Avoin suhde, mitä mieltä?

Vierailija

Iltalehden sivuilla linkki avoimista suhteista: http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2013041216869369_lz.shtml

Tämä sai minut ajattelemaan. Nimittäin poikaystäväni sai siirron haluamalleen linjalle toisessa koulussa (AMK) ja valitettavasti paikkakunta on monen sadan kilometrin päässä nykyisestä. Se tietysti tarkoittaa että suhteeseen tulee välimatkaa ja ollaan puhuttu ettei ihan joka viikko tultaisiin näkemään.

No tätähän minä olen alkanut stressaamaan :D Kun jotenkin sitä miettii että voiko suhde, jossa on tooosi pitkiä 'taukoja', toimia hyvin? Ja sitten toisaalta jotenkin olen saattanut ymmärtää poikaaystäväni puheista (nämä ovat varmaankin vain oman pääni sisäisiä kuvitelmia) että hän ehkä haluaisi oikeaa taukoa tai jopa eron?!? Eräältä kaveriporukan mieheltä kuulin hyviä kokemuksia avoimesta suhteesta, joka pelasti heidän etäsuhteensa. Itse en ehkä niinkään sitä haluaisi mutta jos se voisi pelastaa suhteen, vai voisiko?

Mielipiteitä?!

Kommentit (3)

Vierailija

Varsinaisesti en nyt vastaa kysymykseesi avoimesta suhteesta, vaan lähinnä kommentoin tuota väimatkaa. Itselläni ja poikaystävälläni on suhteen alusta asti (ja on edelleen) ollut välimatkaa yli 400km ja hyvin on toiminut. Pyrimme näkemään kahden viikon välein, mutta välillä on kuukaudenkin taukoja, ettei vaan yksinkertaisesti ehdi näkemään. Mielestäni se aika kun voi olla yhdessä korvaa erossa olemisen kuus nolla. Tottakai se vaatii kunnon luottamusta toiseen ja ehkä tiedon siitä, ettei välimatka jatku ikuisesti (meilläkin mahdollisesti syksyllä edessä muutto samaan kaupunkiin).

En lähtisi avointa suhdetta suosittelemaan, vaikkei minulla siitä kokemusta olekaan. Ajattelisin kuitenkin, että jos toisia menee muualla sorkkimaan, niin ei poikaystäväsi ehkä enää koe samanlaista tarvetta tavata sinua. Tai ettei matkustaminen enää olekaan sen arvoista. Mutta mene ja tiedä :)

Vierailija

Avoin suhde voi toimia, jos molemmat sitä oikeasti haluavat, ja luovat säännöt, että miten heidän avoin suhteensa toimii. Tietenkin siinä on vielä se, kun teillä on välimatkaa, niin sekin tuo oman vaikeutensa suhteeseen. Itse en tykännyt yhtään kaukosuhteilusta, mutta avointa suhdetta ei koskaan testattu, enkä tiedä, olisiko siitä apua voinut olla silloin..  Mutta avoimessa suhteessa en näe pahaa, jos molemmat sitä haluaa :)

Vierailija

Mun mielestä ei kannata, jos susta yhtään tuntuu epämiellyttävältä. Tai mieti ainakin tarkkaan, voisitko elää sen tosiasian kanssa, että miehelläsi olisi mahdollisesti siellä kaukana joku toinen vaikkapa joka ilta/päivä, kun sinä saisit olla hänen kanssaan vain muutaman päivän kuukaudessa. Ja pystyisitkö avoimeen suhteeseen, jossa miehellä saattaisi kehittyä tunteita muita kohtaan, vai olisiko sinulle parempi pelkästään tunteeton seksi muiden kanssa. Miten tietäisit, että mies todella harrastaisi kaukana seksiä vain tunteettomasti muiden kanssa, eikä kaveroituisi sen enempää? Koska todennäköisesti uusia tuttavia miehellesi ainakin tuolta tulisi. Luotatko siihen, että miehesi pystyisi olemaan sinulle rehellinen ja oma-aloitteisesti avoin asioista mitä kaukana tapahtuu? Itse ainakin haluaisin, että mies kertoisi oma-aloitteisesti, jos siellä kaukana joku henkilö kiinnostaisi enemmän, eikä niin, että vain minun kysellessäni kertoisi. Miten itse suhtautuisit siihen, että olisit muiden kanssa? Haluatko edes olla muiden kanssa? Jos et niin oletko varma, ettet tuntisi mustasukkaisuutta tai pettymystä, jos mies ilmoittaisikin olevansa jonkun muun kanssa? Olettaisitko, että saat tavata miehen muita "kumppaneita" vai etkö tahdo tietää heistä ollenkaan tai sen enempää kuin että heitä on? Uskoisitko miehesi olevan rehellinen näille muille kumppaneille teidän tilanteestanne ja tekevän selväksi sen mistä on kyse heidän välillään?

Paljonhan tuohon liittyy kysymyksiä ja mietittävää. Sinuna kyselisin tarkemmin siltä kaverilta miten heillä homma hoidettiin ja miettisin että sopisiko sellainen teille. Mutta itse en ainakaan alkaisi moiseen, jos yhtään epäilisin kestäisinkö sitä todella. Ja jos miehesi muutenkin harkitsee eroa/taukoa, niin en tiedä kannattaako, koska mistä tiedät, ettei avoin suhde merkitsekin hänelle sitten samaa kuin tauko. Koska eron miettiminen nyt kuulostaa siltä, että ei ole muutenkaan varma haluaako sitoutua sinuun ongelmien/vaikeiden olosuhteidenkin aikana. Kysyisin mieheltä, miksi hän harkitsee eroa välimatkan takia. Onko hänelle tärkeää viettää aikaa kumppaninsa kanssa enemmän kuin pari kertaa kuukaudessa vai eikö tykkää seksin ja läheisyydenpuutteesta. Jälkimmäisessä näkisin mahdollisuuksia avoimen suhteen toimivuuteen, mutta jos ajanvietto ja yhteinen arki on se tärkeä, niin en oikein usko avoimen suhteen pelastavan mitään. Sehän vain tarjoaa miehelle keinon viettää arkea jonkun muun kanssa, jolloin mukaan tulisi tunteita tuota toista ihmistä kohtaan ja joskus pitäisi valita teidän välillänne, ellette haluaisi yhteistä kolmen hengen suhdetta...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat