Mitä teen, Cerazette-pillerit tekevät hulluksi!

Vierailija

Olen käyttänyt Cerazettea nyt pian 5 kk, ja itseluottamukseni on ihan nollassa. Mielialavaihtelut ovat lisääntyneet huomattavasti. Pillerit aloitettuani runsaat kuukautiset kestivät lähes 3kk putkeen, ja koko 5 kk:n aikana pisin menkaton putki on ollut alle 2 viikkoa.

Teini-iässä kärsin pahasta aknesta (johon mikään lääke ei auttanut), mutta yli kolme vuotta minulla oli sileä finnitön iho... Kunnes sain Cerazettet, ja nyt olen todella ahdistunut aknenaaman vuoksi: suuria finnejä on kaikkialla kasvoilla. Eilen sain taas kerran parin tunnin mittaisen itkukohtauksen katsottuani peiliin meikittömin kasvoin, sillä näen itseni jälleen kiusattuna finninaamateininä. Miesystäväni ottaa kohtaukseni raskaasti, hän menee aivan lukkoon eikä tiedä miten auttaa.
Pillereissä on vain 2 hyvää puolta: ne ovat riskittömät ja hiivavaivat ovat kokonaan poissa... Mutta hyödyt eivät tunnu miltään kaiken muun rinnalla.

Soitin tänään gynelle, että haluan vanhat pillerit takaisin, mutta tuolla ei ainakaan suostuta vaihtamaan suuren aivoinfarktiriskin vuoksi... En haluaisi kokeilla mitään kierukoita, ajatuskin saa voimaan pahoin. Kaipaan järkeviä neuvoja ja kannustusta, olen aivan rikki :'(

Kommentit (14)

Vierailija

Ehkäisyrengas ei sovi mulle... Ja pelkän kortsun käyttö ärsyttää hirveesti limakalvoja eikä oo nautinnollista kummallekaan meistä :/

Vierailija

Onhan niitä minipillereitä muitakin merkkejä ku Cerazette, vaihda merkkiä... Ne ei selvästi sovi sulle. Itselleni kyseiset pillerit olivat kuin taivaanlahja: menkat jäi pois kokonaan, ei finnejä, ei mielialan vaihteluita yms, kun taas muilla pillereillä on ollu just näitä oireita... Sun pitää vaan kokeilla löytää ittelle sopiva merkki :)

Vierailija

mulla on nyt ollu 9 kuukautta käytössä desogestrel sandoz merkkiset minipillerit, ja oon ollu niihin tosi tyytyväinen: ainoa sivuvaikutus, mitä on esiintyny, niin tiputteluvuotoa. ne toimii samalla tavalla ko cerazetet, eli vaikutus perustuu siihen, ettei munasolu kypsy. ovat vielä halvempiakin kuin cerazetet :) kannattaa vaihtaa merkkiä, jos elämä on menny noin kurjaksi!

serenity
Seuraa 
Liittynyt14.4.2013

Mullekaan ei sopinut nuo Cerazetet yhtään, olin kiukkunen kun ampiainen ja mulla ne taas jätti menkat kokonaan pois. Toisaalta se oli hyvä, toisaalta ei. Vaihdoin sitten sivuvaikutusten ja korkean hinnan vuoksi Cerazetet Minipill-nimisiin pillereihin ja ne on kyllä olleet mulle aika sopivat. Kyllä sitä välistä tulee mielialanvaihteluita, mutta muuten oon ollut tyytyväinen.

Vierailija

Mulla kans noi cerazettet, ja oon ollu ihan kohtuu tyytyväinen. Kyllä huomaa että naama kukkii ja tosi paljo tullu sellasia mielialanvaihteluja kuten niitä itkukohtauksia ja hermostun paljo helpommin, etenki miehille. Mut menkät jääny pois lähes kokonaan, noin kerran tai kaks tulee vuoden sisällä vuotoa.

Vierailija

Ite kokeillut monia pillereitä, e- ja minipillereitä, mitkään ei sopinut! Olin helvetin mustasukkainen, raivosin kaikesta turhastakin, paino nousi ja nesteitä kertyi jalkoihin ihan pirusti. Nämä kaikki ja pelko veritulpista sai lopettamaan pillerit kokonaan ja siirtymään kortsuihin, niin johan parani elämänlaatu! Nyt en suutu juuri mistään, menkat tulee säännöllisesti ja painokin laski reilut 5 kg heti.

Misakina
Seuraa 
Liittynyt12.8.2013

Itse kävin juuri gynellä hakemassa reseptin Minipill- merkkisiin minipillereihin koska Cerazettet aiheutti itsellekkin mielialan vaihteluja, pillerit aiheutti myös aika paljon turvotusta.  Käytin ennen vuoden putkeen cerazettea ja silloin mielialan vaihteluita ei tullut. pidin taukoa koska erosin edellisestä poikaystäväni ja nyt alotin uuden poikaystävän myötä uudestaan. 
Plussaa cerazetteissa oli ettei menkkoja tullut ollenkaan, jotain satunnaisia tiputusvuotoja. 
Saa nähdä sit et miten noi Minipill pillerit sopii..

Vierailija

Itselläni oli kierukka mutta se ei sopinut minulle sain minipillerit Desogestrel sandoz kuukautiset eivät ole jäänyt pois ainakaa vielä aloitin huuhtikuun lopussa tiputelu vuoto tulut välillä tää on ainakin viel sopinut minulle hyvin otaan lääken aina saman aikaa.

Vierailija

Söin aikoinaan cerazetteä noin puol vuotta ja oli ihan yksittäisiä päiviä jolloin ei ollu menkkoja. Lopetin. Nykyään syön microlutoneita ja ei mitään sivuvaikutuksia :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat