miksi kiinnitin tähän blogiin niin paljon huomiota.

Mekin käytiin San Antoniossa SeaWorldissa ja samaisessa showssa, oli kyllä kiva!

En tiedä kuinka olet postaillu mutta olisi kiva kuulla myös enemmän opiskeluajoistasi ulkomailla, millaista oli asua missäkin maassa (sanoit jossain vaiheessa että Sveitsiin ja Hollantiin oli vaikeampi sopeutua kuin Losiin?) Itse asun tällä hetkellä Hollannissa työharjoittelun merkeissä ja ei ole mitään isompia ongelmia ainakaan vielä tullut vastaan.

Jatka samaan malliin ja hyvää kesää sinne päin maailmaa ! :)

Vierailija

Heiii ja aivan mahtavaa että löysit tänne! Missä suunnalla itse vietit aikaa Jenkeissä...Teksasissa jos yhdistän tuohon San Antonion SeaWorldiin? :) 

Tosiaan itse tunnen kuuluvani enenmmän tänne Jenkkeihin kuin esimerkiksi Hollantiin. En tiedä oliko kaupungilla jotain tekemistä asian kanssa, mutta asustelin aivan etelässä Maastrichtissa. Myös kieli täällä auttaa niin paljon kun ymmärtää mitä muut ihmiset oikein puhuvat, kun muualla tuntui tämän takia aina hieman ulkopuoliselta. Ja varmasti myös on asennoitunut aivan eri tavalla, kun tietää että tänne rakentaa elämää pidemmällä tähtäimellä kuin vain opiskelujen takia. 

Ehkä meille kaikilla on olemassa se toinen maa, jossa vain tuntuu enemmän kodilta kuin jossain toisessa paikassa. :)  Mutta tosiaan mielelläni kirjoitan enemmän aiheesta. 

Ihanaa kesää sinulle!!!! 

Vierailija

Ihana teksti! Olisimme perheeni kanssa tällä hetkellä San Diegossa jos serkkuni olisi jäänyt koko vuodeksi sinne aupairin työtä tekemään. Hän joutui tulemaan kuitenkin pois perheessä ilmenneiden ongelmien vuoksi. :) Haaveissa siintää kuitenkin matka joskus sinne rapakon toiselle puolen, kunhan lapsemme hieman vielä kasvaa! ;)

http://veeraeinolanelamaa.blogspot.fi

Vierailija

Voihan, ikävä kuulla ettei kaikki mennyt hänellä aivan suunnitelmien mukaan. Mutta aivan varmasti pääsette nauttimaan Kalifornia elämästä vielä jonain päivänä. :) Täällä riittää kyllä nähtävää useammalle reissulle. :)

Vierailija

Kiitos paljon! Texasissapa hyvinkin:) muitakin osavaltioita olisi mielenkiintoista kyllä nähdä, on niin paljon erilaista nähtävää!

No tottahan se on että asennoituminen vaikuttaa ja sulla varsinkin se ku tiesit että jäät Kaliforniaan pitkäksi aikaa. Mä oon Amsterdamissa ja oon kyllä tykännyt kaupungista. Välillä tosiaan ärsyttää ettei ymmärrä Hollantia, mutta väliaikaissestihan täällä vaan olen, ainakin luulen niin :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat