huono itsetunto ja itseluottamus

Vierailija

Miten pystyy parantamaan itsetuntoa?  Tunnen suurta alemmuutta, jos mies käskyttää minut aamulla töihin, Töissä tunnen alemmuutta siitä , jos joku huomauttaa tekemisistäni. Tunnen joka tilanteessa että minä olin syyllinen vaikka näin ei olisi, mutta sanon aina kaikkeen joo, vaikka tekisi mieli sanoa, että ei!Miks voi olla niin vaikeaa sanoa ei toiselle ihmiselle tai oma mielipiteensä?

Ajattelen, että toinen loukkaantuu , jos  sanon vastaan. Tämä alemmuuskäytös näkyy lähes kaikessa mitä teen. En ole enää uskottava itselleni. Lisäksi itsetuntoni on nollattu olemattomiin sillä, että minulle on sanottu että hyvinvointini perustuu työsuorituksiini. Olin aiemmin pitkään sairaslomalla ja nyt kun olen taas työelämässä tuntuu että muut arvostavat minua vain koska jaksan olla töissä.

Lisäksi en osaa laittaa etusijalle omia asioitani vaan ajattelen, että työsopimukseni on kuin kiveen kirjoitettu, että se on ainoa jota noudatan, Ajattelen usein, että jos menettäisin työni , mitä sitten jäisi jos en osaa perustaa itsetuntoani mihinkään muuhun. Lisäksi kun kuulen kuinka muut puhuvat pahaa työstään ja eläkkeelle jäämisestä ( huom 30-set!) niin en pysty ajattelemaan noin koska olen juri saanut työni takaisin ja en ymmärrä, miksi puhutaan noin. Saan kuitenkin palkan työstäni jolla elän. Ja työni on myös ihan kivaa. Ainoa ongelma vain on , että tunnemaailmani on sekaisin.  En tiedä mihin uskoa, kun ihmiset hokevat eri asioita. Toivoisin, että olisi edes joku asia mihin voisi uskoa ekä se olisi aina raha ja työ,

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat