Avopuolison mielenkiinto muita naisia kohtaan

Seuraa 
Liittynyt24.7.2011

Elikkäs ongelmani onkin tuossa otsikossa, siispä tässä tarkennusta hieman.

Poikaystäväni, nykyinen avopuolisoni, on ollut armeijassa vajaan vuoden, jonka aikana on tutustunut naispuolisiin alikersantteihin sekä kyseisellä paikkakunnalla asuviin neitosiin (olemme seurustelleet puolet hänen inttiajastaan). Olen tylsyyden valloittamana sillointällöin mennyt katselemaan (ehkä hieman stalkkausmielessäkin) näiden naisten profiileja Facebookissa ja huomannut useita tykkäyksiä ja imartelevia kommentteja näiden naisten kuvissa. Lisäksi tiedän erään ystäväni kautta avopuolisoni pyytelevän etenkin erästä naista kahville viikottain, joka asuu kasarmin läheisyydessä. Tämän poikaystäväni on useaan otteeseen kiistänyt, mikä saa aikaan pettymyksen tunteen sisälläni. Miksi hän valehtelee noinkin pienestä asiasta? Etten pahottaisi mieltäni vai etten saisi tietää?

Hänellä on myös tapana kehuskella muita naisia minulle, esim. kun kävelemme kadulla tai katsomme televisiota. Kehut eivät kuitenkaan koske "miten hyvännäköinen kroppa tällä naisella on", vaan hän kehuu heitä kauniiksi jne. Ei tämäkään tunnu mukavalta sisimmässäni, itsetuntoni kun on heikko ja avopuolisoni tietää sen. Toki tämä saattaa olla harmitonta heittoa vain, mihin hän on tottunut äijäporukassa hengaillessaan.

Tällä hetkellä avopuolisoni on armeijan loppusodassa, minkä takia hän ei pysty yhtä tiheään päivittäiseen yhteyden ottoon, mitä kasarmilla ollessaan. Toki hän on soitellut ja tekstaillut tilaisuuden tullen, mutta nyt viime päivinä tämä on jäänyt vähemmälle (vaikka ilta kahdeksan jälkeen hänellä on aikaa nukkumaanmenoon saakka). Luulisi hänen ajattelevan minuakin, olen asunnossamme aivan yksin vieraalla paikkakunnalla ja päiväni, etenkin illat, kuluvat hyvin hitaasti ilman hänen yhteydenottojaan. Voiko olla mahdollista, että yhteydenotot ovat jääneet lähes olemattomiksi naisalikessujen paikallaolon, poikien perinteisen taskumatin vai pelkän väsymyksen/muun puuhastelun vuoksi?

Kertokaahan ihmiset omia mielipiteitänne sekä omakohtaisia kokemuksia samanlaisista/samankaltaisista tilanteista! Kaksi ensimmäistä asiaa ovat pyörineet päässäni jo lähes puolisen vuotta, kiitos jo etukäteen! :)

Kommentit (3)

Vierailija

Kehuuko miehesi kuitenkin myös sinua? 

Oletko puhunut miehesi kanssa ja sanonut, että sinusta on kurjaa, että hänen tarvitsee kehua muita naisia? Kysy häneltä, miksi hänelle on tärkeää, että hänen kehujensa kohde tietää hänen ajatuksistaan, jos hänellä ei kuitenkaan ole mitään intressejä ihmiseen muuten. Kysy myös, miksi hän kehuu sinulle muita naisia? Korosta, ettei sinua häiritse se, että hän pitää myös muita hyvännäköisinä, vaan se, että hänellä tuntuu olevan tarve tehdä asia tiettäväksi näille "hyvännäköisille" henkilöille ja sinulle. Koska on ihan luonnollista, että muitakin katsoo, vaikkei omassa olisikaan mitään vikaa, mutta itse en näe mitään tarvetta kertoa hyvännäköiselle ihmiselle tämän olevan hyvännäköinen, jos en ole kiinnostunut tutustumaan henkilöön muutenkin. 

Oletteko ylipäänsä puhuneet miehesi kanssa, mikä on sallittua suhteessanne? Ja mitä luulet, miten miehesi reagoisi, jos sinä kehuisit kadulla muita miehiä hänelle tai jakelisit kohteliaisuuksia facebookissa kaverimiehillesi?

Jotkut ihmiset hakevat tarkoituksellisesti kavereikseen vastakkaista sukupuolta olevia henkilöitä. Osa vain koska tuntee tulevansa paremmin toimeen heidän kanssaan ja osa, koska kaipaavat kipeästi jatkuvaa pönkitystä itsetunnolleen vastakkaiselta sukupuolelta. Kokemusta on jälkimmäisestä ja se juttu päättyi eroon, koska mies oli nimenomaan tuollainen. Haali naispuolisia ystäviä ja minun mittapuullani puhui heidän kanssaan aivan liian intiimeistä asioista ottaen huomioon, että oli tuntenut heidät ehkä pari kuukautta. Jotkut ihmiset vain ovat sellaisia, eikä heitä oikein voi muuttaa. 

Mutta ehkäpä ensin kannattaa puhua miehelle epävarmuudestasi ja kysyä olisiko hänelle tosiaan ok, jos sinä käyttäytyisit noin muiden miesten kanssa. Jos mies vastaa, ettei häntä haittaisi, niin sinun lienee syytä miettiä oletteko oikeasti sopivat yhteen, kska ei toisen arvomaailmaa voi alkaa muuttamaan väkisin. Se johtaa vain salailuun ja katkeroitumiseen puolin ja toisin. 

Mutta käsittääkseni loppusota on aika hektistä aikaa, että ei ehkä ehdikään pitää niin paljoa yhteyttä kuin normaalisti, mutta jos nyt puhutaan päivistä, ettei ota yhteyttä, niin kyllä minä loukkaantuisin. Aina sitä nyt ehtii yhden tekstiviestin vaikka lähettää illalla, jossa toivottaa hyvää yötä. 

Vierailija
lillijkf

Elikkäs ongelmani onkin tuossa otsikossa, siispä tässä tarkennusta hieman.

Poikaystäväni, nykyinen avopuolisoni, on ollut armeijassa vajaan vuoden, jonka aikana on tutustunut naispuolisiin alikersantteihin sekä kyseisellä paikkakunnalla asuviin neitosiin (olemme seurustelleet puolet hänen inttiajastaan). Olen tylsyyden valloittamana sillointällöin mennyt katselemaan (ehkä hieman stalkkausmielessäkin) näiden naisten profiileja Facebookissa ja huomannut useita tykkäyksiä ja imartelevia kommentteja näiden naisten kuvissa. Lisäksi tiedän erään ystäväni kautta avopuolisoni pyytelevän etenkin erästä naista kahville viikottain, joka asuu kasarmin läheisyydessä. Tämän poikaystäväni on useaan otteeseen kiistänyt, mikä saa aikaan pettymyksen tunteen sisälläni. Miksi hän valehtelee noinkin pienestä asiasta? Etten pahottaisi mieltäni vai etten saisi tietää?

Hänellä on myös tapana kehuskella muita naisia minulle, esim. kun kävelemme kadulla tai katsomme televisiota. Kehut eivät kuitenkaan koske "miten hyvännäköinen kroppa tällä naisella on", vaan hän kehuu heitä kauniiksi jne. Ei tämäkään tunnu mukavalta sisimmässäni, itsetuntoni kun on heikko ja avopuolisoni tietää sen. Toki tämä saattaa olla harmitonta heittoa vain, mihin hän on tottunut äijäporukassa hengaillessaan.

Tällä hetkellä avopuolisoni on armeijan loppusodassa, minkä takia hän ei pysty yhtä tiheään päivittäiseen yhteyden ottoon, mitä kasarmilla ollessaan. Toki hän on soitellut ja tekstaillut tilaisuuden tullen, mutta nyt viime päivinä tämä on jäänyt vähemmälle (vaikka ilta kahdeksan jälkeen hänellä on aikaa nukkumaanmenoon saakka). Luulisi hänen ajattelevan minuakin, olen asunnossamme aivan yksin vieraalla paikkakunnalla ja päiväni, etenkin illat, kuluvat hyvin hitaasti ilman hänen yhteydenottojaan. Voiko olla mahdollista, että yhteydenotot ovat jääneet lähes olemattomiksi naisalikessujen paikallaolon, poikien perinteisen taskumatin vai pelkän väsymyksen/muun puuhastelun vuoksi?

Kertokaahan ihmiset omia mielipiteitänne sekä omakohtaisia kokemuksia samanlaisista/samankaltaisista tilanteista! Kaksi ensimmäistä asiaa ovat pyörineet päässäni jo lähes puolisen vuotta, kiitos jo etukäteen! :)

Sanonko rehellisesti: jos sinulla olisi itsetuntoa, et olisi huonon miehen kanssa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat