Menneisyyden hyväksyminen

Vierailija

Tavatessani nykyisen poikaystäväni olin melko sekaisin itseni kanssa. Itsetuntoni oli nollassa ja olin juuri toipunut lyhytkestoisesta, mutta kurjasti päättyneestä suhteesta. En ole seurustellut virallisesti ennen nykyistä poikaystävääni. Tilanteemme eteni nopeasti ja alusta alkaen kaikki oli minulle uutta ja ihanaa. Seksikin oli täysin erilaista (parempaa) mitä olin aiemmin kokenut.

Suhteemme alkuvaiheessa kerroin poikaystävälleni, että minut on vuosia aiemmin pakotettu ottamaan suihin. Tapahtunut ei ollut raiskaus tms. ja ajautui sellaiseen tilanteeseen pääasiassa oman tietämättömyyteni takia. Tilanne ei kestänyt pitkään eikä siihen liittynyt väkivaltaa. En tiedä miksi kerroin asiasta, varsinkaan tuolla hetkellä, mutta tuolloin olin aika sekaisin ja jotenkin kuvittelin, että miehelle täytyy antaa jokin syy miksi ei suostu suuseksiin... Tilanne kuulostaa kaikinpuolin suuremmalta kuin se olikaan ja kadun, että kerroin siitä ylipäätään. Kerroin tilanteesta kun olin poikaystäväni lukuisien pyyntöjen jälkeen kieltäytynyt antamasta hänelle suuseksiä. En enää edes muista miten hän reagoi tähän tuolloin ja mitä asiasta keskustelimme, mutta asia nousee nykyisin esille vähän väliä. Poikaystäväni tuntuu olevan vihainen siitä, että olen kertonut asiasta hänelle. Omien sanojensa mukaan hän ei halua ajatella minua ottamassa suihin joltakin toiselta ja vielä pakotettuna. Hän purkaa tämän vihan minuun ja sanoo minun pilanneen kaiken kertomalla asiasta. Minun pitäisi hoitaa asia jollakin tapaa niin, ettei hänen tarvitsisi sitä ajatella, mutta sanoessani asiasta mitä tahansa hän hermostuu ja sanoo "ei vittu kiinnosta". Hänen mielestään suhteemme ei voi edetä vakavammaksi ellei tätä asiaa saada jollakin tapaa poistettua. Olen tilanteen kanssa täysin neuvoton. Ymmärrän hänen olevan vihainen tapahtuneesta, mutta miksi minulle? Eniten minua harmittaa se, että vaikka olen aikanaan asian käsitellyt, en saa siltikään poikaystävältäni minkäänlaista tukea tai lohdutusta. Kaduttaa, että olen kertonut hänelle tapahtuneesta täysin vääränä hetkenä ja väärin motiivein. Miten voisin selvittää tilannetta ja auttaa myös poikaystävääni pääsemään asian yli?

Kommentit (5)

Vierailija

en ymmärrä, miksi asia on teille noin iso juttu. teidän, tämä oli nyt aivan turha kommentti, mutta ihmettelen tosissaan miten yksi vanha taoaus on voinut paisua nuin valtavaksi esteeksi

Vierailija

Tottakai asiasta saa sanoa! Olet tehnyt oikein sanoessasi asiasta, on miehesi oma ongelma jos hän ei voi elää sen kanssa että olet tehnyt asioita ENNEN häntä.

Vierailija

No huhhuh! Eikö poikaystäväsi ollenkaan välitä tunteistasi? Oikea poikaystävä olisi suhtautunut kertomaasi tukemalla ja yrittänyt auttaa käsittelemään asiaa. Tuo on aikalailla sama kuin jos kertoisit, että sinut on joskus raiskattu ja mies suuttuisi siitä, että kerroit.

Suhteeseen kuuluu se, että osapuolet ovat toistensa tukena vaikeissa asioissa, mutta poikaystäväsi ei tunnu välittävän siitä millaiset traumat olet saanut tapahtuneesta. Teidän suhteesta puuttuu nyt se tärkein osa-alue, toisen tukeminen, en usko että suhteella on tulevaisuutta jos mies ajattelee vain itseään. Todella julmaa, et ansaitse tuollaista kohtelua.

Vierailija

Vastaukseni varmaan vaan pahentaa oloasi, mutta en tiedä pääsekö poikaystäväsi asiata ikinä yli, minä en ainakaan...

Mieheni on kertonut minulle harrastaneensa seksiä exänsä kanssa saunassa, jonka seurauksena aina kun olemme kahdestaan saunassa minua ahdistaa suunnattomasti ja siksi en miehen kanssa enää sauno.

Olen säälittävä ja tiedän sen itsekkin, mutta olen mikä olen ja exä seksi-asiat vaan ahdistavat minua niin paljon, että ne häiritsevät arkielämää. :(

Vierailija

Sinä et ole tehnyt mitään väärää. Ongelma on mielestäni täysin poikaystäväsi suhtautumisessa ja siinä ettei hän kestä kyseistä asiaa, mikä tuntuu minusta todella lapselliselta ja typerältä. Mennyt on mennyttä, ja etenkin kun kyseessä on ollut sinulle hyvin traumaattinen kokemus, niin poikaystäväsi suuttuminen on vieläkin absurdimpaa. Jos poikaystäväsi ei pysty pääsemään asiasta yli, niin kannattaa vakavasti miettiä suhteen tulevaisuutta. Vaikeista asioista täytyy voida puhua toiselle ja toisen täytyy olla valmis tukemaan ja auttamaan, ei murjottamaan ja pahentamaan asiaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat