Liian vähän seksiä - syy erota?

Vierailija

Olen ollut poikaystäväni kanssa yhdessä pian 2 vuotta ja viimeisen (noin) 8 kuukauden aikana seksi on vähentynyt todella paljon. Ennen sitä oli lähes päivittäin ja nykyään hyvä, jos edes kerran viikossa. Tilanne ahdistaa todella paljon, koska olen seksuaalinen ihminen ja tarvitsen sitä toimintaa enemmän.

Asiasta on puhuttu monet kerrat, mutta mitään syytä en ole saanut, pelkästään kommentteja: "ei johdu susta"  tai "ei aina jaksa". Mies sanoo itse olevansa tyytyväinen seksin määrään. Tiedän hänen tyydyttävän itseään kyllä useinkin, mutta vieraissa ei taida käydä, pieni kylä, ei ole mahdollisuuksia. Itse suunnitelin jo salarakkaan hankkimista tosissani.

Muuten suhde on täydellinen, on hellyyttä todella paljon ja emme riitele läheskään koskaan. Tämä seksin puute on nyt johtanut siihen, että olen tosissani miettinyt eroa. Itsetuntoni on aivan romuna, kun olen tullut torjutuksi niin monta kertaa. Ulkonäköni ei ole suhteen alusta muuttunut millään tapaa, mutta silti ajattelen, että vika on minussa, kun en kelpaa. Olo on aina iltaisin kurja, kun on päivän miettinyt, että tapahtuukohan tänään jotain, ja ei, taas joutuu pettymään.

Tiedän, että seksiä ei varmaan saa tähän suhteeseen enää lisättyä, mutta onko sen  vähyys syy lähteä muuten hyvästä suhteesta? Onko muita samassa tilanteessa, miten kestätte?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Oma tilanteeni on vielä masentavampi...Olen seurustellut poikaystäväni kanssa vasta viitisen kuukautta ja seksi on nyt jo dramaattisesti laskenut! Uskon tämän johtuvan poikaystäväni kiireellisestä elämästä ja hän on nykyään iltaisia hyvin väsynyt ja haluaa mennä suoraan nukkumaan. Noh,jos sitten aamulla mietin että jahka olisi aamuseksin aika niin hän vaan heittää 'ja eiku aamupalalle'. Minunkin itsetunto on kärsinyt hyvin pahasti tästä ja haluaisinkin seksiä useammin kuin kaksi kertaa viikossa,mikä on meidän nykytilanne...

itse en usko,että seksin puuttuminen on yksistään syy eroon,mutta seksin puuttuminen aiheuttaa 'tarpeettomuuden' tunteen,joka johtaa siihen että rupeaa ajattelemaan eroa. Kannattaa nyt vain nostaa katti pöydälle ja sanoa poikaystävällesi,että tämä vaivaa todellakin sinua. Itsekin nimittäin aion.

Vierailija

Itsekin olen pettynyt omassa suhteessani seksin määrään. Olen seurustellut poikaystäväni kanssa vasta vuoden, ja seksin määrä on myös romahtanut. Ennen sitä oli monet kerrat, jopa useita kertoja päivässä, mutta nyt hyvä kun kerran viikossa. Tunnen, että olen aina itse se, joka myös tekee aloitteen. Olemme nuoria, mutta poikaystävän virta on jostain syystä hävinnyt kokonaan. Hän opiskelee, ja on aina iltaisin väsynyt. Seksistä hän ei kieltäydy sanoin, vaan niinkin yksinkertaisesti kuin; nukahtamalla. Siinä vasta itsetunnon pönkittäjä, kun illalla jos kiehnää vieressä, niin pian alkaa vierestä kuulumaan kuorsaus! Aika surkuhupaisaa.

Voisin myös sanoa samaa kuin edellinen kommentoija. Vähäisestä seksin määrästä syntyy tunne, että on tarpeeton tai epähaluttava, mikä masentaa ja pahoittaa mielen. Ja se pistää miettimään sitä, pitäisikö suhteesta lähteä.

Vierailija

...ja lisään vielä, että silloin kun puhtia näyttäisi olevan (=aamuerektiot), niitä ei käytetä. Ennen taltutettiin nekin seisokit seksillä, nyt annetaan vain laantua omia aikojaan! Siinäkin tullut muutos siis. Masentavaa

Vierailija

Samaistuin kaikkiin edellisiin kommentoijiin. Yhdessäoloa siis n. 2½ vuotta, yhdessä asuttu reilu 8kk. Yhdessäolon aikana seksin määrä on vähentynyt, mikä tietenkin on luonnollista mutta en olisi uskonut että näin pian ja näin nuorena (17 ja 19). Viime aikoina olen saanut seksiä hieman enemmän pitkän valituksen ja monen riidan seurauksena, mutta oli muutaman kuukauden vaihe, kun sitä oli kerran viikossa tai kahdessa. Vastaus oli "ei aina voi haluttaa" tai "haluutko musta vaan seksiä?". Ketutti aina miettiä omaa seksielämää kun muut ikäiseni rehvastelivat tällä "5 kertaa päivässä"-tahdilla :D

Eroakin mietin jossain vaiheessa mutta tyhmä syyhän se sinänsä on lähteä suhteesta, joka on muuten toimiva. Uskon että puhumalla (tai riitelemällä tarpeeksi) saa muutosta aikaan. Totta on, että kun tulee usein torjutuksi, tulee olo että on epäseksikäs, ruma tai vastenmielinen ja mies haluaa vain muita naisia, mutta let's face it; kaikilla on niitä vaiheita. Itse tuossa puutteissani tajusin etten oikeastaan kaipaa seksiä, kaipaan sitä tunnetta kun tuntee olevansa haluttava.

Vierailija

Yleisesti pariskunnat eivät kuksi toisiaan kuin villikanit vaan suhteen ja alkuhuuman rauhoituttua seksin määrä putoaa joskus dramaattisesti joskus vähemmän. Yleisesti ottaen seksiä on 1-2 kertaa viikossa, joskus harvemminkin. Ei sitä aina jaksa olla seksiä harrastamassa vaikka oliski megayltiöseksikäs poiccis/tyttis. Ja jos hellyydentaso pysyy hyvänä niin asiat ovat mielestäni hyvin. Kun taas jos ei saa mitään hellyyttä eikä seksiä on kyseessä ongelma. :) Että rauhottukaa vaan, ei ne miehetkään jaksa koko ajan melaa heiluttaa. Kyl ne teist silti tykkää.

Vierailija

Kuulostaa niinniin tutulta. Ihan kuin tämä viestiketju kertoisi minusta ja eksästäni.

Me seurustelimme 2,5 vuotta. Asuimme saman katon alla vain 8 kuukautta. Seksielämämme meni siihen pisteeseen, että sain seksiä vain kerran kuukaudessa. Ostin heinoja alusvaatteita ja koitin tehdä vaikka mitä, mutta aina minut tyrkättiin pois. Itse hän kyllä tumputti montakin kertaa päivässä. 

Minua suoraan sanoen vitutti tulla töistäkin kotiin, kun näin keittiön roskiksessa olevat paperikääröt. Sielä hän oli työpäivänsä päätteeksi tumputellut jos vaikka kuinka monta kertaa ja sivuhistoria täynnä alastomien naisten kuvia ja erinäisiä videoita. 

Itse otin jutun puheeksi vaikka ja kuinka monta kertaa ja vastaus oli "Nokun sinusta on jotenkin kadonnut seksikkyys ja et tunnu sellaiselta rakastajattarelta". Sitten erosimme miesystävän tahdosta, koska hän ei halunnut enää panostaa suhteeseemme. Erosta aikaa 5 kuukautta ja yli olen kutakuinkin päässyt. Entiselläni on uusi heila kierroksessa. Minä olin hänelle pelkästään yksi muiden eksien joukossa. 

Vierailija

Yksi syy seksin vähenemiseen on todistetusti liialliset riidat ja jos ne toistuvat päivittäin. Toinen on äkillinen lihominen, tästä itselläni ei ole kokemusta ainakaan vielä, mutta kyllä ne jutut kulkee eteenpäin!

VIERAILIJA 7/7, tuntui kamalalta puolestasi lukea tekstisi. miten toiset miehet voivatkaan olla noin ajattelemattomia ja tunteettomia toista kohtaan, mielestäni ex-miehesi oli erittäin epäreilu, että pihtasi sinulta seksin,mutta kuitenkin kelpasivat kaikenmaailman kiiltokuva tytöt ja niiden seurassa nauttiminen seksuaalisesti.

Vierailija

Sama,minustakin tuntuu hirveän pahalta 7/7:n puolesta...välillä olen itsekin miettinyt,että mistä minä tiedän minkä perään minun poikaystäväni on suhteessamme? Haluaako hän vain turvan tunteen elämäänsä kun on joku lähettyvillä? Aluksi suhteemme oli hyvin seksipainotteista ja ajattelinkin välillä,että haluaako hän minusta vain seksiä.Nyt kun sekin on vähentynyt niin en tiedä mitä mieltä pitäisi olla :d

Vierailija

Voi että kun kuulostaa tutulta! Olen myös ollut poikaystäväni kanssa lähes 2 vuotta ja olemme asuneet yhdessä suunnilleen yhtä kauan. Noin puolen vuoden jälkeen seksi alkoi pikku hiljaa vähentyä. Aluksi oli monta kertaa joka päivä, sitten kerran päivässä, sitten pari kertaa viikossa jne... yhdessä vaiheessa oli jopa kuukauden tauko ja pari kertaa kuukaudessa alkoi olla ihan normaali tahti. Itkin asiaa tosi usein kun en tiennyt mistä tämä oikein johtuu. Lisäksi poikaystäväni ei muutenkaan oikeen osoittanut hellyyttä, se oli vain minun hommani ja seksin aikana ei joskus halunnut edes pussailla, että homma kotiin vaan ja äkkiä -tyylillä. Sitten hermostuin ja sanoin suoraan asiasta, kun aikaisemmin olin vain vihjaillut ja vihjailuihin oli vain vastauksena että "kai se kaikissa suhteissa vaan vähenee" tai jotain tuohon tyyliin. Nyt on seksi vähän palannut, noin kerran viikossa suunnilleen. Ei useammin kuitenkaan... Asiasta sanomisen jälkeen asiat parantuivat hetkeksi, nyt on taas vähän "tunteettomaksi" mennyt hommailut, enkä oikeastaan edes nauti siitä enää. Olen kyllä muutenkin miettinyt jättämistä jo ainakin vuoden aina silloin tällöin, välillä enemmän ja välillä vähemmän tosissani (seksi ei kylläkään ole tähän ainoa syy).

Mutta vastauksena tuohon alkuperäiseen viestiin, että jos suhteenne on muuten todella hyvä ja nautitte toistenne seurasta niin ehkä odottaisin vielä. Seksiä saattaa tulla vielä takaisin suhteeseenne, sillä meilläkin kävi niin. 

Toivottavasti saatte asiat järjestykseen! :)

Vierailija

Itsestäni on ainakin luonnollista, että seksin määrä vähenee suhteen edetessä. Alussa kaikki on uutta ja jännää, ja kun ei aina näe toista, niin seksiä tuli harrastettua joka kerta kuin näki - ja joskus useamman kerran kun oli toisen luona yötä. Mitä enemmin vietettiin aika yhdessä, mitä pitempään ollaan oltu yhdessä, ja sitten kun vielä muutettiin yhteen, on seksin määrä vähentynyt. Meidän suhteessa se ei vain ole ollut ongelma: molemmat ymmärtävät sen, että aina ei voi haluta. Välissä on mennyt kuukausi-parikin, ennen kuin ollaan taas seksiä harrastettu, ja sitten saatetaan harrastaa sen vastapainoksi useamman kerran yhden viikon sisällä. Ja tämä kaikki on itsestäni OK, niin kauan kun se ei kumpaakaan haittaa ja hellyyttä ja läheisyyttä riittää.

Sen ymmärrän kuitenkin, että jos poikaystävä joka kerta torjuu, kun yrittää ehottaa seksiä: kenen itsetunto ei siinä tuntisi kolausta. Myös senkin, että jos poikaystävä koko ajan harrastaa itsetyydytystä, muttei seksi parinsa kanssa, niin ei sekään hyvältä kuulosta ("normaali" itsetyydytyksen määrä on eri asia, eli kun se ei vaikuta parin seksielämään). Mutta muuten seksin väheminen suhteessa on täysin normaalia, ja jokaisen parin pitää vain löytää se oma, oikea tasapainonsa seksin määrälle siitä eteenpäin.

Vierailija

Itse en ole vielä puhunut poikaystävälleni meidän seksin määrän vähenemisestä (voisin ottaa aiheen esille viikonloppuna).Aiemmin olin masentunut,että kun seksi väheni niin hellyyskin väheni. Mutta eilen tapahtui positiivinen yllätys,kun olimme menossa nukkumaan olimme ihan lähekkäin ja samaten tänä aamuna. Halittiin ja minusta tuntui todella hyvältä,ihan kuin ennen vanhaa :) Huomasin,että hellyydenpuute merkitsi minulle enemmän kuin seksi!

Vierailija

Voi että kun miehenne ovat typeriä kun eivät huomioi teitä! Kun seksiä kerta on tarjolla niin miksi ruveta pihtaamaan! Ottakaas joskus käsiraudat käyttöön ja laittakaa kiinni ;)

Vierailija

Tässä tulee taas miehen näkökulmasta kokemusta..

seurustelimme noin 5kk kun saimme tietää odottavamme poikavauvaa ja kihloihin menimme sitten siinä pari kuukautta tiedon saannista,ja nyt yhdessä olemme ollut päälle 2 vuotta.

seksiä meillä oli alussa,no ehkä joka toinen päivä mutta kyllä sitä olisi halunnut enemmänkin :) raskauden aikana tahti pysyi samana,ja pari kk synnytyksen jälkeenkin,mutta siitä eteenpäin määrä laski noin kerran 2 viikossa. syynä on väsymys,ajan puute yms. mutta kyllä hän sanoo haluavansa vaikka joka päivä jos jaksaisi..

yritän ymmärtää,kun onhan lapsen kanssa raskasta tottakai. mutta toivoisin että sama pätisi minuun,että väsyneenä ei kiinnostaisi yhtään,mutta kyllä tässä pää meinaa hajota näihin miniselibaatteihin..

keskusteltu ollaan aiheesta useasti,eri sävyihin. aina olen yrittänyt puhua niin etten syyllistä,ja hän sanoo että haluaisi mutta ei jaksa.

meillä on kaikki mielestäni muuten tosi hyvin. rakastan häntä niin paljon,että tämä tilanne aiheuttaa stressiä urakalla,kun en halua päätyä joku päivä siihen että herään toisesta sängystä esim. baari-illan jälkeen kun järki ei enää kestänyt. tuntuu niin itsekkäältä ajatella harkitsevansa eroa seksin puutteen takia,kun niin toivon pystyväni pitää perheen kasassa..

Joo o,vähän vuodatusta tuli :D toivottavasti saa jotain tolkkua :)

Vierailija

Itselläni samanlainen tilanne kuin kaikilla muillakin vastanneilla. Itse tosin olen seurustellut lähes 8 vuotta, meillä kolmen vuoden kohdilla väheni huomattavasti, parin kuukauden tauot seksistä on normaaleja mieheni mielestä. Olen oman mieheni kanssa usein käynyt keskustelua seksin vähyydestä ja siittä etten ole tyytyväinen seksi elämäämme, tällä hetkellä meillä on seksiä n. viikon- kahden viikon välein. Mieheni aikoinaan sanoi minulle että minun pitää sanoa hänelle jos ja kun on liian pitkä aika edelliskerrasta että jos alan haluta käymään vieraissa, koskaan en ole pettänyt ja rakkauden takia olen jäänyt. Kyllä useasti olen miettinyt että muutama vuosi vielä niin onko meillä ollenkaan seksiä, seksittömässä parisuhteessa en halua enkä aio olla. Mieheni sanoo syyksi seksin vähäisyyteen että haluaa testata itseään ja seksi on parempaa mitä kauemmin pystyy olemaan ilman.

Vierailija

Mä oon sitä mieltä että jos keskustelu ei auta niin jotain uutta kehiin :) Itsekkin asun avopuolison kanssa ja seksi vähentynyt mitä alussa, koska nyt eriaikataulut ja näin. Itse tykkään suunnitella kaikkea ja näin niin laitoin tilaukseen parit yllätysasut ja öljyjä muutamat yms ( kaikkea ei tietenkään heti peliin vedetä ) :D näillä eväillä varmasti saa uutta eloo ;) toinen minkä oon todennu niin aikataulut pois ja "perusseksi". Senkun pääsee ulko-ovesta sisälle ja menoks ;) siinä vaiheessa ei kauheesti kukaan kieltäydy :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat