Mielipiteitä tatuointi ideastani

Vierailija

Olen parikymppinen ja miettinyt tätä tatuointia monen monta vuotta. Ajattelin ottaa kannabiksen lehden alan lantioon. Syynä tähän ovat että kannatan kannabiksen laillistamista ja jos en sitten joskus enää olekkaan samaa mieltä niin voin sitä katsellessani miettiä niitä monia muistoja mitä siitä on koitunut. 

Kysyisinkin nyt tässä, että onko ideani aivan idioottimainen ja olenko liian nuori ottamaan elinikäisen merkin vartalooni?

Ja olkaatten rehellisiä

Kommentit (5)

Vierailija

No moni ottaa jo alaikäisenä tatuointeja, itekin otin 18-vuotiaana, että tuskinpa nyt liian nuori, paitsi jos itse koet, että mielipiteesi muuttuvat usein ja helposti, niin kannattanee miettiä vähän pidempään tuota ideaa.

Ja tietysti se on ihan kiva, että ottaa kuvan, jolla on itselle jotain merkitystä, mutta kyseinen kuva saattaa aiheuttaa ulkopuolisissa rajujakin mielipiteitä. Ite en välttämättä ottais kuvaa, jonka tietäisin provosoivan ihmisiä tai luovan musta jotain suuria ennakko-oletuksia. Koska yllättävän moni tuomitsee tuollaisen tatuoinnin kantajan joksikin muuksi kuin mitä hän on. Mutta toisaalta, jos et kulje vaatteissa, joissa lantios näkyy kaikille vastaantulijoille niin liekö tuolla väliä kyseisessä paikassa. Eihän sitä kukaan näe, jos et itse näytä. 

Vierailija

Et ole liian nuori, mutta itse ainakin miettisin vielä kaksi kertaa tatuoinnin ideaa. Mutta se, että tulet keskustelufoorumille kysymään, onko tatuointi-ideasi hyvä, kertoo jo siitä, että et ole

A) valmis ottamaan tatuointia ja/tai
B) et ole 100% varma ideastasi.

Eli mieti vielä.

Vierailija

Ei sillä kuvalla ole ulkopuolisten silmin mitään väliä jos se on piilossa. Ja ainoastaan työnantajan mielipiteellä on väliä noin jos ajattelee edes onko muiden mielipiteillä mitään merkitystä, mutta tässä tapauksessa tatuointi ei työnantajalle(oletettavasti) edes näy.

Itse sanoisin että jos olet omasta mielestäsi varma niin go ahead!

Minäkin olen vasta 21 ja otin tuossa kuukausi sitten aika ison tatuoinnin vasemman lavan päälle eli paaljon näkyvämmälle paikalle, tosin ei minunkaan työssäni tule näkymään tämä.

Tatska oli ensimmäiseni ja halusin ison koska musta sellaiset postimerkin kokoiset on ihan turhia. Ja mitä tulee tuohon että katuuko vanhempana tatuointia.. niin mitä väliä oikeastaan? kenenkään iho ei ole vanhana enään kaunis muutenkaan, ei sitä yks tatuointi pahenna. Ja tosiaan ne on muistoja eletystä elämästä.

Itse mietin kyllä kuvani tarkkaan koska oon aina halunnut tällaisen, mutta ei mua oikeastaan kiinnosta vaikka mulla olis olkavarressa mikki hiiren kuva, aivan sama, ei se elämä ole niin pilkun viilaamista :D En ymmärrä miksi ihmisen pitäisi muutenkaan näyttää joltain kävelevältä taideteokselta tai yleensäkään täydelliseltä. Rumimmassakin kuvassa voi olla hulvattomat muistot ja nehän ne tärkeimmät on eikä se ulkoinen habitus.

Vierailija

Et ole liian nuori, itse otin ensimmäisen tauoinnin 16 vuotiaana ja seuraavan 19 vuotiaana. En ole näitä katunut, mutta sinulle ehdottomasti kehottaisin, että otat ensimmäiseksi tatuoinniksi jonkin muun kuin suunnittelemasi kuvan hampunlehdestä. Syyksi tähän sanoisin juuri samaa kuin edelliset. Se saattaa herättää todella suuria tunteita ihmississä, huolimatta omista periaatteistasi. Itse olen myös kannabiksen laillistamisen kannalla, mutta jos olisin työnantaja en ikimaailmassa ottaisi sellaista henkilöä itselleni töihin jolla olisi kyseisestä aiheesta tatuointi. Alaiset kuvastavat koko firmaa ja sen periaatteita, ei yksittäisten ihmisten. Riippumatta alasta se saattaa vaikeuttaa työnsaantia, vaikka kuva onkin suhteellisen piiloisalla paikalla. 

Ota ensin jokin muu kuva ja jos sinusta joskus tuntuu, että haluat vielä ottaa kuvan niin ota se, mutta vasta myöhemmin. Voit ilmaista mielipidettäsi kannattamallesi asialle muutenkin kuin riskeeraamalla monta asiaa elämässäsi. Nykymaailmassa ollaan jo suhteellisen suvaitsevaisia, mutta tämä ei todellakaan päde kaikkiin. 

Vierailija

Mielestäni idea on hyvä, ja olen itse samanikäisenä naisena ajatellut ottaa myös kannabis aiheisen kuvan tatuointina. Kuva voi toki olla provosoiva, mutta itsehän sitä kannat lopun elämääsi kropassasi ja jos haluat niinkin kauniin kuvan ottaa, mitä väliä mitä muut ajattelevat? 

Sitä paitsi kannabis tulee olemaan vielä joskus suomessakin laillista.. sanonpahan vaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat