Mitä jos kuukautiset eivät tulisikaan joka kuukausi?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Miksi kaikkea pitää lähteä sorkkimaan hormoneilla? Voin jo nähdä silmissäni kuinka 10 vuoden päästä lööpit karjuvat, että kuukautisten siirtäminen on saanut aikaan jonkin mukavan pikku sivuilmiön. Ja sitten lääketehtaiden edustajat räpsyttelevät silmiään että "Ei me voitu tietää...". Kuukautiset on luonnollinen asia - kuukautisten poisjääminen on luonnotonta. Älkää pilatko terveyttänne keinotekoisilla hormoneilla!

Vierailija

Jos kaikki naiset ymmärtäisivät käyttää kuukuppia, ei kenelläkään olisi ongelmaa kuukautisista. Nimimerkillä olen viimeisen viisi vuotta joutunut pitämään omasta kierrostani kirjaa koska kuukupin kanssa koko kuukautiset unohtuvat jopa silloin kun ne ovat meneillään!

Vierailija
Vierailija

Jos kaikki naiset ymmärtäisivät käyttää kuukuppia, ei kenelläkään olisi ongelmaa kuukautisista. Nimimerkillä olen viimeisen viisi vuotta joutunut pitämään omasta kierrostani kirjaa koska kuukupin kanssa koko kuukautiset unohtuvat jopa silloin kun ne ovat meneillään!

Allekirjoitan tämän 100%:sti. Kuukuppi on maailman paras keksintö!

Vierailija

Jokaisella on omat syynsä siirtää kuukautisia. Tiedän esimerkiksi tapauksen kehitysvammaisesta jolla kuukautiset tulevat pari kk välei. Ehdotettiin kohdun pois leikkaamista mutta tähän  äiti ei halunnut lähteä. 

TAi entä jos kuukautiset tulevat kahen viikon välein ja kestävät kaksi viikkoa ilman pillereitä. 

Kuukuppi en ole kokeillut, miettinyt olen saa nähädä kokeilenko. Muistakaa että kaikille ei sovi kaikki.

Vierailija

mulle itelle tulee kuukautiset joka 2 kuukaus, en ota stressiä vaikka yksi kuukausi jää välistä pois:) ja ei, en syö mitään hormooni lääkkeitä:D

Vierailija

Itellä ei oo viimeiseen puoleen vuotee ollu kuukautisia. Ja paksuna en ole. Mulla vaan menee aina välillä kierto niin päin pyllyä, että ohhoi. Ihan kiva olla ilman. Alkaavaan pikku hiljaa tajuamaan etten varmaankaan ole kovin hedelmällinen nainen...

Vierailija

Tiedän, että kuukautiset on luonnollinen asia, mutta silti olisin koska tahansa "luonnoton" jos voisin. Ehkäisypillereillä sitä en voi tehdä, koska ne eivät sovi minulle. Itse kuukautiset on niin hankala, epämiellyttävä ja pistää pään sekaisin, että jos voisin siltä välttyä, niin elämä muuttuisi paljon paremmaksi. Eikä tarvitsisi huolehtia raskaaksi tulemisesta..

Vierailija

hormonikierukka auttoi yllättäen myös kuukautisten ikävissä puolissa: ei enää kipuja, eikä myöskään ensimmäisten 3-4 päivän litravuotoja!

Vierailija

Miten olisi Tauottomat PMS-oireet? Se nimittäin on useimpien e-pillerien sivuoire ja "kevyt vastine" normaalille kuukautisrytmille. Eli jatkuva ärtymys, turvotus ja masennus, olkaa hyvä, iiiihanan vapauttavaa!

AnuEmilie
Seuraa 
Liittynyt21.5.2013

Ihme, että ei puhuta KOSKAAN ehkäisypillereiden haitoista. Aina jos menet jotain valittamaan lääkäriin naisena, niin saat ehkäisypillerit kouraan (iho-ongelmat, PMS, kivuliaat kuukautiset, epäsäännölliset kuukautiset........) Melkein sama jos nuorille miehille alettaisiin määräämään testoa aina kun menevät jotain lääkärille valittamaan. Hormonihoidoille on varmasti paikkansa, mutta tällä hetkellä liian anteliaasti niitä tarjotaan joka vaivaan. Esim. hyvillä ruokavalio- ja liikuntatottumuksilla saisi paljon hyvää aikaan lähes kaikissa aiemmin mainitsemissani vaivoissa.

AnuEmilie
Seuraa 
Liittynyt21.5.2013

Ihme, että ei puhuta KOSKAAN ehkäisypillereiden haitoista. Aina jos menet jotain valittamaan lääkäriin naisena, niin saat ehkäisypillerit kouraan (iho-ongelmat, PMS, kivuliaat kuukautiset, epäsäännölliset kuukautiset........) Melkein sama jos nuorille miehille alettaisiin määräämään testoa aina kun menevät jotain lääkärille valittamaan. Hormonihoidoille on varmasti paikkansa, mutta tällä hetkellä liian anteliaasti niitä tarjotaan joka vaivaan. Esim. hyvillä ruokavalio- ja liikuntatottumuksilla saisi paljon hyvää aikaan lähes kaikissa aiemmin mainitsemissani vaivoissa.

Vierailija

E-pillereiden tyrkyttäminen tuntuu olevan suoranainen salaliitto. NIIN monelle tulee ongelmia pillereiden kanssa, silti pillereiden syöminen tuntuu olevan suorastaan itsestäänselvyys. Sitä saa oikein selitellä miksei niitä syö, kun monien ihmisten reaktio on "mitä?? mikset syö pillereitä??? :O". Ikään kuin pillereiden syöminen olisi yhtä luonnollista ja itsestään selvää kuin ruoan syöminen.

Toisaalta yhä useampi on todennut että pillerit eivät itselle sovi. Mutta kuinka ollakaan, tämäkin selitetään sillä että "et vain ole löytänyt sopivaa merkkiä vielä, jatka kokeilua", ikään kuin e-pillereissä itsessään ei voisi olla mitään ongelmaa vaan aina syy on vain väärässä merkissä, jos pillereistä tulee ongelmia. Hormoneiden syöminen on todella luonnotonta (enkä siis tarkoita nyt tapauksia joissa hormonihoitoa todella tarvitaan, se on eri asia). Varmasti monelle pillerit myös sopivat ilman, että ne aiheuttavat mitään isompia vaikeuksia. Minua kuitenkin ärsyttää se, miten pillereiden syömisestä yritetään tehdä jotakin normia ja miten tosiaan pillereiden ongelmista ei puhuta tai jos puhutaan niin ongelmat johtuvat vain "väärästä merkistä", ei ikinä ehkäisypillereistä ylipäänsä.

Veikkaan, että yksi syy pilleripropagandaan on se, että se on kohtalaisen luotettava ehkäisymenetelmä ja aborttien/teiniäitiyden pelättäisiin lisääntyvän, jos jo nuoretkin naiset eivät käyttäisi pillereitä. Toinen syy tietysti lienee se, että olisi kai lääketehtaille aika iso menetys, jos kovin moni valveutuisi ja päättäisi pitää hormonitoimintansa luonnollisena.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat