Koulun keskeyttäminen töiden takia?

Vierailija

Mulla on siis jo yksi tutkinto takana ja olen nyt opiskelemassa toista alaa joka kiinnostaa. Olen melkein puolessa välissä oppisopimuskoulutustani tarjoilijana ja se on ollut ihan ok diili mulle koska siitä saa palkkaa.

Nyt kuitenkin mua on alkanut tympiä tämä ravintola yritys jonka leivissä olen ja nykyinen harjoittelupaikkani. Harjoittelu paikassani on tietty alan suuntaus mikä meidän pitää käydä tämän tutkinnon osassa läpi, mutta mua ei kiinnosta tämä osio ollenkaan enkä aio sen tyylisiä töitä koskaan hakea. Koko yrityksen ideologia kans häiritsee mua, ei ole mun juttu vaikka tähän mennessä olenkin ollut suht ok asian suhteen.

Nyt on tilanne että saattaisin saada toisen yrityksen raflasta samanlaista työtä, tosin heidän tapansa tehdä näitä hommia sopisi minulle paljon paremmin. Puhetta on ollut että kävisin pari kokeilu vuoroa tekemässä ja sitten katsottaisiin asiaa eteenpäin.

Mietin vain että kannattaako minun lopettaa nykyinen oppisopimus suhteeni tämän työpaikan takia jossa uskoisin kuitenkin viihtyväni paremmin? SIis tottakai jos työpaikka olisi varma, nythän se ei vielä ole..

Nykyiseen paikkaani en aio mennä töihin vaikka tämän koulun kävisinkin loppuun, se on varma, mutta saisihan siitä kirjallisen pätevyyden..

Toisaalta taas tältä alalta saa aika hyvin töitä pelkällä työkokemuksellakin jos niikseen rupeaa miettimään eikä tämä ala tule edes olemaan se missä aion koko elämäni olla..

vaikka siis mukava ala ja tykkään tehdä, mutta mulla on pidemmän tähtäimen suunnitelmat toiselle alalle missä työlistyminen on vähän heikompaa, mutta ala olis lähellä sydäntä =)tää tarjoilijan homma olis vähän niinkuin tällaista sivutyötä/ rahan hankintaa sitten siihen kun rupean opiskelee tätä unelma ammattia.

Mielipiteitä?? Olen aika hukassa ajatusteni kanssa, nyt ei tunnu mukavalta mennä töihin ja lasken tunteja aina seuraavaan vuoroon ja mitä lähemmäksi se tulee niin sitä enempi alkaa ahdistamaan..

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat