terveellinen ruokavalio mutta huono olo?

Vierailija

olen noin 3kk sitten aloittanut syömällä terveellisesti ja monipuolisesti. syön paljon kasviksia ja hedelmiä, syön säännöllisesti 3h välein. yksi herkkupäivä minulla on viikossa, mutta lopetan senkin koska herkuista tulee vielä huonompi olo. liikun 4xvko:ssa. silti vatsani on sekaisin ja kaikki ruoka ei pysy sisällä. ajattelin ensimmäisen kuukauden jälkeen että kyllä vatsa alkaa pikku hiljaa tottumaan uuteen ruokavalioon mutta ei vieläkään. muilla samaa ongelmaa? en kokenut tällaista kun söin enemmän herkkuja ja epäterveellisemmin...

Kommentit (2)

Vierailija

Ehkä sun kropallasi vain kestää suht kauan tottua, jos olet syönyt huomattavasti epäterveellisemmin pidemmän aikaa.

Toinen juttu mikä tuli mieleen: entä jos sun ruokavaliosta puuttuu jotakin (esim. kuituja tai maitohappobakteereja) joka aiheuttaa vatsakipuilun? Entä jos syöt säännöllisesti jotakin sellaista jolle saatat olla lievästi allerginen?

Tsemppiä!

Vierailija

Tai sit tulee niin paljon just niitä kuituja että maha toimii liiankin hyvin? Mun äidillä on sellainen että aina kun hän syö vaikka vaan yhden omenan niin maha alkaa toimii. Muistathan että terveelliseen ruokavalioon kuuluu myös proteiinit sun muut hivenaineet kasvisten lisäksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat