Poikaystäväni ärsyttävät tavat

Vierailija

Muutama poikaystäväni tapa on alkanut ärsyttää minua todenteolla, olemme asuneet noin puoli vuotta yhdessä. Yleisesti ottaen meillä menee hyvin, juttelemme lähes kaikesta ja meillä mukavaa ja hauskaa, voimme luottaa toisiimme yms.yms. MUTTA poikaystävälläni on pari tapaa, joista hän ei ole luopunut pyynnöistäni/valituksistani huolimatta:

1. Nuuskaaminen. Pitkin hampain voin vähäisen nuuskaamisen hyväksyä, mutta sen sivutuotteena tulevat asiat ärsyttävät suuresti. Poikaystävälläni on ikävä tapa jättää käytettyjä pussinuuskia ympäriinsä, esimerkiksi sohvan käsinojalle, ikkunalaudalle, ruokapöydälle ja jopa lattialle! Sohvapöydältä tai jopa tyhjästä juomalasista voi löytyä paperinpala, johon on syljetty käytettyä multanuuskaa. Sovimme yhteenmuuttaessamme, että poikaystäväni säilyttäisi nuuskapurkkinsa yhdessä tietyssä laatikossa, eikä niitä lojuisi ympäriinsä, mutta minä olen aina se, joka kerää purkkeja joka paikasta. Olen huomauttanut tästä monesti, mutta poikaystäväni ei ole muka ehtinyt vielä kerätä niitä eikä kaiken tarvitse olla kuin sisustuslehdestä. Kenelläkään muulla tätä ongelmaa? Ratkaisuehdotuksia? Yleensä heitän nuuskat vain roskiin, mutta tämä ei ole minun tehtäväni, mutta poikaystävääni ne eivät haittaa, joten kerääminen jää minulle tai poikaystäväni kerää ne sitten kun jaksaa (esim. seuraavana päivänä).

2. Poikaystäväni valvoo usein todella myöhään (2-3) ja vastaavasti nukkuu myöhään (noin 12), koska hän pelaa illalla niin myöhään. Tämä ei häiritse hänen muuta elämäänsä (opiskelu itsenäistä ja työt illalla), mutta minä en monesti pysty nukkumaan, kun hän tuulettelee äänekkäästi yöllä tai juttelee kaverinsa kanssa, joka myös pelaa kotonaan. Olen jopa piilottanut pleikkarin kerran, koska poika pelasi mielestäni liikaa. Hän ymmärsi vinkin, otti asian tyynesti ja oli yhden illan pelaamatta, mutta seuraavana iltana meno oli taas sama. Voiko aikuiselle ihmiselle asettaa peliajat, joiden puitteissa hän voisi pelata? Mielestäni 1,5 tuntia illassa olisi aivan riittävästi...Haluaisin monesti päivällä tehdä jotain mukavaa yhdessä, sillä käymme molemmat iltatöissä, mutta poikaystäväni ei ikinä jaksa, koska on pelannut ja valvonut niin myöhään. 

Olihan mulla jokin kolmaskin kohta, joka unohtui kahta ensimmäistä kirjoittaessa :D Ehkä palaan tähän myöhemmin!

Poikaysätäväni on mielestäni hyvin kehityskelpoinen, sukulaiset tykkäävät hänestä ja minä tietenkin myös, mutta kieltämättä odotan että hän vähän kypsyisi ja esim. tajuaisi, kuinka typerää, epäterveellistä, kallista jne. nuuskaaminen on. Eihän meillä voi olla nuuskia ympäri kämppää, jos meillä joskus konttaa pieni lapsi ja pistelee ne poskeensa! Ajattelen monesti, että muutaman vuoden päästä (poikaystäväni on nyt 23) hän on sen verran aikuistunut, että parantaa tapojaan, mutta onko tämä vain toiveajattelua, mitä luulette?

Kommentit (5)

Vierailija

Ongelmasi kuulostavat aika tavallisilta, tosin kumpikaan ei koske minua. Itselläni on sellainen periaate, että sanon aina, jos jokin asia ärsyttää. Älä tyydy kiltisti keräilemään toisen jälkiä tai anna suhteen laadun huonontua pelaamisen vuoksi, vaan ota ohjat käsiisi. Näytä, että mittasi voi tulla täyteen, ja keskustele miehesin kanssa asioista vakavasti mahdollisimman pian. Itse voisin sanoa esim., että "tästä lähtien saat tulla nukkumaan viereeni vain, jos tulet sänkyyn ennen kello yhtä. Sinun pitää ymmärtää, että valvomisesi vaikuttaa minuun huonolla tavalla." Nuuskaamisen kanssa voisit sanoa, että "jokaisesta löytämästäni nuuskamössöpussista et saa seksiä yhteen päivään. Jos minä joustan ja annan sinun nuuskata, saat sinä joustaa ja tehdä sen sietämisestä minulle mahdollisimman helppoa."

Toivottavasti tästä oli apua :P

Vierailija

Meilläkin mies jättää tavaroita pitkin asuntoa ja nakkelee osan lattialle. Ei siitä sanominen ole auttanut, joten olen vain tyytynyt siivoamaan hänen jälkensä. Olen niin kyllästynyt, kun muutosta ei tapahdu.

Mieheni myös pelaa usein läpi yön ja joskus mölyää silloin lujaankin ääneen. Lähinnä kyllä silloin, kun kavereita on yötä. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin yrittää nukkua sellaisessa metakassa, joten olen karusti vain laittanut korvatulpat korvaan, kun yllättäen asiasta keskusteleminen ei ole muuttanut mitään.

Välillä kyllä meteli tulee jopa korvatulpista läpi, mutta en enää muuta ratkaisua. Toivottavasti sinä löydät paremmat ratkaisut ongelmiisi!

Vierailija

En tiiä onko vähän pelottavaa, mutta ei mun miesystävällä ole ärsyttäviä tapoja. Talo on hurjan siisti, ei pelaa, ei polta/juo tai mitään muutakaan ärsyttävää tai haitallista.

Vierailija

Mun poikaystävä pelaa hyvin paljon, mutta sitten kun minä haluan mennä nukkumaan, niin koneen on parempi mennä kiinni tai ei kunnian kukko laula! :D pari kertaa hän on pelannut ja puhunut kavereille kun minä olen yrittänyt nukkua, enkä ole yhtään tykännyt. Yritti se hiljaa kuiskailla, mutta sitten kun tuli joku jännä kohta niin äänen hillitseminen unohtui. Uni on asia mistä en tingi. Kun minä haluan nukkumaan, niin on parempi mennä nukkumaan, muuten olen kuin perseeseen ammuttu karhu XD Päivä menee pilalle jos menen liian myöhään nukkumaan tai jos herään liian myöhään.

serenity
Seuraa 
Liittynyt14.4.2013

Itkupotkuraivarit ei tunnetusti toimi, testattu ja aika huonoksi havaittu. Mä oon myös sitä sorttia, etten viitti kattoa roskia tai tavaroita ympäriinsä. Kerään ne ja motkotan jälkeenpäin, mutta sekään ei oo kovin hyväks havaittu tekniikka. Ehkä noita ekan vastaajan keinoja voisi kokeilla, kuulostavat ihan kohtuullisilta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat