Mustat sukat

Vierailija

Olen melko tuoreessa suhteessa ja meillä menee hyvin. Luotan kumppaniini täysin; en usko että pettäisi etc, eikä siitä ole mitään merkkejäkään, silti olen joka kerta kun hän on naispuolisten ystäviensä kanssa hirveän mustasukkainen. Tämä syö itse ja luulen että tulee syömään pidemmän päälle suhdettakin.

Mitäpä tässä nyt olisi fiksuinta tehdä?

Kommentit (6)

Vierailija

Täällä ihan sama ongelma ja suhdetta on takana jo kolme vuotta. Tätä mustasukkaisuutta on kuitenkin ollut vasta vuoden ajan. Jos jollain on jotain vinkkejä niin olen valmis kuulemaan! 

Vierailija

Itsevarmuus auttaa. Puhukaa asiasta miehen kanssa ja kertokaa, että mustasukkaisuuteen voisi auttaa jos mies osoittaisi vaikka useammin välittävänsä, kehuisi yms.

Vierailija

Minulla sen sijaan on ollut ongelmia miehen exien kanssa. Olen hirveän mustasukkainen heille. Varsinkin tälle viimeiselle. Heidän suhteensä loppui muutaman vuosi sitten mutta ovat silti harrastaneet seksiä satunnaisesti silloin tällöin. Nyt he eivät ole enää olleet yhteyksissä. Huolestuttaa, vaikka mieheni vakuuttaa minulle, ettei siihen ole mitään syytä ja hän rakastaa vain minua. Mitä mieltä olette?

Vierailija

Mustasukkaisuus syövyttää suhdetta ja itse olen ollut muutaman kerran suhteessa, jossa mies on mustasukkainen osapuoli.

Mustasukkaisuus tietysti kertoo välittämisestä, mutta jokaisen pitäisi ymmärtää, ettei toista voi omistaa. Se, että aloittaa suhteen ja alkaa olemaan mustasukkainen toisen vanhoista, vastakkaista sukupuolta olevista ystävistä, ei mielestäni ole tervettä. Itse en halua enää suhdetta, jossa tekemisiäni vahditaan ja epäillään.

Miehille moneen otteeseen sanoin, että älä syytä, ellei ole todisteita. Mitään syytä mustasukkaisuuteen en antanut, vakuuttelin rakkautta sun muuta, mutta mustat sukat eivät kadonneet. Loppujen lopuksi sain tarpeekseni, otin ja lähdin etsimään suhdetta, jossa molemmat osaavat luottaa toisiinsa.

Nykyinen mieheni ei ole minusta mustasukkainen, enkä minä hänestä. Luotamme toisiimme ja suhteeseemme, emmekä pidä ketään uhkana tälle. Rakastuminen on aina riski, mutta sen riskin joudumme jokainen ottamaan. Suhde ei aina kestä, mutta jos sitä joutuu pelkäämään kokoajan, ehkä kyseessä on väärä ihminen tai itsetunto-ongelma.

Vierailija

Minulla on ihan sama tilanne...itsekin olen tuoreessa suhteessa ja kaikki menee muuten hyvin paitsi olen aika ajoin hyvin mustasukkainen. Tuntuu välillä,etten saa riittävästi hellyydenosoituksia osakseni ja poikaystäväni ei suutele minua riittävästi. Tänäänkin olen kelaillut päässäni,että onko hänellä joku toinen vai onko hän vain yksinkertaisesti sellainen mies,joka ei harrasta moista lepertelyä?

Tämä on turhauttavaa,koska tiedän hänellä olleen enemmän naisia kuin minulla miehiä ja tekisikin mieli näpäyttää (todella epäkypsää,tiedän) ja haluaisin saada hänetkin mustasukkaiseksi. Haluan kyllä ottaa asian esille,mutta tuntuu jotenkin tyhmältä puhuu mustasukkaisuudesta ja vieläpä kun itse olen se mustasukkainen osapuoli...en usko että hän on ollenkaan.

Vierailija

Kerroin kerran äidilleni mustasukkaisuudestani ja hän sanoi aika viisaasti että 'tärkeintä on,että hän on silloin läsnä,kun on kanssasi ja muulloin sinun ei auta muu kuin luottaa häneen'. Niin,helpommin sanottu kuin tehty...

Rakkaus on ihanin tunne maailmassa,mutta miksi sen pitää tuottaa myös niin paljon tuskaa? Typerää vaivata mieltään tällaisellakin asialla :/...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat