Eroon mustasukkasuudestani? apuja!

Vierailija

Rakkaat ihmiset auttakaa muo pääsemään tästä yli.. Oon väsyny pelkäämään ja muutenki tää elämä tuntuu nykyään niin vaikeelta ku on rakastunu..
Noniin näin aluks haluun sanoo et tästä tulee suht pitkä & epäselvää tekstiä tulee olee, mut koitan tehä niin siistiä ku vaan pystyn.
Kiitän näin aluks teitä kaikkia, jotka edes yritätte auttaa muo jotenki.. Haluan kuulla ulkopuolisen ihmisen mielipiteitä!

Poikaystävän nimi olkoon, vaikka Teemu!
Siis seurustelen vakituisesti ja oon ollu melkeen puol vuotta Teemun kanssa. Olen kaukosuhteessa hänen kanssa, joten välimatkaa siis on..
Suhteemme lähti kivasti käyntiin ja ollaan ihan onnellisia, paitsi nyt tää mun mustasukkasuus on lähtenyt täysin käsistä. En enään tiedä mitä teen en halua erota, kaikki muu on täydellistä.
Entiie johtuuks tää mun iästä, meillä on Teemun kanssa ikäeroa tai sitten ihan vaan siitä et oon sairaan mustasukkanen.
Nyt kerron tän..

Vietimme tota viikonloppuu Teemun kanssa. Suunnitelmat toteutu ja alku viikonloppu meni mun mielestä ihan kivasti, mutta sitten sain taas kauheen mustasukkasuus kohtauksen siitä sen eksästä. (joo niillä ei oo enään mitää, mut ne sattuu olee hyviä kavereita. & niitten seurustelusta on jo 5v)
Joo entiie aloin kysellä siitä eksästä kaikkee, perus kysymyksiä jotain tyylii "näättekö usein ja millon viimeeks" jne.
He ovat siis hyvissä väleissä, koska seurustelivat useamman vuoden ja ovat tottuneet näkemään kerran tai pari kk joskus harvemmin, ovat tunteneet kuulemma pienestä pitäen.

Teemu väittää, että he ovat Teemun kämpillä ja katsovat elokuvia, käyvät kahvilla julkisilla tiloilla.
Teemulla on ollut tapana pitää kavereista aina kiinni, kaikki nykyiset kaverit on jääny suurin piirteen ala-asteelta.

Okei joo se on ymmärrettävää pitkän seurustelun jälkeen olla vielä väleissä ja jos on hyvä tyyppi niin kaveri. Minä ymmärrän, tottakai haluisin itekki olla jonku kaa yhessä ja sit ku erottais ni oltais vielä väleissä, mutta mun mielestä jos jommalla kummalla tulee vakituista seuraa niin voidaan esim. tavata jossain muualla kun jomman kumman kämpillä. Vois esimerkiks tavata jossain julkisella paikalla..
Sanoin Teemulle et ne vois tavata jossain muualla ku Teemun kämpällä ja Teemu sano et hyväksyy sen ja tästä lähtien sano et aikoo tavata sitä jossain muualla ku yksityisis tilois
Joku muu nyt voi ajatella et oon sairas mustasukkanen ämmä, mut en voi tälle mitään. ( & täs ei oo läheskään kaikki mun mustasukkasuus ongelmat.)
Mun on kauheen vaikee luottaa ihmisiin ja se taitaa olla tän jutun ongelma. Yritän luottaa ja haluun olla hyvä.

Muo ärsyttää ihan suunnattomasti. Mulla on kauheen huono itsetunto ja ku rupeen miettii mustasukkasessa päässäni pahinta, mun pää hajoo.. Teemu on todella rehellinen ja rakastaa muo eikä oo mitää pettäjä tyyppiä. Teemu on kypsä aikuinen ihminen, joka tietää mitä tekee. silti pistää vihaks tää kuvio.. 

Olen onnellinen ja haluan olla Teemun kanssa. Teinkö oikein? mun tekis mieli sanoo sille et lakkais tapaamasta sitä, muo oikeesti ärsyttää, mitä teen tän mustasukkasuuden kanssa? oon ihan rikki.
Ja aina kun alotan tästä aiheesta keskustelun Teemun kanssa hän rupee kiehumaan ja vetää siitä sitten kauheen ison numeron. en tosiaan halua, että meidän suhde kaatuu mun mustasukkasuuden takia.

Mitä teen? pitäskö mun kysellä lisää tai keskustella teemun kanssa? Kertokaa miten ottaisin Teemun kanssa asian aiallisesti esiin ettei tulis mitään isoo juttuu! mielipiteitä apuja otan vastaan kaikilta!

Kiitän suuresti teitä ihania, jotka jaksoitte lukea sotkuisen tekstini loppuun! (toivottavasti saitte selvää :) )

Kommentit (2)

Vierailija

Noh.. On hienoa, että et yrittänyt estää heitä kaveeraamasta, vaan sen sijaan ehdotit jotain, millä saisit itsekkin mielenrauhan. Totuushan on kuitenkin se, ettet voi estää miestä tapaamasta kavereitaan. No kyllähän se tietenkin itsekkin häiritsisi, jos mies olisi erityisen hyvää pataa eksänsä kanssa, eksät kun kuitenkin on eksiä. Itse en oikein halua entisten kanssa olla tekemisissä. Mutta suhteesta nyt kuitenkin on jo niin kauan. Ymmärrän kuitenkin, että asia sinua häiritsee, ja on hyvä, että sen olet myös ottanut puheenaiheeksi. Teidän vaan nyt pitäisi jonkinnäköiseen yhteisymmärrykseen päästä. Kuitenkin, jos miehesi on luvannut tavata tätä vain julkisilla paikoilla, pitäisi kaiken olla hyvin :) Mutta joo, ei ole hyvä jos suhteessa toista osapuolta häiritsee vahvasti joku asia, josta ei voida ilman raivareita puhua.. Jotenkin hienovaraisesti sun täytyy miehen kanssa tästä puhua. 

Vierailija

Oletko tavannut miehesi muita kavereita tai onko suunnitelmissa tavata? Onko teemu puhunut, että haluaa sinun tutustuvan kavereihinsa? 

Mun mielestä näissä "eksä on vaan kaveri"-jutuissa häiritsee se, että hyvin harvoin tämä "vain kaveri eksä" haluaa tutustua siihen uuteen kumppaniin, joka on nyt hänen paikallaan. Jos oikeesti ollaan VAIN kaverillisilla tunteilla liikenteessä, niin oletan, että sen KAVERIN uusiin kumppaneihin halutaan tutustua edes jollain tasolla. Joskus myös mies haluaa estää uutta tyttöystävää tapaamasta "vain kaveri eksää", mikä on vähintäänkin yhtä hämärää. Kyllä mä haluan, että mieheni tutustuu mun kavereihin ja oletan mun kavereiden haluavan tutustua mun mieheen. Jos näin ei ole, niin sitten se "kaveri" saa tyytyä harvempaan yhteydenpitoon ja tapaamisiin. 

Onko eksällä uutta kumppania? Puhuuko mies sulle muuten eksästään? Kertooko aina, kun tapaa tätä? Kertooko tavatessaan muita kavereita? Kysy joskus, kun miehen eksä kyselee kahville, että jos lähtisit mukaan. Jo se, miten mies suhtautuu pyyntöön kertoo varmaan aika paljon siitä, mitä hän ajattelee ja onko sulla syytä olla mustasukkainen. Jos tosiaan ovat vain kavereina liikenteessä molemmat, niin pitäisi mun mielestä olla ok, että lähdet mukaan. Varsinkin, kun näkevät noinkin usein. Eri asia, jos tapaisivat puoli tuntia kerran vuodessa, että siihen ei välttämättä halua ketään ulkopuolista, vaikka oliskin kumppani. Ja olettaisin myös, että tämä nainen sitten tavatessa olisi innokas tutustumaan sinuunkin, eikä pelkästään ignooraa sinua, koska ei oikeat kaverit tee niin. Jotain kaunoja pakko olla, jos ei voi nähdä sua tai jutella niinkuin nyt ensi kertaa tavatessa jutellaan. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat