abortti salaa

Vierailija

Olen seurustellut mieheni kanssa vasta vajaan vuoden, olemme parikymppisiä. Mieheni haluaa nuorena lapsia ja perheelämän, minä taas haluan olla töissä, opiskella, matkustella ja nauttia elämästä. Olemme kumminkin sopineet että emme tee lapsi vielä ainakaan viiteen vuoteen ja kunnes olemme seurustelleen useita vuosia yhdessä. Olemme kumminkin puhuneet vahinko raskauksista ja mieheni on sitä mieltä että siinä vaiheessa pidetään lapsi, ja minä lopetan työni ja lykkään opiskeluitani kun jään kotiäidiksi ja hän elättää perheen. Minä taas olen ihan erimieltä asiasta, olen abortin kannalla, sillä ei taloudellinen tilanne tai muukaan aintaisi periksi ja se että en halua lasta tai kroppani muuttuvan (pinnallista tiedän), mutta miksi tämän ikäisenä pitäisi "pilata" elämä ja ottaa lapsi. Lapsen teen kun olen todella vastuullinen, tarpeeksi rahaa ja säästöjä, oma omistus asunto, oma auto, ura ja koulut käyty. Kumminkin tulin pillereiden läpi raskaaksi, ja tein abortin kertomatta miehelleni. En voinut kertoa sillä hän olisi halunnut pitää sen ja kertonut suvulleen päätöksestäni. mitä mieltä te olette, olenko kauhea ihminen?

Kommentit (4)

Vierailija

Ymmärään kantasi. Toisaalta myös miehellä olisi oikeus tietää asasta. Mielestäni haastavaa. 

Aikas sanellusti mies sinulle laittoi elämän jos tulet raskaaksi. 

Toisaalta lapsen on aina synnyttävä rakastavaan ympäristöön mihin se halutaan vaikka olisikin lapsi. Olisi ikävää jos "syyttäisit" lastasi 20 vuoden päästä menentetystä nuoruudesta.

Mielestäni teit väärin ja et tehnyt. Tärkeintä on, että voit itse elää päätöksen kanssa.

Vierailija

Miehesi on kamalampi ihminen, mutta eihän tuo salaaminen oikein ole. Olen sitä mieltä, että jos jotain noin isoa pitää salata, niin suhteessa ei ole kaikki kunnossa. Kehosi on omasi ja päätät siitä. Miehellä ei ole mitään oikeutta suuttua siitä, että olet tehnyt abortin. Jos aiot salata tuon, niin minusta on parempi että eroatte. Että suosittelen kertomaan ja selvittämään asian. Mutta arvonne ovat kyllä selvästi niin ristiriidassa keskenään, että siitä voi olla paljon ongelmia jatkossa jos miehesi ei kantaasi suostu ymmärtämään

Vierailija

Itse vastustan abortteja, mutten oikein voi sua tuomitakaan. En itsekään halua lapsia, mutta toisaalta.. Jos tulisin raskaaksi, en kyllä tekisi aborttiakaan..

Teit väärin siinä, että salasit asian poikaystävältäsi. Ymmärrän, että kyse on susta ja SUN kropastasi, mutta poikaystäväsi kuitenkin oli ihmisenalun isä.. Suosittelisin kertomaan asiasta, silläkin uhalla, että eroatte. Itse ainakaan en voisi salata noin isoa asiaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat