syy jättää?

Vierailija

Mistä tietää, että rakastaa kumppania? Itsellä on vaikea tilanne, poikaystäväni on ihana, kiltti ja oikeastaan kaikkea mitä voi toivoa, mutta minä en vain syty enää. Ollaan oltu yhdessä 3vuotta ja viimeinen vuosi on ollut minulle todella raskas, olen hakenut syytä jättää mies, mutta sellaista syytä ei ole ollut. Tuntuu tosi pahalta ajatella jättävänsä hänet, mutta vielä pahemmalta tuntuu ajatus jatkaa suhdetta. Olemme puhuneet yhteen muutosta, lapsista yms. mutta minusta ne ei enää tunnu hyvältä ajatukselta. Onko tämä normaalia parisuhteessa? Ennen minua pelotti yksin jääminen ja sen vuoksi en jättänyt miestä, mutta enää sekään ei pelota ja jos minulla olisi vain syy, jättäisin hänet. 

Onko jollain antaa jotain neuvoja/kokemuksia...? Olen todella väsynyt ja turhautunut tilanteeseen

Kommentit (6)

Vierailija

No eikö toi oo ihan tarpeeksi hyvä syy jo jättää jos ei ite näe mitään tulevaisuutta yhdessä eikä enään syty toiselle?? :D itse olin kans samankaltasessa suhteessa, tuli heti parempi fiilis kun sai sen asian pois päiväjärjestyksestä

Vierailija

Sama tilanne oli täällä. Helpotti suuresti eron jälkeen, kun tajusin, etten kyseistä miestä kaivannut lainkaan, eli ei siis enää ollut minkäänlaisia tunteita. Nyt on onnellinen pieni elämä :)

Vierailija

Mutta kuinka sitä selittää toiselle 3 vuoden jälkeen että kun mä vaan en halua olla sun kanssa yhdessä? Mulle sama tilanne ja oon miettiny jättämistä, mutta viimeaikoina menny niin hyvin, että ei sitä vaan pysty toista jättämään...

Vierailija

täälläpäin vähän sama tilanne paitsi, että yhdessä asumista on takana jo vuosi (muutettiin molemmat suoraan porukoiden luota).. miten elämä jatkuis ilman toista? miten voi sanoa, ettei rakasta enää kaiken sen yhteisen jälkeen, kun tavallaan kuitenkin rakastaa, mut ei niin kun avomiestä pitäis..

Vierailija

Parisuhde merkitsee sitä, että molemmat ovat onnellisia. Jos suhde ei tunnu enää hyvältä, sinulla on kaksi vaihtoehtoa; Joko lähdet suhteesta tai jäät (huonoon) suhteeseen. Se, ettet tunne enää itseäsi onnelliseksi suhteessa on hyvä syy lähteä, olkoot takana seurustelua sitten puoli vuotta tai kolmekymmentä. Tottakai toisenkin tunteet täytyy ottaa huomioon, mutta seurustelukumppanisi tuskin haluaa sinun olevan hänen kanssaan vain "säälistä" koska pelkäät hänen reaktiotaan. Tosi rakkaus on myös sitä, että haluaa toisen olevan onnellinen - jos ei itsensä kanssa niin sitten erikseen.

Rakkaus on välillä kyynelten vuodattamista, mutta sen riskin otamme aina kun rakastumme ja ryhdymme suhteeseen. Ja aina rakkaus ei riitä pelkästään pitämään suhdetta koossa, se vaatii niin paljon muutakin.

Tunteitaan kannattaa kuunnella ja kertoa niistä avoimesti kumppanilleen. Ero ei koskaan ole mukava ratkaisu, mutta välillä ainoa. Tottakai yhteiseloa ja toisen läheisyyttä tulee ikävä, mutta yksinjäämisen pelko ei saisi olla syy jäädä. Älä anna toisen olettaa, että suhde jatkuu pitkälle jos mielessäsi ajattelet muuta. Hän haaveilee yhteenmuutosta ja perheestä kanssasi, sinä taas et. Kerro hänelle tilanteestasi, sillä huijaat nyt sekä miestäsi että itseäsi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat