Yhteinen aika - vaadinko liikaa?

Vierailija

Asun yhdessä poikaystäväni kanssa (neljäs kuukausi menossa), ja vielä muutaman viikon ajan tilanteemme on se, että kumppanini on työtön, minä taas opiskelen päivät kotona. Siitä huolimatta meillä tuntuu olevan todella vähän yhteistä aikaa. Varsinkin tällä viikolla poikaystäväni on ollut todella paljon kahden parhaan kaverinsa kanssa, joko heidän luonaan naapurikaupungissa tai sitten meidän asunnolla. 

Ongelma ei ole kavereiden kanssa vietetyssä ajassa vaan kellonajoissa. Minä menen yleensä nukkumaan yhdentoista aikaan, ja poikaystäväni tulee seurakseni sänkyyn. Nyt kuitenkin vierailut puolin ja toisin ovat venyneet reilusti yli yhteentoista (ja niitä veirailuja on useita viikossa), joten olen juotunut menemään yksin nukkumaan, yleensä väsyneenä, mutta unta saamatta. Eikä se tunnu kivalle. Haluaisin viettää tunnin-kaksi kahdenkeskistä, rauhallista aikaa poikaystäväni kanssa ennen nukkumaanmenoa, en jutella viittä minuuttia sängyssä tai pahimmillaan herätä hänen tuloonsa. Ja korostan uudestaan, ettei kavereiden näkeminen siis haittaa, kyse on vain ajoista ja muutamasta yhteisestä tunnista.

Poikaystäväni tietää tämän kaiken, asiasta on monesti puhuttu. Hän on sanonut ymmärtävänsä hyvin minua ja haluavansa itsekin samaa. Mikään ei silti muutu, pikemminkin yleistyy - ja uskon ongelman pahenevan, kun poikaystävä menee töihin ensi kuussa ja kesällä kaverit muuttavat samalle paikkakunnalle, joten näkeminen on vielä helpompaa. Tämä häiritsee minua, sillä en halua elää tällaisessä suhteessa. Ongelmia on muitakin, mutta kaikkille yhteistä on se, ettei poikaystäväni osaa ottaa minua huomioon. Hän on ihana, välittävä ja rakastava ja inhoaa sitä, miten tekee näin, mutta mikään ei muutu. Välillä olenkin miettinyt, onko vika minussa. Vaadinko minä liikaa? Toisaalta taas järki sanoo, etten pyydä paljoa - varsinkaan, kun poikaystäväni ei itsekään halua mennä nukkumaan yksin.

Kommentit (3)

Vierailija

Sanotaan näin että et voi olettaa poikaystäväsi olevan ''nukuttamassa'' sua joka yö, ja jollei hän ole niin siitä et mielestäni voi suuttua. Joidenkin parisuhteessa tehdään jopa vuorotöitä niin ettei nähdä kumppania työvuorojen takia kuin pari kertaa viikossa eikä silloinkaan välttämättä nukuta yhdessä jos toisella on yövuoroa. KUITENKIN tiedän myös miltä tuntuu jos haluaa elää parisuhteessa jossa vietetään aikaa paljon yhdessä. Itse en haluaisi seurustella vuorotöitä tekevän ihmisen kanssa sillä minulle yhteinen aika ja elämä on tärkeämpää kuin työssäolo ja työvuorot pitää sopia omaan elämäntyyliin.

Se että poikaystäväsi viettää noin paljon aikaa kavereidensa kanssa iltaisin on normaalia siihen saakka kun se ei ole päivittäistä. Mutta voin sanoa lohdutuksena ettei tuollainen kavereiden kanssa hengailu iltamyöhään tule olemaan ikuista. Olette ilmeisen nuoria jos poikaystävääsi kiinnostaa hillua jossain iltaisin. Varmasti kaikki poikaystäväsi kaveritkin löytävät omat kumppaninsa joskus ja siinä kohtaa nuo kavereiden kanssa istumiset jää todennäköisesti vähemmälle (ja onhan kavereillakin kai työpaikat joihin herätä?). Harvempi nainen nimittäin hyväksyy että mies haluaa huvikseen tulla kotiin vasta kun toinen on menossa nukkumaan. Ellei olla tosiaan nuoria joilla vielä menojalka vipattaa.

Mutta niinkun yllä mainittiin, pitää sopia yhteiset säännöt. Niillä edetään, ja jollei niitä kumppani noudata niin tuskin hän on kovin kiinnostunut seurustelusuhteesta.

Vierailija

Mulla oli aikasemmin samantapanen tilanne. Ite olin arkisin töissä tosin 9-15 ja poikaystävä oli työtön. Ensin ne viikonloput meni niin ettei tienny koska tulee kotiin, sitten koko ajan yleisty, lopulta joka päivä kaverien kanssa. Meni siihen, että poikaystävä nukkui pitkään, heräsi kun mä tulin töistä ja sit aika pian siitä lähti kavereilleen. Takasin tuli joko keskellä yötä, aamuyöstä tai ei ollenkaan. Joskus saattoi aamuyöstä soittaa mua hakemaan sitä jostain.

Onneksi nykyään kyseessä on exä. Jos asia häirittee sua, niin siihen on saatava joku kunnon muutos, muuten käy niin, että poikaystäväs hilluu koko ajan vaan enemmän ja enemmän muualla. Vaikka sovitte et kolmena arkipäivänä se tulee sit tiettyyn aikaan kotii, ni pääsette viettää yhdessä aikaa. Tai sitten joku muu ratkasu, mikä teille sopii parhaiten.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat