Miten päästä eroon panikoinnista?

Vierailija

Päädyin tälle keskustelupalstalle ihan vahingossa. Lueskelin ja kirjoittelin aiempiin keskusteluihin, ja päätin kirjoittaa tästä ongelmastani. 

Se alkoi varmaankin sillon, kun ensimmäisessä seksisuhteessani kondomi petti ja jouduin turvautua jälkiehkäisyyn. Kaiken lisäksi tämä jäi pelkäksi seksisuhteeksi. Anyway, sen jälkeen, minusta on tullut aivan älyttömän vainoharhainen ja panikoiva sen suhteen, että olisin raskaana. Olen varmaan puolet kaikista niistä kerroista, kun olen harrastanut seksiä, turvautunut raskaustestiin ihan vain sulkeakseni raskauden pois laskuista. Jotenkin panikoin AINA, että se mahdollisuus olisi. 

Kondomin käyttö on mielestäni muutenkin todellista säätöä. Olen nyt vakituisessa parisuhteessa, ja aloitin noin 3vk sitten ehkäisyrenkaan käytön. Pääasiassa siksi, että ei tehnyt terveydelleni hyvää, että parin kk sisällä otin kaksi jälkiehkäisyä. Nyt tuntuu, että ongelma on myös tässä. Olemme olleet pari kertaa yhdynnässä ilman kondomia, ja poikaystäväni laukesi sisään. Tiedän, että hormonaaliset ehkäisykeinot ovat n99% varmoja teholtaan, mutta silti olen googletellut, että antavatko ihmiset poikaystäviensä tulla sisäänsä kun käyttävät hormonaalista ehkäisyä. Onko tämä siis yleistä? Ja pieni mahdollisuus tulla raskaaksi? Vai pitäisikö käyttää myös kondomia?

Tiedän, että suurin ongelmani ehkä onkin itse vainoharhaisuus. Varmasti vielä suurempi, kuin mahdollisuus tulla raskaaksi. En vain tiedä, miten pääsen tästä eroon, ja lopetan tyhjänpäiväisen googlettamisen ja panikoimisen. 
Toivottavasti edes joku jaksaisi lukea tämän, ja antaa vähän jelppiä :) Poikaystävälläkin menee varmaan kohta hermot tähän panikoimiseen. 

Kommentit (4)

Vierailija

Ja lisään vielä, että olen siis aina vastuuntuntoisesti käyttänyt kondomia. Vasta nyt poikaystäväni kanssa olen ollut ilman.

Vierailija

8kk olen käyttänyt e-pillereitä, ja koko tämän ajan olemme harrastaneet poikaystäväni kanssa seksiä ilman muuta ehkäisyä, en ole tullut raskaaksi, enkä käyttänyt jälkiehkäisyä. Luoten pillereihin oikein käytettynä.

r0semary
Seuraa 
Liittynyt6.6.2012

Pillerithän on juuri sitä varten että kondomia ei tarvitse käyttää. Mielestäni paras ehkäisymenetelmä parisuhteessa. Kondomia toki saa käyttää jos itse siitä saa mielen rauhan mutta pillerit oikein ja säännöllisesti käytettynä ovat aivan riittävä ehkäisy menetelmä. Nauti siis pillereiden tuomasta vapaudesta harrastaa seksiä missä ja milloin vaan ilman että tarvitsee huolehtia kortsusta! :) itse en ainakaan vaihtaisi takaisin kortsuun :D

r0semary
Seuraa 
Liittynyt6.6.2012

Ja lisään vielä että itsekkin on tullut oltua ilman kortsua ja panikoitua ihan tarpeeksi ja syötyä jälkiehkäisyä joten tiedän tunteen kun ahdistaa jos vaikka sittenkin oisi raskaana. :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat