Toisen vieressä nukkuminen = pettämistä?

Vierailija

Tiedän, ettei pettämiselle ole yksiselitteistä rajaa, mutta pakko nyt kysyä toisten mielipidettä.

Elän etäsuhteessa, ja nään poikaystävääni lähinnä viikonloppuisin. Olemme seurustelleet kaksi vuotta. Viime viikonloppuna poikaystävälläni oli menoa, emmekä nähneet, joten lähdin näkemään kavereitani baariin. Käyn todella harvoin ulkona, enkä oikeastaan koskaan juo paria viinilasillista enempää, ja näin toimin tuonakin iltana. Ilta oli hyvä, ja tutustuin pariin uuteen tyyppiin. Pilkun jälkeen kaksi kaveriani ja näiden kaveri, uusi miespuolinen tuttavuuteni tulimme luokseni yöksi. Nukuin samassa parisängyssä tämän miehen kanssa, mutta kiltisti omalla puolellani. Juttelimme pitkälle aamuun niitä näitä, myös syvällisempiä juttuja. Mulla oli tosi hauskaa, ja nautin miehen seurasta. Mitään seksuaalista ei tapahtunut, eikä oikeastaan käynyt mielessäkään. Herätessään mies lähti kotiinsa, emmekä vaihtaneet sen enempää numeroita kuin alkaneet fb-kavereiksikaan.

Nyt asia on alkanut vaivata - tarviiko tästä kertoa poikaystävälleni? Yleensä ajattelen, että pettämistä on kaikki, jonka haluaa salata kumppaniltaan, mutta tämä tuntuu jotenkin erilaiselta. Mitään tunteita tai himoja ei ollut mukana eikä mitään tapahtunut, joten kertominen tuntuisi jotenkin turhalta? Poikaystäväni on todella mustasukkainen, ei pidä alkuunkaan siitä että käyn edes ulkona tai nään uusia ihmisiä. Uskon, ettei tämä siis ymmärtäisi, että oikeasti vain nukuin jonkun toisen kanssa samassa sängyssä (eri peittojen alla). En ole koskaan antanut aihetta epäilyksille, enkä pettänyt poikaystävääni. Poikaystäväni sanoo, että luottaa minuun, muttei miehiin.

Mielipiteitä?

Kommentit (4)

Vierailija

Jos tosiaan ette nukkuneet toisissanne kiinni, niin eihän tuossa ole mitään. Joten se, ettet mieluummin kertoisi poikaystävällesi, kertoo suhteestanne jotain. Ymmärrän, ettei poikaystäväsi voi mustasukkaisuudelleen mitään, mutta voit vähentää hänen mustasukkaisuuttaan vain osoittamalla olevasi luotettava. Hän voi suuttua, mutta mitä sitten? Pitemmän päälle rehellisyys kasvattaa luottamusta vaikka hetkellisesti hän suuttuisi. Minusta se että olet osoittanut voivasi olla pojan kanssa vain kaveri, eikä poikakaan ole yrittänyt mitään, pitäisi vaan kasvattaa luottamusta.

Jos et kerro ja poikaystäväsi saa tietää myöhemmin, niin se osoittaa, että olet hänelle epärehellinen ja se jos mikä lisää epäluottamusta. Minullakin on vähän mustasukkainen poikaystävä. Jos minä vaikka tanssin jonkun pojan kanssa ja kerron tästä poikaystävälleni, hän saattaa olla vähän pahastunut, muttei aloita siitä mitään riitaa vaan sulattelee sitä vähän ja asia on lopulta ok kun hän tietää, että olen rehellinen, enkä ole tehnyt mitään väärää. Mitä enemmän ja yksityiskohtaisemmin kerron tekemisistäni, sitä enemmän hänen luottamuksensa minuun kasvaa.

serenity
Seuraa 
Liittynyt14.4.2013

Jos kerran mitään nukkumista ja jutustelua kummempaa ei tapahtunut, niin en näe tapahtuneessa mitään väärää. Ja kuten edellä kirjoittanut sanoi, rehellisyys kannattaa ja vaikka poikaystäväsi sillä hetkellä suuttuisi, hän todennäköisesti loppujenlopuksi ymmärtäisi. Ja ehkä poikaystäväsi on parempi kuulla se sulta itseltäsi, kuin jostain muutaman mutkan kautta. En kyllä tiedä, kertoisinko itse omalle poikaystävälleni jos olisin kanssasi samassa tilanteessa, mutta luulen, että vähimmällä pääsee kun vain kertoo ja on rehellinen.

Vierailija

Toisaalta miehesi ei välttämättä usko, vaikka kerrotkin kaiken rehellisesti, koska ei ole itse ollut paikalla, joten mielessä voi pyöriä, että entä jos valehtelet ja jotain onkin tapahtunut. Mutta toisaalta, jos hän kuulee asiasta jälkikäteen, niin hän varmasti ajattelee, että jotain on pakko olla tapahtunut, koska olet salannut asian. Mä uskon, että jos mies on järkevä, etkä ole koskaan antanut mitään syytä epäilyksille, niin pienen mietiskelyn jälkeen hän ymmärtää rehellisyyden arvon. Toki, jos näyttää siltä, että tämä on miehelle kova pala, niin lupaat sitten, ettet jatkossa tee noin, mikäli se häntä häiritsee. Ja hyvä juttu sinänsä, ettet ole kaveroitunut facebookissa tai muutakaan, koska voisin kuvitella myös herättävän lisäepäilyksiä :)

Ja tuo, että mies luottaa sinuun, muttei miehiin... Ehkä hänelle kannattaisi kertoa, että valitettavasti hän, etkä sinäkään, mahda mitään sille, jos joku ulkopuolinen ihastuu sinuun. Ja, että tuollaisen sanominen kyllä vähän viittaa siihen, että ei hän luota sinuunkaan, koska kyllä sinä osannet sanoa olevasi varattu etkä kiinnostunut, jos joku jotain yrittää. 

Mut niin, en mäkään ehkä tykkäisi, jos mieheni nukkuisi jonkun just tapaamansa naisen vieressä, vaikkakin eri peiton alla... varsinkaan jos se olisi meillä tai mun kämpillä aka samassa sängyssä missä nukutaan miehekkeen kanssa. Mutta enpä mä mitään kilareitakaan vetäisi, vaan pyytäisin, että ei jatkossa toimisi niin. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat