MIKSI, oi miksi en laihdu?!

Vierailija

Puoli vuotta yrittämistä takana ja saldo on -1,5kg. Lähtöpaino siis 73kg ja pituutta 157cm. Vyötärönympärystä tuosta navan yläpuolelta on pysynyt siinä sadan kieppeillä sinnikkäästi.

Oon yrittänyt syödä reilusti alle kulutuksen (500-1000 kaloria) ja sitten tasaisesti just sen 500 kaloria alle, oon liikkunut eri tavoin (ulkoillut koiran kanssa, pyöräillyt, jumpannut, juossut, lenkkeillyt, hyötyliikuntaa..) ja syönyt niin terveellisesti ja säännöllisesti kuin suinkin osaan. Alkoholi ja herkut on pannassa suurimmaksi osaksi.Tässä samalla mies on laihtunut mitään tekemättä kymmenisen kiloa, ihan vain koska salaattia yms. on enemmän tarjolla ja se vasta risookin.

Seuraava yritys olisi sitten ravintoterapeutille tai lääkäriin meno kai sitten, mutta haluaisin vielä yrittää omin voimin. Joko teen jotain todella väärin tai sitten hormonitoiminta, joka on mulla melkoisen katastrofi, torpedoi tämän. Haluaisin pysyvästi terveemmän elämäntavan, niin karppaamiset sun muut muotidieetit ei ole vaihtoehto, koska en sellaista elämää halua.

Oon vaan niin pirun tyytymätön ja masentunut tähän.

Kommentit (9)

Vierailija

Mulla oli vähän sama tilanne, mutta heti kun lopetti täysin syömästä leipää, perunaa, pastaa, riisiä ja kaikki makeiset ja alkoholi pois (tietysti harvakseltaan ei tee haittaa) niin sehän paino alkoi putoamaan ihan itsestään ilman liikuntaakaan, tosin nykyisin oon lisänny myös liikunnan mukaan.

Vierailija

Ei kannata syödä liian vähän, koska silloin elimistö menee säästöliekille ja paino ei tipu. Mutta tosiaan kannattaa mennä sinne lääkäriin, tuossa voi hyvin todennäköisesti olla joku sairaus tms. takana. Olet jo yrittänyt sen verran, että kannattaa lääkärissä tarkistuttaa itsensä ennen kuin jatkaa, koska tuosta ei nyt näytä olevan hyötyä sinulle

Vierailija

Yksi asia ainakin on noiden hiilihydraattien pois jättäminen eli vaalea leipä, peruna, pasta jne. Sekä toinen asia, että pelkkä hyötyliikunta ei riitä, kannattaa lisätä lihaskuntoharjoittelua, koska lihas polttaa paremmin kaloreita. Mutta älä ole huolissasi yleensä naisten pitää tehdä enemmän töitä laihtumisen eteen, juurikin noiden hormonien sekä rasvan takia jota meille valitettavasti on luotu enemmän kuin miehille :). Tsemppiä!

Vierailija
Vierailija

Yksi asia ainakin on noiden hiilihydraattien pois jättäminen eli vaalea leipä, peruna, pasta jne. Sekä toinen asia, että pelkkä hyötyliikunta ei riitä, kannattaa lisätä lihaskuntoharjoittelua, koska lihas polttaa paremmin kaloreita. Mutta älä ole huolissasi yleensä naisten pitää tehdä enemmän töitä laihtumisen eteen, juurikin noiden hormonien sekä rasvan takia jota meille valitettavasti on luotu enemmän kuin miehille :). Tsemppiä!

Mä siis teen raskasta työtä ja sen lisäksi vielä ulkoilen, jumppaan ja lenkkeilen. Reiden, käsivarren yms. ympärykset ei oo vain muuttunut yhtään mihinkään, enkä ole kiinteytynyt lainkaan. Oon kyllä vähentänyt noita hiilareita, leipääkään en syö yhtään, mutta kokonaan en halua lakata. Kärsin ovulaatiohäiriöstä tai pcos:stä, että se on se riippakivi tietty hormonien osalta (menkat ei tule vuoteen ja sit kun ne tulee ne kestää puoli vuotta, testot yms. hormonit aivan päin helvettiä etc), mutta lääkäri oli haluton määrittämään tautia sen tarkemmin.

Vierailija

ei se lihaskunnon parantaminen mihinkään laihduta vaan juurikin aerobinen liikunta. Kaikki juoksu-hölkkä tai vaikka reipas kävelykin auttaa siinä jo jonki verran. Paras keino laihtua on tehdä H.I.I.T urheilua eli intervalli treeniä. Kannattaa googlettaa siitä lisää, mutta yksinkertaisuudessa tarkoittaa sitä, että n. 30s aikana esim juokset niin täysillä kuin pystyt ja 15s ajan hölkkäät matalammalla teholla minkä jälkeen taas 30s taas täydel tehol. Tarkotuksen o pitää syke korkeella :) 

Vierailija

^Nyt meni kyllä ihan pieleen. Hiit-treeni ei todellakaan ole "paras keino laihtua". Se on paras keino polttaa paljon kaloreita lyhyessä ajassa, mutta rasvanpolttoon paras on pitkäkestoinen matalasykkeinen harjoitus. Eli jos tavoitteena on painonpudotus niin mieluummin kaks tuntia reipasta kävelyä kuin puoli tuntia henkihieverissä juoksua.

Vanamonde, jos todella teet kaiken oikein etkä vain esimerkiksi kuvittele tekeväsi, kannattaa mennä uudestaan lääkäriin ja vaikka yksityiselle, jos yleislääkärit on noin haluttomia kertomaan sairaudestasi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat