Miten saada poikaystävä antamaan anteeksi?

Vierailija

Muutama kuukausi sitten petin poikaystävääni baari illan pääteeksi, poikaystävälleni kerroin tästä vain version että koko juttu oli jäänyt pelkkään suuteluun, mutta nyt poikaystäväni sai tietää että se ei jäänytkään siihen. Ja olemme siis nyt eronneet.

Poikaystäväni sanoi että rakkaus ja kaikki tunteet hävisivät sillä samaisella hetkellä kun kuuli asian, onko tämä edes mahdollista? Ja kadun tekoani niin syvästi, kaduin jo kyseisellä hetkellä kun tämä tapahtui.

Olen yrittänyt anoa poikaystävältä anteeksiantoa mutta tämä vain sanoo ettei pysty siihen, ei edes pysty olemaan yötä luonani vaikka käytännössä asuu täällä ja muuten on minulle kyllä ystävällinen ja viettää aikaa kanssani. Ja nyt poikaystäväni on viettänyt kolme yötä viikonlopun baarituttavuuden luona ja väittää ettei ole hakemassa siitä minkäänlaisia tunteita kuhan vain on. Pelkään että poikaystäväni rakastuu tähän uuteen naiseen.

Kun tietäisin vain keinon jolla korjata tilanne ja saada poikaystävä luottamaan ja antamaan anteeksi että kaikki voisi jatkua pikkuhilljaa normaalina, mutta mies sanoi ettei enää pysty harkitsemaan yhteen paluuta.  Mikä neuvoksi? Olen epätoivoinen ja romahtamis pisteessä, jokainen hetki tuntuu aivan kamalalta koska rakastan miestä todella paljon!!

Kommentit (6)

Vierailija

No, valitettavasti mokasit aika pahasti, ja osa ihmisistä ei voi antaa anteeksi pettämistä. En minäkään antaisi :/ Jotkut antavat, mutta (entinen)poikaystäväsi on ilmaissut selkeästi, ettei kykene antamaan. Sille kai sitten ei voi vaan enää mitään, kannattaa vaan ottaa opikseen, eikä tehdä samaa seuraavan kumppanin kanssa

Vierailija

Samoilla linjoilla edellisen kirjoittajan kanssa. Olet tehnyt suhteessa pahimman mahdollisen, etkä voi olettaa, että toinen antaisi anteeksi. Olet pettänyt hänen luottamuksensa täysin, kuvittele tilanne toisinpäin. 
Itse pistäisin samantien poikki, jos kumppani pettäisi, enkä haluaisi olla missään yhteyksissä miehen kanssa. 
Parisuhteessa vaan täytyy pystyä pysymään omassa kumppanissa, ei pettämiseen kannata ikinä lähteä, sinähän sen tästä opit. Tai sitten vaihtoehtonahan on aina sinkkuus, mikäli ei uskollisena kykene olemaan..
Nyt vaan joudut elämään asian kanssa, etkä varmaan jatkossa sille tielle sorru. 

Vierailija

itselläni vähän samanlainen tilanne.. tosin en ihan noin pahasti oo miestäni pettänyt. Arvostan jos joku osaa meitä onnettomia neuvoo.. kai nyt jotenkin aina asiat voi korjata ? 

Vierailija

Ainut asia mikä voi auttaa on aika ja se että osoitat olevasi uuden luottamuksen arvoinen. Mutta sekään ei välttämättä enään muuta mitään, sillä jos poikaystäväsi on päättänyt olla antamatta enään mahdollisuutta niin siihen on vaikea ja lähes mahdotonta puuttua.

Joskus sitä on vaan maksettava teoistaan, toisinaan ihan sen pahimman mahdollisen kautta :/

Vierailija

Mä en yhtään ihmettele, että poikaystäväs sanoo, ettei pysty antaan anteeks, eikä voi edes ajatella vielä olevansa suhteessa sun kanssa. Pettäminen vaan on sellanen asia, että se jättää liian syvät arvet, joita ei pysty ihan hetkessä korjata. Vaikka anteeks anto olisikin mahollinen, niin se vie paljon aikaa - luultavasti enemmän, kun mitä sä jaksat odottaa. Mikä on musta ymmärrettävää; sä et olis poikaystävääs paljoo enempää voinut loukata. En ihmettele, ettei se halua jatkaa seurustelua, tai ettei se ylipäätänsä luota suhun enää. 

Ajattele asiaa toisinpäin: kuulisit poikaystäväs pettäneen sua, ja kaiken lisäks, vielä valehdellut sulle.. Antaisitko ite anteeks? Haluisitko ite olla sellasen ihmisen kanssa tekemisissä? Mä en ainakaan. Pettäminen romahduttaa luottamuksen tosi pahasti, ja niinhän sitä sanotaan, että rikottua luottamusta ei saa ehjänä takaisin. Eli, vaikka poikaystäväs joku päivä antaiskin anteeks ja palaisitte yhteen, niin sun pettämistäs se ei koskaan unohtais. 

Ikävä homma, mutta.. sä mokasit, eikä paluuta taida olla. :/

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat