APUJA - pilaan alkavat suhteeni aina samanlailla

Vierailija

Minulla on ollut jo 1,5 vuotta (jonka sinkkuna olen ollut) sama ongelma miesten kanssa, joita olen treffaillut. Näitä miehiä mahtuu noin 6 kappaletta, joista 3-4 kanssa olisin halunnut jotain vakavampaa tähän reiluun vuoteen jonka olen nyt vapailla markkinoilla ollut ja kaikkien kohdalla toistuu sama kaava miksi jutut eivät toimi. Haluaisinkin aivan älyttömästi kuulla ulkopuolisilta olenko minä itse onneni esteenä vai ovatko miehet olleet vääriä kaikki.. Kiitos paljon jos voitte antaa mielipiteenne, sillä tämä sinkkuus tuntuu jo ikuisuudelta ja on ihan toivoton olo.

Eli kaikki treffailut näiden 4 tyypin kanssa ovat kestäneen n. 1kk ja tuntuu että en voi olla toistamatta samaa käytösmallia niissä kaikissa. Alan noin 2 vk:n näkemisen jälkeen kysyä että minkä tyyppistä juttua hän on tällä hetkellä etsimässä ja aloitan keskustelun siitä mitä hän ehkä meistä haluaa. Esimerkiksi tämän hetkinen itseäni 5v. vanhempi mies (kun eilen aloitin tuon keskustelun taas ja ollaan tapailtu 1,5vk) meni jotenkin lukkoon ja sanoi vain että ''en mä ole oikeesti miettinyt noin paljon ku sä näköjään. En oo oikeen ajatellu viel mitään meistä, elän päivä kerrallaan.'' Eikä hän osannut vastata mitään siihen, haluaako vaan säätöä vai olla tosissaan. Hän on kuitenkin tehnyt monen tunnin illallisia ja käyty kävelylenkeillä ja hän ollut super-aktiivinen minuun verrattuna ja puhunut kauniita, mutta en voi käsittää miten hän ei osaa sanoa minkä tyyppistä juttua haluaa. Ilta jäätyi niin pahasti että lähdin. Myöhemmin puhuimme facebookissa ja hän sanoi siellä että ''kaikkensa on yrittänyt, että mulla ei tulis sellanen olo että se olis vaan seksin ja säädön perässä''. Ja niinhän hän onkin, mutta jotenkin tuntuu ahdistavalta jatkaa jonkun tapailua joka ei osaa sanoa mitään mitä jutusta ajattelee.

Ne muutkin tämän vuoden aikaiset deittini on suunnilleen mennyt noin. He ovat panostaneet ja olleet aktiivisia, eivät ole vihjanneet sänkyyn, mutta heti kun (parin vkn jälkeen) alan kysellä tapailusta hänen mielipidettä/kaipaan vakuuttelua hänen tosissaan olemisesta, miehet perääntyvät ja katoavat. Kaikki ovat olleet keskimääräistä komeampi ja sosiaalisempia, mutta vaikuttaneet olleen hyvinkin kiinnostuneita omalla panostuksellaan.

Onko siis vika minussa, että otan aina liian aikasin suhteen etenemisen puheeksi (vaikka omasta mielestäni 5-6näkemisen jlkn voi sitä jo kysellä hieman) vai ovatko tapaamani miehet kaikki ollleet väärintyyppisiä, sitoutumishaluttomia.?

Kiitos jos voitte auttaa, sillä ystäväni eivät enää jaksa kuunnella ongelmiani siitä että kaikki juttuni menee mönkään...<3

Kommentit (10)

Vierailija

Ehkä sä olet edennyt suhteeseen liian nopeasti ja joudut sen takia varmistelemaan jälkeen päin, mitä toinen haluaa. Älä ajattelet suhdetta itsessään tavoittelemisen arvoisena vaan sellaisena, joka syntyy pikku hiljaa jos on syntyäkseen.

Vierailija
Vierailija

Ehkä sä olet edennyt suhteeseen liian nopeasti ja joudut sen takia varmistelemaan jälkeen päin, mitä toinen haluaa. Älä ajattelet suhdetta itsessään tavoittelemisen arvoisena vaan sellaisena, joka syntyy pikku hiljaa jos on syntyäkseen.

en siis ole seurustellut noiden kanssa, eli edennyt suhteeseen, vaan pointtini on että siinä treffailu vaiheessa alan puhua siitä suhteeseen etenemisestä ja kaipaan varmisteluja toisen tunteista (vaikka vielä treffaillaan). Haluaisin heti viikon-parin jlkn sopia jo että olemme yhdessä sillä en kestä epävarmuutta ja sitä että toinen vain pelleilisi kanssani. Ongelmani siis on että en tiedä alanko liian aikasin kysellä toiselta kaikkea ja sillä hätyytän heidät pois vai se että tielleni on osunut vain hauskanpitäjiä jotka eivät osaa antaa mitään lupausta suuntaan tai toiseen....

T. AP

Vierailija

No ei kai nyt parin viikon jälkeen voi vielä kysyä että seurustellaanko, eihän siinä edes tunne vielä toista. Että liian aikaisin taidat alkaa kyselemään noin "vakavia". Kuitenkin kuulostaa siltä että edellinenkin mies on panostanut sinuun ja todella halunnut kunnolla tutustua, mutta ei kai sitä vielä puolituntemattomasta ihmisestä osaa sanoa mihin homma johtaa. Älä kiirehdi vaan anna homman rauhassa syttyä, treffailun tarkoituksena on tutustua toiseen että näkee syntyykö se suhde. Että vastauksena kysymykseesi, alat liian aikaisin kysellä toiselta liian vaikeita. Vinkkinä siis, että ihan rauhassa vain ens kerralla  :)

Vierailija
Vierailija

No ei kai nyt parin viikon jälkeen voi vielä kysyä että seurustellaanko, eihän siinä edes tunne vielä toista. Että liian aikaisin taidat alkaa kyselemään noin "vakavia". Kuitenkin kuulostaa siltä että edellinenkin mies on panostanut sinuun ja todella halunnut kunnolla tutustua, mutta ei kai sitä vielä puolituntemattomasta ihmisestä osaa sanoa mihin homma johtaa. Älä kiirehdi vaan anna homman rauhassa syttyä, treffailun tarkoituksena on tutustua toiseen että näkee syntyykö se suhde. Että vastauksena kysymykseesi, alat liian aikaisin kysellä toiselta liian vaikeita. Vinkkinä siis, että ihan rauhassa vain ens kerralla  :)

kuulostaa järkevältä ja kiitos viesteistä. Mutta minun on vaan vaikea ymmärtää, miksi hän sanoi että ei ole ajatellut meistä sen kummempaa että haluaa elää päivä kerrallaan. Ja kuitenkin myöhemmin facebookissa sanoi että ''on kaikkensa yrittänyt että huomaisin ettei hän vain säädön perässä''. Kuitenkaan hän ei livenä osannut tuota fb-keskustelua ennen sanoa etsiikö nyt (minusta/yleisesti) vain säätöä vai seurustelua... Vaikka hän nähnyt paljon vaivaa ja on aktiivinen, epäilen jatkuvasti hänen vilpittömyyttään. En voi uskoa että joku olisi vakavaa suhdetta etsimässä. Hän kuitenkin haluaa nähdä minua tuonkin omituisen ja liian aikaisen keskustelunkin jälkeen huomenna taas, mutta minua ahdistaa tietämättömyys siitä mihin hän haluaisi tämän johtavan. Ja jos uudestaan kysyn sitä, hän luultavasti ei kestä enää ja ei halua enää tapailla. Eikö kenenkään teidän mielestä ole sopivaa 2 vkn jälkeen kysellä toisen fiiliksiä ''meistä''? Kuinka kauan sitä pitää oikein odottaa...?

Vierailija

Keep it simple stupid eli pidä juttu mahdollisimman kevyenä. Älä sitoudu mihinkään elleivät tunteesi ehdottomasti vaadi sitä, äläkä pyydä myöskään toista sitoutumaan mihinkään minkä voi jättää myöhemmäksi.

Vierailija

Kysymykseen, eikö kenenkään mielestä ole kahden viikon tapailun jälkeen sopivaa kysellä tuleeko tästä suhde: EI. 

Vaikka tapaisitte joka päivä sen kahden viikon aikana, niin silti se on ihan järkyttävän lyhyt aika päättää, että tässä nyt ollaan sitten yhdessä. Ainakin jos oikeesti etsii jotain vakavaa, koska sitä vakavaa ei etsitä sillein "mennään suhteeseen ja katotaan sitten tuleeko mitään", jos ei tule niin erotaan ja otetaan seuraava. Sitä vakavaa etsitään nimenomaan niin, että ensin selvitetään sovitaanko yhteen, sitten mennään suhteeseen kun ollaan varmoja, että juuri sen ihmisen kanssa halutaan olla loppuelämä. Vai pystytkö muka itse sanomaan kahden viikon tuntemisella, että juuri sinun kanssasi haluan olla loppuelämäni. Koska sitä vartenhan sitä pysyvää kumppania etsitään.

Mielestäni tuollainen antaa jokseenkin lapsellisen tai neuroottisen kuvan sinusta miehille. Joko että olet teinitasolla ja valmis suhteeseen kenen tahansa kivan kanssa. Tai sitten  että olet todella epävarma ja pelkäät, että joku muu vie miehen, jos et heti kaappaa häntä itsellesi. Henk.koht. kumpikaan vaihtoehto ei ainakaan minua miehenä kiinnostaisi vaan enemmänkin nimenomaan karkottaisi. 

Sen sijaan, jos siltä tuntuu niin ihastumisen voi minun mielestäni osoittaa suht aikaisessakin vaiheessa. Ainakin tietää sitten tehneensä selväksi, että on kiinnostunut. Mutta ei sitäkään tarvitse täräyttää päin naamaa "tykkään susta niin, että joku päivä haluun naimisiin kanssasi", vaan esim. vain sanoa "oot kyl kiinnostavin ihminen pitkiin aikoihin" tms. mistä tulee selväksi, että sinua kiinnostaa tapailla miestä, mutta joka ei painosta mihinkään ratkaisuihin tässä ja nyt, eikä vielä ensiviikollakaan. 

Vierailija

En nyt mollaa sinua mitenkään, mutta kun aikuisia ihmisiä ollaan niin seurustelusuhteen aloittaminen tarkoittaa ainakin minulle, että tunnen ihmisen jo niin hyvin, että uskon todella meillä olevan mahdollisuuksia pidempään parisuhteeseen. Tätä ei voi tietää parin viikon jälkeen, ei herranen aika mitenkään! Itse deittailen miestä yleensä noin pari kuukautta tai vähän reilu ennen kuin aletaan edes puhua yhdessä olosta. Tällöinkin edetään hitaasti eteenpäin. Joissain tilanteissa yksityisestä deittailusta sovitaan ja vasta jokin aika sen jälkeen seurustelusta. 

Ethän voi tuntea ketään noin lyhyessä ajassa? Ihmiset muuttuvat vielä monen vuodenkin jälkeen, mutta tuossa ei olla vielä edes tuttuja/ystäviä. Kyllä, etenet aivan liian nopeasti ja säikytät tällä miehet pois. Älä painosta vaan anna ensi kerralla asioiden edetä omalla painollaan. Ei se mies siitä mihinkään ole menossa JOS häntä kiinnostaa joten turhaan yrität tingata häneltä tietoa tulevaisuudesta heti alkumetreillä. Itse tapailin nykyistä avomiestäni 3kk ennen kuin aloimme seurustella ja seurustelimme lähes vuoden ennen kuin sanoimme ensimmäisen kerran "rakastan sinua" toisillemme. Nyt yli 3 vuotta onnellisesti yhdessä.

Vierailija

Ja vielä jatkona, että sinun kannattaa miettiä tosissaan mistä tuo ahdistus johtuu, sillä se ei ole ihan normaalia. Ja tiedäthän, että mies ei pelleile sinun tai tunteidesi kanssa jos tapailette ja hän myöhemmin päättää, että ei ole kiinnostunut eikä halua enää tavata. Se on tutustumista ja huomaamista, ettei tämä henkilö olekaan sopiva minulle. Elämä on julmaa ja juuri siksi sitä ei saa ottaa liian vakavasti, sillä aiheutat haittaa vain itsellesi. 

Mieti ongelmiasi ja miksi haluat vakavan parisuhteen niin nopeasti? Jokin muu syy tuohon on kuin se, että et vain halua olla enää yksin. Jokaisen tapailun ei tarvitse johtaa mihinkään syvempään, myös sinä voit välillä vain pitää hauskaa ajattelematta asioita sen pidemmälle. Ei se ole vain miesten oikeus.

Vierailija

Kuten moni on jo sanonut, niin kaksi viikkoa on todellakin aivan liian lyhyt aika alkaa kyselemään, että mihin "juttu" on kehittymässä. Eli ota rauhallisemmin miesten kanssa ja unohda tuollaiset kysymykset. Asiat tapahtuvat omalla painollaan jos ovat tapahtuakseen - eivät pakottamalla.

Itse uskon, että kun oikea ihminen tulee kohdalle, niin odotusten, pelkojen ja epävarmuuden tilalla on vain halu olla toisen seurassa, halu jakaa ajatuksia ja asioita, ja nauttia kaikesta siitä mitä on.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat