työkkärin työkokeilu!!

Vierailija

Kuinka paljon "palkkaa" ylioppilas saa tuosta työkkärin järjestämästä työkokeilusta? Lähteekö siitä veroja? Jos lähtee, paljonko "palkka" on verojen jälkeen? Olisiko kenelläkään ehdottaa jotain kivaa työkokeilupaikkaa kesäksi, sillä itsellä lyö pää ihan tyhjää?:)

Kommentit (6)

Vierailija

mää olin työkokeilussa päiväkodissa. "palkka" oli matkakorvauksineen (koska työssäoloehto täyttyi) 900€, mutta 20% lähti veroja eli 720€ läpsähti tilille.

Vierailija

Okei:) osaisitko sanoa paljon tuosta oli niitä matkakorvauksia? Tai osaisiko joku muu kertoa tuon "palkan" ilman matkakorvauksia? Itselleni löytyisi kuitenkin luultavasti paikka tästä kaupungista, niin en matkakorvauksia saisi. Mitä pidit päiväkodissa työskentelystä?

Vierailija

Jos puhutaan samasta missä itse olin aikoinaan, se oli myös jonkin sortin työkokeilu työkkärin kautta, 6h/pv ja joka arkipäivä. Niin itse tienasin silloin muistaakseni jonkun reilu 20e/pv, eli kuussa tuli se reilu 400e käteen kun verot siitä väheni. Eli siis noin 400e/kk. Ja mulle ei ainakaan annettu mahdollisuutta toteuttaa sitä "kesäkuukausina", koska  olin ilmaista työvoimaa yritykselle, ja kesällä pitää palkata kesätyöntekijöitä. Tästä on kyllä viitisen vuotta, joten asiat ovat voineet muuttua tai asioita hoidetaan eri tavalla..

Vierailija

Olen käynyt jo työkkärissä ja ymmärsin, että kesällä olisi mahdollista tuo työkokeilu toteuttaa. Ehkäpä käytänteet ovat muuttuneet tai jos eri kunnilla menee vähän eri tavalla tuo systeemi? En tiedä. Ei tuo 400e/kk kovin suurelta summalta kuulosta, mutta parempi kai sekin kuin ei mitään...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat