Väittely aloitteesta

Vierailija

Moi,

Minulla tuli väittelyä kaverini kanssa muutama päivä sitten. Aihe koski miehen yhteydenottoa treffejä varten (kyllä, me molemmat olemme miehiä).

Ystäväni sanoi, että paras mahdollinen keino on pyytää naista naamakkain treffeille. Osoittaa että miehellä on rohkeutta ja pokkaa. Tosin aina tilanne ei ole tälle suotuisa, naisella on kavereita ympärillä, kiire, melua/hälinää jne.. Toinen vaihtoehto on pyytää numeroa ja soittaa naiselle ja ehdottaa tapaamista tätä kautta. Oltaessa ns. välittömässä kontaktissa, missä pitää vastata välittömästi ja päätös pitäisi tehdä heti, naiselle on suurempi kynnys kieltäytyä. Mikään viestittely ei ole oikea tapa, vaan se on pelkurin keino ottaa yhteyttä.

Minä taasen väitin, että sillä ei ole juurikaan suurta eroa mitä kautta sitä yhteyttä otetaan, kunhan se tehdään. Tosin myönsin tämän kasvokkain tapahtuvan olevan se optimaalisin tapa. Mutta mielestäni aivan yhtä hyviä tapoja on pyytää naista treffeille tekstarilla, facebookin kautta viestinä/ jopa sähköpostilla, kunhan on saanut naiselta yhteystiedon näihin. Eli nämä olisivat aivan yhtä hyviä tapoja ottaa yhteyttä kuin soittaminenkin. Lisäksi mielestäni soittaminenkin saattaa sijoittua huonoon aikaan, kuten olemme puhelinmyyjistä oppineet. Viesteihin vastataan silloin kun on kunnolla aikaa paneutua siihen. Facebookin kautta toinen voi jopa saada hieman etukäteen tietoakin, millainen henkilö toinen on (puolin ja toisin).

Molemmat tulimme kuitenkin siihen tulokseen, että mies on se, jonka kuuluu ottaa yhteyttä. Lisäksi seuraavana päivänä numerojen/vst. vaihtamisesta EI oteta yhteyttä vaan odotellaan se kliseiset 2-3 päivää.

Eli naiset, mielipiteitä asiasta: Puhelu vai viesti (välineellä ei väliä)? Auttakaa ratkaisemaan kiistamme.

Kommentit (7)

Vierailija

No, minä ja poikaystäväni sovittiin ensitreffit tekstarilla. Tietysti on aina parempi pyytää treffeille kasvotusten, mutta aina se ei kuitenkaan ole mahdollista.. Ellei siis ole mahdollista pyytää treffeille kasvotusten, mielestäni voi ihan hyvin pyytää treffeille soittamalla tai tekstarilla. :)

Vierailija

Ei ole mitään parasta tapaa. Se riippuu kummastakin osapuolesta. Toisille on luontevampaa keskustella kasvokkain, toiset tykkää viestitellä. Kannattaa tehdä vaan miten itsestä tuntuu luontevimmalta. Epävarmuus ei varmaan auta asiassa, joten jos kasvokkain puhuminen hermostuttaa, niin eihän se kannata. Ja tosiaan tilanteestakin riippuu

Vierailija

Sillä ei ole väliä, etenkään silloin kun tyttö on kiinnostunut. "suurempi kynnys kieltäytyä", eikö ole vain hyvä, että aikaisessa vaiheessa tulee esille ettei ole kiinnostunut? 

Vierailija

Mie en vaan tajua miksi pitää odottaa kliseisesti 2-3 päivää? :D Jos haluaa toisen tavata eikö voi vain rohkeasti vaikka heti perään laittaa viestiä tai soittaa? Näin minuun ainakin tehtiin vaikutus ;)

Vierailija
Vierailija

Mie en vaan tajua miksi pitää odottaa kliseisesti 2-3 päivää? :D Jos haluaa toisen tavata eikö voi vain rohkeasti vaikka heti perään laittaa viestiä tai soittaa? Näin minuun ainakin tehtiin vaikutus ;)

Niin minäkin nuorena poikana luulin, mutta kokemus on osoittanut että viesteihin vastataan paremmin, ellei heti seuraavana päivänä soittele. En minä näitä sääntöjä ole keksinyt, kunhan vain noudatan niitä.

Samana päivänä on turha heti soitella, sillä tapaamisenhan olisi voinut tällöin jo sopia numeroita vaihtaessa. Varsinkin jos baarissa on numeroita vaihdettu, niin seuraavana päivänä toisella voi olla morkkis, krapula tai vain yksinkertaisesti väsy jolloin ei huvita lähteä mihinkään tai suunnitellakaan mitään. Ja tietenkin liian aikasin soittelu antaa miehestä kuvan takertujana/vst.  Joten parempi ottaa yhteyttä 2-3 päivän kuluttua ellei toinen kerkiä ensin. Tällöinhän viestiin kohteliaasti vastataan mahdollisimman pian, koska siellä toisessä päässä toinen jännittää.

T:AP

Vierailija

Näyttää siltä, että minä olen ilmeisesti tätä väittelyä voittamassa. Tosin en usko kaverin 4 vastauksesta vielä antavan periksi omasta kannastaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat