uudet hämmentävät deittailusäännöt

Seuraa 
Liittynyt21.11.2010

Seurustelin n. kaksi vuotta ja kun 21-vuotiaana sitten erosin ja päädyin sinkuksi, niin olen todella hämmentänyt, miten deittailukulttuuri on parissa vuodessa muuttunut. Luultavasti asia on enemmänkin niin, että vain deittailemieni miesten ikä on n. 24-26-vuotiaita miehiä, kun se viimeksi sinkkuna ollessani oli luonnollisesti 18-20 v. kun itsekin olin nuorempi.

Ongelma on siis nyt reilun vuoden sinkkuilun tuloksena se, että nämä 'vanhemmat miehet', joita nykyään deittailen pelaavat ihan eri säännöillä mihin olen tottunut. Olen 4-5 miestä tapaillut ja kaikki on päättynyt samallailla. Olen kuukauden tapailun jälkeen ottanut puheeksi, että mikä tämä juttu hänen mielestään on ja vastaukset on vaihdellut ''haluan vaan tapailla kevyesti'' ja ''en osaa sanoa'' ja ''kyllä mä susta tykkään'' - välillä, mutta päättyneet hyvin nopeasti sen jälkeen. Osan kanssa olin mennyt sänkyyn n. 5 näkemisen jälkeen, osan en ollenkaan. Nyt olen tavannut pari kertaa yhtä uutta kiinnostavaa ja menestyvää miestä, joka nyt ehdotti kolmansiksi treffeiksi hänen luo menemisen, että hän tekisi ruokaa... Minua ahdistaa, että hän vihjailee luokseen jo näin aikasessa vaiheessa, vaikka ekoilla treffeillämme kyseli olenko seurustellut ja on ollut kinnostunut minusta ihmisenä.

En voi käsittää miksi niin monet hyvin alkaneet deittailut päättyvät seinään, kun alan kysymään kevyesti, kuukauden jälkeen, että mikä tässä on homman nimi suunnilleen. Ja että miksi miehet ehdottavat niin nopeasti kämpille menemistä, tarkoittaako se ettei hän etsi seurustelua silloin? Kun olen niin useasti saanut siipeeni vuoden aikana, haluaisin suojella itseäni ja mennä sänkyyn vasta kun tiedän, että mies on kiinnostunut seurustelusta kanssani. Onko se nykyään mahdotonta? Nuorempana lukiossa ja välivuoden aikana nuoremmat jäbät olivat paljon nopeammin valmiita sopimaan seurustelusta ennen kuin oltiin oltu sängyssä. Voiko enää luotettavaa tosimielellä olevaa 24-26vuotiasta miestä löytää, ja mistä hänet tunnistaa?

Kiitos jos voitte olla avuksi<3

Kommentit (3)

Lenune
Seuraa 
Liittynyt3.7.2011

No mä ainakin ajattelisin, että 18-20-vuotiaat on vielä aika kakaroita, sekä miehet, että naiset. Ja vaikka moni aloittaakin seurustelun jo alaikäisenä, niin ei ne jutut ehkä vielä niin vakavia ole, kun harva kuitenkaan alle 18-vuotiaana muuttaa yhteen jne. Joten ne ensimmäiset ihan oikeat parisuhteet alkaa monella siinä 18-vuoden jälkeen, kun muutellaan yhteen ja katsellaan millaista se yhteiselämä ym. onkaan. Eli käytännössä ei vielä välttämättä tiedetä mitä halutaan ja että halutaanko edes olla loppuelämää yhdessä. Perheen perustaminen ei ole vielä ajankohtaista jne. 

24-26 vuotiailla puolestaan on melkeinpä kaikilla jo takana jonkinlaista vakavaa parisuhdetta. Ollaan ehkä asuttu jopa vuosia yhdessä tai vähintäänkin seurusteltu pidempiä aikoja. Osalla ollut ehkä jo useampikin vakava suhde. Nuoruuden baarielämä yms. on jo tuttua, eikä siinä enää ole samanlaista viehätystä kuin 18-20-vuotiaana. Niitä lapsiakin voisi alkaa jo ajatella tai ainakin asuntolainaa ja omaa taloa, kun suunnilleen tietää, mitä elämältään haluaa. Joten 24-26-vuotias ehkä etsii jo vähän eri näkökulmasta sitä elämänkumppania kuin 18-20 vuotias. Ollaan kypsempiä ja tiedetään mitä halutaan, joten on tärkeää, että kumppani haluaa samoja asioita. On myös kokemusta ja sen verran järkeä, ettei oleteta vielä 1kk tuntemisen jälkeen, että tunnetaan ihminen niin hyvin, että hänen kanssaan voisi elää loppuikänsä. Osa miehistä varmaan sitten ahdistuu, kun alat niin nopeasti kyselemään mikä on homman nimi. Osa taas saattaa ihan hyvin olla pleijereitä, joilla on tavoitteena vain se seksi... 

Mut mun kokemuksesta. Ei sillä ole väliä, vaikka menisit ekoilla treffeillä sänkyyn, jos mies oikeesti on kiinnostunut. Jos haluaa vain seksiä, niin selviääpähän sekin nopeammin ja pääsee siirtymään seuraavaan potentiaaliseen ehdokkaaseen. Ja en mä nyt näkis heti, että jos mies haluaa sut luokseen, että se haluaa seksiä... tai siis haluaa varmaan, mutta ei sun oo pakko antaa, jos et halua O.o 

megara
Seuraa 
Liittynyt21.11.2010

Kiitos vastauksesta. Tuntuu vaan, että kun hän ehdottaa kämpille menoa, hän toivoisi että päädymme sänkyyn joka olisi yhtä kuin että häntä ei mikään vakavampi kiinnosta. On mielestäni jotenkin outoa että olisi tosissaan mutta silti olisi (mies) valmis heti sänkyyn. Eihän sellaisen naisen kanssa voi kehittyä vakava suhde(?). En haluaisi mennä miljoonan tyypin kanssa sänkyyn ja sitten vasta alkaa selvitellä onko hän tosissaan kanssani vai ei.  Äh en vain haluaisi pettyä ja tulla ns. hyväksikäytetyksi, koska etsin vakavampaa juttua. Miten siis voi erottaa että kuukauden tapailun jälkeen kun menee miehen kanssa sänkyyn, että haluaako hän kehittää siitä seurustelua vai ei?

t: AP

Vierailija

Tuolloin 18-v jantterina sitä oli valmis kutsumaan seurusteluksi jos oli 2-3 kertaa tavannut tytön. Nyt vanhempana seurustelu vaatii jo useamman kuukauden tapailun. Edellisellä kommentoijalla oli hyvin sanottu, että harvoin sitä 1kk seurustelun jälkeen vielä tuntisi toista niin hyvin, että hänen kanssaan välttämättä kokoikäänsä haluaisi viettää. Ja kyllähän sitä hiukan ahdistaa, jos toinen kysyy tässä vaiheessä että mikä on pelin nimi kun sitä ei välttämättä itsekään tiedä. Alku näyttää lupaavalta, mutta onhan moni muukin suhde alkanut lupaavasti. Ennenkuin...

Moni mies on saattanut myös kehittyä siitä ujosta pojanklopista näiden vuosien aikana. Nuorempana ei oikein kahdannut tehdä fyysistä aloitetta, jolloin päätyi helposti "friendzonelle". Kun itsevarmuutta on tullut vuosien mittaan enemmän, ollaan vaihdettu agressiivisempaan ja miehisempään taktiikkaan. Eli ollaan valmiita varsin nopeasti viemään orastava suhde fyysiselle tasolle. Jos naista ei kiinnosta, niin tulee epäily, että ollaanko tässä olkapäänä taikka sitten vara-miehenä, naisen odottaessa jotakuta parempaa. Miehille fyysisyys on aika tärkeä osa suhdetta.

Uskon kuitenkin suurimman osan suomalaisista miehistä olevan sellaisia, että pyörittävät vain yhtä naista kerrallaan. Eli jos sänkyyn ollaan menossa, niin suurimmalle osalle olet ainut sillä hetkellä. Pakko jälleen kompata aikaisempaa kommentoijaa, että jos mies on kiinnostunut, niin ei sillä ole väliä vaikka mensi hetikin sänkyyn. Pleijereitähän aina löytyy, mutta jos niitä liikaa varoo niin saatat mennä onnesi ohi.

Vaikka itsekin haluaisin jo asettua aloilleni, en lähde suhdetta kuitenkaan hampaat irvessä rakentamaan. Katsotaan miten juttu lähtee etenemään, ja jos lähtökohdat ovat hyvät, niin miksipä lopettamaan. Katsotaan mihin se polku sitten johtaa. Mutta jos makuukamari-hommat alkavat vasta yhteenmuuton aikoihin, ollaan silloin jo liian konsrvatiivisella pohjalla minun makuuni.

LP;EL: Hop on the saddle and enjoy the ride.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat