reisikarvat

Vierailija

onko teillä reisissä häiritseviä ihokarvoja? ajeletteko ne pois? itse en ennen ajellut pois, mutta nyt on siinä määrin alkanut häiritsemään, että olen alkanut ottaa pois. mietin vain, onkohan tässä mitään järkeä. karvathan kasvavat vain vahvemmiksi, jos höylää. mulla on kyllä epilaattorikin, mutta se lähinnä vain katkaisee ohuemmat karvat eikä nypi niitä juurineen irti, siksi en käytä sitä reisiin.

Kommentit (7)

Vierailija

Mä sokeroin. Pysyy pitempään sileänä. Sanotaan myös että karvat ohenee kun sokeroi säännöllisesti, mutta siitä en tiedä kun en usein sitä tee. Mulla on jaloissa niin ohutta ja vaaleaa karvaa, etten viitsi ku kerran tai pari vuodessa sokeroida. Ei ne kyllä vahvempina kasva takaisin kun höylää, se vaan tuntuu siltä, kun höylällä karva katkaistaan niin se on terävä ja paksu päästäkin kun kasvaa takaisin.

Vierailija

Mulla on mutta annan niiden olla, koska vaikka ne ei vahvempina kasvakaan takaisin ne kuitenkin siltä näyttää, jos ajelee. 

Joskus kesällä saatan epilaattorilla vähän "harventaa", mutta harvemmin. Ennen mua häiritsi tosi paljon mutta sitemmin olen päättäny ajatella, että ne on vaan karvoja, eikä niihin kuole. Eikä ne edes näy kauas. Kauheasti menee vaan aikaa ja rahaa jos kaikista haluaa eroon.

Vierailija

jännä ettei teijän mielestä karvat vahvene, jos niitä höylää. ittelläni nimittäin tummenevat sitä enemmän, mitä useemmin otan niitä pois. huomaan tämän etenkin käsikarvoistani, joita aloin noin vuosi sitten ottamaan pois. nyt ovat jo tummuneet sen verran, etten voi enää antaa käsikarvojen kasvaa luonnollisiksi vaikka haluaisin. säärissä mulla on todella tummia ja vahvoja karvoja, mutta näyttäisivät ohentuneen kun olen aika säännöllisesti epiloinut. ehkä tämä on sitten yksilökohtaista, jos toisilla karvat villiintyy enemmän kuin toisilla.

Vierailija
Vierailija

jännä ettei teijän mielestä karvat vahvene, jos niitä höylää. ittelläni nimittäin tummenevat sitä enemmän, mitä useemmin otan niitä pois. huomaan tämän etenkin käsikarvoistani, joita aloin noin vuosi sitten ottamaan pois. nyt ovat jo tummuneet sen verran, etten voi enää antaa käsikarvojen kasvaa luonnollisiksi vaikka haluaisin. säärissä mulla on todella tummia ja vahvoja karvoja, mutta näyttäisivät ohentuneen kun olen aika säännöllisesti epiloinut. ehkä tämä on sitten yksilökohtaista, jos toisilla karvat villiintyy enemmän kuin toisilla.

Aa no mutta eihän ne oikeasti tummenekaan. Ne vaan ovat omana luonnollisena värinään kasvaneet takaisin. Silloin kun et ole ajellut, niin ne ovat olleet siinä kauan ja auriko on vaalentanut. Siinä on kyllä ihan hyvä syy olla ajelematta. Vaalea pitkä karva näyttää paljon paremmalta kuin musta sänki

Vierailija

Se, kasvaako se karva paksumpana takas vai ei ollenkaan, taitaa olla yhtälailla yksilöllistä kuin koko karvan kasvu.

Itselläni esim. alapääkarvat kasvavat yhä yhtä vahvoina (ja vielä suht nopeasti ;o) takaisin, vaikka juuriltaan ottaisi. Toisilla pysyy iho sheivattunakin pitkään sileänä.

Reisissä itselläni on hentoja karvoja, mutta en ole antanut niiden häiritä. Kesällä, kun iho päivettyy, valkeat karvat kyllä erottuvat selvemmin. Takareisistä olen välillä poistanut karvat, koska siellä ne ovat olleet pidempiä. Epilaattorilla itse poistin nuo karvat, sattui kyllä aika paljon ja sen jälkeen iho punoitti kun reisissä niin ohut iho!

Vierailija

Siis luuletteko te oikeesti, että höylätessä, kun karva katkeaa, karvatuppi jotenkin tajuaa, että "hei, nyt se karva katkesi, alanpa työntää sitä paksumpana ja tummempana pintaan"? Kyllä se vaan menee niin kuin joku tuossa ylempänä jo sanoi, että karva vain tuntuu paksummalta, koska sen pää ei ole vielä kulunut ja näyttää tummemmalta, koska auringon valo ei ole sitä haalistanut.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat