Amerikkalaistunut?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Nää on niin totta joka juttu!! Jännä juttu miten jokainen jenkki on vähintään "puoliksi" italialainen tai joku muu vastaava kansallisuus, vaikka olisi koko elämänsä jenkeissä asunut ja kieltäkään ei edes puhuta ja nää ulkomaalaiset sukujuuret on yleensä joltain isoisoisoisän koiran kaiman puolelta. Heh, heh! Näin siis ainakin nycissä.

Vierailija

Hihihih niin totta:) Aina kaikki pääsevät kehuskelemaan miten ovat juuri pikkuserkun naapurin mummon kautta aivan siis melkein kuin oikeita italialaisia:):) 

Vierailija

Hih, hauskoja juttuja! Bensajuttua täytyy sen verran kommentoida, että gallona kolmella eurollahan on _halpaa_, täällä Suomen länsirannikolla litra on melkein 1.80€... :)

Lilli

Vierailija

Joo sitä meinasinkin että Suomen hintoihin tottuneena aikaisemmin Jenkki hinnat tuntuivat halvoilta. Nykyään tuo tosiaan on jo isompi summa kun ymmärtää kuinka paljon autoa oikein pitää ajaa. :/ 

Vierailija

Heh, kuulostaa noi kaikki niin jenkiltä! ;) Mulla asuu Kaliforniassa sukulaisia, sukujuuriltaan siis osittain suomalaisia, hih, ja pari kertaa siellä vieraillessani oon kyllä ihmetellyt jotain noita pikkujuttuja, kuten tota autolla ajamista ja miten ne vaan jaksaa koko ajan tehdä töitä?!  Kovin nopeasti muuten tottui siihen, että joku pakkaa kauppakassit sun puolesta... ;)

Vierailija

Hih joo todellakin. Välillä jotenkin ihan hävettää vain seistä siinä vieressä odottamassa että toinen pakkaa, niin joskus itse yritän nopeasti laittaa tavarat kassiin. :) Silloin kyllä kiitellään että kiitos kiitos että voi miten kiltisti autoit. :) 

Vierailija

Mä kun olin au pairina niin loppuaikana ei tehnyt yhtään tiukkaa lähteä pyjamahousuissa ruokakauppaan tai lapsia viemään koulubussille :D Ja kyllähän ne juorulehdet siinä kassan vieressä on tosi tärkeitä, että voi jonossa katsoa just Kardashianien kuulumiset :D

Emmi L.

http://happyfeetingblogi.blogspot.com

Vierailija

Heh totta. nopeasti sitä tottuu maan tavoille. Vaikka muista ne kuulostaisivatkin niin hupsuilta. :)

Vierailija

Kaikki noi on juuri niita syita miksi en ikina voisi asua siella. Tuo jenkkikulttuuri ei vaan ole ikina  ihastuttanut. Hyva, etta itse kuitenkin viihdyt :) Kivaa viikonloppua!

Kati

Vierailija

Samaa mieltä itsekin olin vielä reilut viisi vuotta sitten. Ja kappas täällä sitä ollaan. :D Onneksi sitä löytyy kuitenkin niin paljon erilaisia kulttuureja maailmasta, että jokaiselle sitä jotain. 

Vierailija

Niin tutulta kuulostaa!! Asustelin itse vuoden jenkeissä.=) paras oli kyllä pankeissa olevat drive in automaatteihin ku ei tietenkää jakseta nousta autosta (ainakin CT alueella oli näin =D)

Vierailija

Heh täällä myös on noita drive through pankkeja, sekä myös kahviloita. Itse en ole kyllä koskaan kokeillut. :D

Vierailija

Kuulostaapa niin jenkiltä :D toi on kyllä hassua, että mihinkään ei voida kävellä ja aina täytyy parkkeerata niin lähelle, ettei vaan yhtään ylimääräistä askelta joutuisi ottamaan...  Itselläni on ihan päinvastaiset ajatukset, ja nautin siitä että saan työmatkat tehdä kävellen tai pyörällä, eikä tarvitse missään ruuhkassa kökkiä auton kanssa ja etsiä parkkipaikkaa. Perus kauppareissutkin meillä tehdään kävellen, tai jos ei kasseja jaksa kantaa, niin sitten pyörällä jossa on kori :)

Mitä töitä muuten itse teet siellä jenkkilässä? millä alalla miehesi on töissä? jenkkilän työkulttuurista olisi kiva kuulla lisää näkemyksiäsi, se kun taitaa kuitenkin aika paljon erota Suomen vastaavasta (juurikin näiden lomajuttujen suhteen ja ilmeisesti myös äitiyslomien yms. suhteen)? Sanoit kuitenkin joskus aiemmin, että elämänmeno kaliforniassa on melko rentoa ja hengailu ja biitsit ovat niitä tärkeitä juttuja, niin tehdäänkö siellä töitä kuinka paljon noin keskimäärin (esim. viikossa)? Sain vaan sellaiset kuvan, että ihmiset eivät tee töitä vaan surffaavat päivät pitkät :D

Vierailija

Täällä moni kyllä kulkisi mieluusti työmatkat pyörällä tai kävellen, kaupoista puhumattakaan. Ikävä kyllä välimatkat ovat niin pitkiä ettei se kannata. Esimerkiksi meillä lähin ruokakauppa on kahden kilometrin päässä ja edellinen työpaikkani oli yli 25 kilometrin päässä. Silloin auto on ihan kätevä. Muutenkin joka paikkaan on niin älyttömän pitkä matka mitä ei Suomessa ikinä tulisi ajetelleeksi, niin väkisinkin ymmärtää miksi autoja on niin paljon käytössä. 

Hih ja kyllä täällä tosiaan töitä tehdään, enemmän tunnillisesti mitä Suomessa. Plus juuri työmatkat lisäävät päivän pituutta huomattavasti. Itsellä meni usein se kaksi tuntia päivässä matkoihin, plus 9 tuntia töissä koska täällä useimmiten on tunnin ruokatauko jota ei lasketa mukaan työaikaan. Äitiysloma taitaa olla kolmisen kuukautta ja siksi kotiäitejä löytyy todella paljon. Muuten sitten ihmisillä on nanny hoitamassa lapsia jos kumpikin vanhemmista on töissä. Plus täällä ei mitään lapsilisiä tai tukia tunneta jos ollaan kotona lasten kanssa. :) Eli kyllä Suomessa on asiat todella hyvin lomien sekä lasten suhteen.

Muuten viikonloppuisin sitten kyllä rentoillaan kunnolla ja rannalla vietetään aikaa. Täällä monet nuoret asuvat kotona täysi-ikäiseksi asti(21vee) ja pidemmällekin, joka mahdollistaa sitten sen rannalla hengaillun ja surffailun pidempään kun ei ole niin kiire työelämään. 

Vierailija

Ahhahah. Ihana :D Kuulostaa kyllä niin tutulta. En itse ehkä ihan niin amerikkalaistunut ole, mutta välillä kyllä tulee jotain tapoja selkeästi esille. Englannista on ehkä vähemmän tarttunut, mutta tää johtunee kyllä Kylestä. Aina jos joku on toisessa maassa parempaa niin sit pitää vedota siihen. Suomi on yleensä se, jossa on se, tämä ja tuo paremmin, mutta jenkeissä on aina halvempaa ja siellä on aina tekemistä, koska mistään ei tarvitse maksaa hirveästi. Paitsi matkustamisesta. :P

Marika - http://www.girlsloveshoes.blogspot.com

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat