kaksi miestä, yksi sydän

Vierailija

Ongelmani on siis se, että minulla on samanaikaisesti tunteita kahta miestä. Toinen on kihlattuni , jonka kanssa olen ollut yhdessä 3v. Toinen on taas työkaverini, joka hänkin on kihloissa, ollut jo 6 vuotta.

Aluksi en kuvitellut että minun ja työkaverin välillä olisi mitään, kunnes erään illan päätteeksi päädyimme samaan paikkaan, samaan sänkyyn jne. Sen jälkeen en ole voinut edes kuvitella muita kuin tätä miestä, ja suhde omaan kihlattuuni alkaa laimeta ja tunteet hävitä. En kuitenkaan uskaltaisi erota, sillä tuntuu että jäisin yksin. Mutta kumminkin minun pitäisi antaa tälle mahdollisuus löytää joku, joka rakastaa vain ja ainoastaan häntä.

En ole kertonut kihlatulleni syrjähypystä eikä ole mieskään. Sovimme ettemme kerro kellekkään, koska välillä valhe satuttaa vähemmän. (tiedetään, tiedetään) Mutta kuitenkin , en kaipaa mitään moraalisaarnoja vaan neuvoja mitä tehdä? Olen aivan hukassa sillä luulin että olen löytänyt Sen Oikean, kunnes tämä työkaveri tuli kuvioihin. Tiedän sen varsin hyvin ettei ole oikein pyörittää kahta miestä, mutta tunteilleen ei mahda mitään. Auttakaa , kommentoikaa :( Pakko minun on antaa sydämeni vain yhdelle miehelle, ja en todella enää tiedä kuka se on.. Olen toivoton :/

Kommentit (8)

Vierailija

Jatka vaan samaan malliin. Pane kaikkia joita tekee mieli. Niin muutkin tekee. (myös sun kihlattusi :)). Mutta ei ne mitään sydämiä siihen sotke.

Vierailija

Voi luoja, olipa hieno ja opastava kommentti. 

Olen ollut vähän samantyyppisessä tilanteessa. Avomies, suhde väljähtyy, pettäminen tutun kanssa jne. Mutta siis itse kerroin avomiehelleni, että olen tehnyt erittäin typerästi ja se johti sitten erittäin avoimeen keskuteluun välillämme suhteemme tilasta. 

Ensin en tuntenut pettämisestä minkäännäköistä syyllisyyttä. Olin ihastunut tyyppiin, jonka kanssa olin sängyssä ja viestittelin hänen kanssaan jonkin verran. Tein kuitenkin päätöksen, etten halua heittää lähes kolmen vuoden aikana rakentamaani suhdetta nurkkaan ensimmäisen typerän tempun ja ihastuksen tullessa. 

En kehota kertomaan kihlatullesi, mutta kannattaa ottaa suhteenne tila yleisesti puheeksi. Kerro suoraan, että sinusta tuntuu, että suhteenne on vähän väljähtynyt. 

Nyt parin kuukauden päästä tapahtuneesta, suhteemme voi paljon paremmin ja olen ymmärtänyt, että vaikka kuinka paljon sillä hetkellä koin, että olen täysin ihastunut toiseen ja tunteet omaa miestä kohtaa laimenevat, kyseessä oli vain ohimenevä ihastus. Jos teet päätöksen pysyä suhteessasi, voin kokemuksesta kertoa, että ihastuminen toista kohtaan menee ohi. Yritä myös ottaa vähän etäisyyttä ihastumisen kohteeseesi. Auttaa paljon, jos ette viestittele tai muuta. Tietystä samalla työpaikalla työskentely vaikeuttaa asioita, mutta yritä pitää suhteenne asiallisella tasolla: tervehdi, ole ystävällinen, mutta kuitenkin kylmä. 

Voimia! Ja toivottavasti ongelmasi selkenee :)

Vierailija

Itselläkin ollut vähän samanlaista... Minu ja poikaystäväni suhde ei enää ollut intohimoista ja opiskelureissulla tapasin erään pojan joka sai taas sen flirttailevan minäni heräämään. Vietin yön hänen hotellihuoneessaan ja kaikki tuntui upealta. En pitänyt enää yhteyttä poikaystävääni eikä hänkään pitänyt minuun. Tapailin hetken Helsingistä löytämäni pojan kanssa. Olin ihastunut ja oli ihanan kutkuttava tunne, mutta en tuntenut rakkautta ja sovin hänen kanssaan että olemme pelkkiä ystäviä. Juttelin poikaystävän kanssa intohimomme puuttumisesta ja muista suhteemme ongelmista ja hän ymmärsi miksi tein niin.. Nyt olemme olleet taas yhdessä puoli vuotta ja meillä on mennyt paremmin kuin ikinä. Olemme olleet avoimempia ja läheisempiä ja arvostamme toisiamme enemmän. En tietenkään pettämistä suosittele, mutta tässä tapauksessa se sai meidät heräämään ja tajuamaan kuinka paljon tarvitsimme toisiamme.

Vierailija

Itselläkin ollut vähän samanlaista... Minu ja poikaystäväni suhde ei enää ollut intohimoista ja opiskelureissulla tapasin erään pojan joka sai taas sen flirttailevan minäni heräämään. Vietin yön hänen hotellihuoneessaan ja kaikki tuntui upealta. En pitänyt enää yhteyttä poikaystävääni eikä hänkään pitänyt minuun. Tapailin hetken Helsingistä löytämäni pojan kanssa. Olin ihastunut ja oli ihanan kutkuttava tunne, mutta en tuntenut rakkautta ja sovin hänen kanssaan että olemme pelkkiä ystäviä. Juttelin poikaystävän kanssa intohimomme puuttumisesta ja muista suhteemme ongelmista ja hän ymmärsi miksi tein niin.. Nyt olemme olleet taas yhdessä puoli vuotta ja meillä on mennyt paremmin kuin ikinä. Olemme olleet avoimempia ja läheisempiä ja arvostamme toisiamme enemmän. En tietenkään pettämistä suosittele, mutta tässä tapauksessa se sai meidät heräämään ja tajuamaan kuinka paljon tarvitsimme toisiamme.

Vierailija

Välillä kannattaa miettiä järjellä eikä sydämmellä... Tämä työkaverisi ei välttämättä tosissaan halua sinulta enempää. Ja miehesi on kuitenkin antanut sinulle niin paljon omasta elämästään

Vierailija

Kiitos kommenteista :) edelleen tilanne on hyvin monimutkainen, ja oman poikaystävän kanssa olemme saaneet vähän juteltua.. Koitan miettiä hyviä aikoja jne :) juu, todella vaikeaa on unohtaa tämä toinen mies, sillä näemme väh. 5x viikossa.. Hankalaa, mutta  pakko jatkaa elämää ! 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat