Kasvojen karvoituksesta eroon?

Vierailija

Olen yksi niistä naisista, jotka joutuvat kamppailemaan karvoituksensa kanssa.  Näin kesää lähestyttäessä auringonvalo lisääntyy, mikä armottomasti valaisee kasvojen virheet ja epähalutut haituvat. Tämä avaukseni liittyy kasvojen karvoitukseen, niin inhottava aihe kuin onkin.

Onko kellään vinkkejä, kuinka ihokarvoja saisi kasvoista poistettua tehokkaasti mutta hellävaraisesti? Ongelmanani ovat lähinnä karvat ylähuulen yläpuolella ja poskien hiusrajalla. Kasvojeni sivuilla (siis poskien hiusrajalla) karvoitus on runsasta mutta vaaleaa. Ylähuulen yläpuolella vahvempaa, mutta vaaleaa sekin, kuitenkin huomattavaa.

En halua käyttää höylää, koska se on mielestäni liian miehekästä puuhaa, vahingoittaa herkkää ihoani ja mikä kamalinta, jättää sängen. Lisäksi vahaaminen kuulostaa myös liian kivuliaalta, ja ihoni on tosiaan sen verran herkkä, että se jää punaiseksi pitkäksikin aikaa.

Olen lukenut/katsonut netistä videoita, joissa on esitelty joitain karvanpoistovoiteita kasvoille. (Esimerkkinä Olay Facial Hair Removal Duo ja Nair Sensitive Cream Hair Remover). Onko kellään kokemusta näistä? Haluaisin koittaa, mutta mistä näitä edes saisi ostettua? Olen yrittänyt selailla nettiä, mutta ei ole oikein lykästänyt.. Onko näitä (tai vastaavanlaisia tuotteita) myynnissä Suomessa?

Kaipaan niin kovasti apuja! Help!

Kommentit (4)

Vierailija

itse käytin veetin kasvovahaa noin vuoden ajan. ei se sattunut paljoakaan, ei kipua tarvitse pelätä. vahaliuskat olivat todella helppoja käyttää. vahasin ylähuulen yläpuolen iltaisin, ja aamulla punoitus oli tiessään. ei se itse asiassa pahasti punoittanut heti vahauksen jälkeenkään.

jälkeenpäin olen miettinyt, miksi ihmeessä edes aloin vahaamaan ylähuulen yläpuolta. minulla oli todella hentoja valkoisia haituvia, joita ei edes huomannut ellei jäänyt tuijottelemaan ylähuulta.

vaikka vahaaminen oli helppoa, siinä oli pari huonoa puolta. ensinnäkin minulle alkoi tulla finnejä ylähuulen ylle, varmaankin jotkin karvat kasvoivat sisäänpäin ja karvatupet tulehtuivat. toiseksi karvat alkoivat hivenen vahvistua ja tummentua. olin siis synnyttämässä itse itselleni tyhjästä kauneusongelmaa.

päätin lopettaa vahauksen joulun aikoihin. ylähuulen yläpuolinen alue on ihan siisti, eikä siinä edes näy viiksikarvoja vaikka niin aiemmin kuvittelin. tosin nyt olen keväällä löytänyt yksittäisiä tummahkoja haituvia ylähuulen yltä.. koskaan aiemmin ei minulla sellaisia ole ollut. ollen nyppäissyt karvat pinseteillä pois.

toivon vain, etten koskaan olisi aloittanutkaan vahausta. nyt minun pitää aina tarkkailla peilistä, onko minulle ilmaantunut uusia tummia haivenia. se on yllättävän stressaavaa. kannattaa siis harkita tarkkaan, onko kasvojen karvoitus todella niin näkyvää, kuin luulee sen olevan. yleensä muut ihmiset näkrvät kasvosi karvattomina ja vain itse huomaat pienet haituvat.

Vierailija

niin ja sanottakoon vielä, että vahasin ylähuultani noin kolmen viikon välein, en joka ilta niin kuin tuosta alusta voisi kuvitella

Vierailija

Itse olen käyttänyt vain pinsettejä niihin pahimpiin karvoihin, mitä huulen yläpuolella on. Kaikkea en tahdo ottaa pois, enkä jaksaisi. Itselläni toiminut hyvin :)

heheh0h0
Seuraa 
Liittynyt18.4.2013

en tiedä onko sokerointi hyvä vaihtoehto(?). en oo testannu, eikä kyllä itsellä ole edes tarvetta poistaa naamasta karvoja, koska ne eivät pahemmin näykkään.

Mutta tätä http://www.sokerointikotona.fi/?ad=sokerointi&gclid=CIWBuczVl7cCFeF6cAodJjQAWA oon aatellu koittaa ainakin säärien sokeroimiseen jos löydän jostain kaupasta :) ja jos oikein oon ymmärtäny se soveltuu myös kasvoihin..

Vielä linkki, jossa kyseistä tuotetta testattiin: http://ellit.fi/liikunta-ja-terveys/ekoelli/sokerointi-kotona-ellien-testissa-easy-sweet-vartalosokeri

Ja mielestäni myös nämä olivat ihan hyödyllisiä: http://www.youtube.com/watch?v=efNdh8Svjds & http://www.youtube.com/watch?v=NJFoKoEefPg .
 Tuossa viimeisessä videossa poistaa nimenomaan ylähuulen yllä olevaa karvoitusta. Siitä en sitten tiedä onko tämä hellavarainen keino :P Mutta ehkä tästä jotain apua oli.......

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat