Kumpi maksaa treffeillä?? Neuvoja kaivataan!

Vierailija

Mä oon jo tässä pitkään pohdiskellut niinkin vaikeeta asiaa että miten kulut kuuluis jakaa treffeillä? Mulle on tullut yllätyksenä että aika harva mies on ollut vamis edes kahveja tarjoomaan ekoilla deiteilä vakka olisi itse mut paikan päälle kutsunutkin... Ja jostain syystä en voi tätä tajuta, sillä oletan mieheltä tiettyä herrasmiesmäisyyttä:D

Kertokaas omista kokemuksistanne ja mielipiteitänne! :)

Kommentit (9)

Vierailija

Noh nykyinen avomieheni kyllä tarjosi minulle kahvit kahvilassa kun jonkinnäköisillä treffeillä oltiin. Mutta en olettanu että olis tarjonnu, olin itse maksamassa mutta hän sitte vaati saada maksaa munkin kahvin. Eihän se nykyään oo niin selvä juttu että mies maksaa :D Onhan se toki kohteliasta ja osoittaa herrasmiesmäisyyttä jos mies maksaa, mutta ei kannata olettaa että näin tapahtuu. Nykyään kun naisen asema on kasvanu niin ei ole enää niin itsestäänselvyys ;)

Vierailija

Nykyään ei todellakaan ole mikään oletus, että miehen kuuluu maksaa treffeille mentäessä. Itse ainakin tahdon niin, että molemmat maksavat omat ruokansa, juomansa yms. Sitten kun suhde on pitemmälle kehittynyt, niin voi molemmat tarjota toisilleen.

Vierailija
Vierailija
Nykyään ei todellakaan ole mikään oletus, että miehen kuuluu maksaa treffeille mentäessä. Itse ainakin tahdon niin, että molemmat maksavat omat ruokansa, juomansa yms. Sitten kun suhde on pitemmälle kehittynyt, niin voi molemmat tarjota toisilleen.

näin. jos mies välttämättä haluaa tarjota niin mikäs siinä, mutta oletuksena (omalla kohdallani siis) on että molemmat maksavat omansa

Vierailija

No mun mielestä kyllä sen kuuluis maksaa joka kutsuu treffeille.. Siis eihän se toinen välttämättä ees tiedä että minne ollaan menossa tms. Ja jos haluaa oikeesti sen tyypin itelleen niin mun mielestä se on aika pieni hinta siitä että maksaa jotkut treffit :D Mutta kai on hyvä pitää rahaa mukana kun nykypäivänä miehet on alkanut valittamaan siitä että aina pitäis maksaa :D ja niin, ehkä sen pitäisikin olla noin, että molemmat maksaa omansa, mut jos mies sattuu olemaan erityisen huomaavainen niin hän voi sitten sanoa että maksaa. Se mielletään edelleen kai vähän kummalliseks jos nainen tarjoutuu maksamaan..

Vierailija

Riippuu yhteiskunnasta.

Valtiot(tai ajat) jossa naisella ei ole tasa-arvoista asemaa, mies maksaa kaiken, koska näin hän näyttää sen, että hän pitää huolen sinusta.

Suomessa nainen voi tehdä työtä ja hankkia omat tulonsa/pitää huolta itsestään, joten maksakoot itse omat laskunsa.

Vierailija

Näin on, suomessa tasa-arvo jyrää eli molemmat maksakoot omat laskunsa. Kaikilla näin ei tosin ole, niinkuin minulla. Mies maksaa meillä melkein kaiken ja kyse ei todellakaan ole siitä että odotan hänen tarjoavan, päin vastoin. Itselle tulee hirmuisen epämukava olo jos toinen tarjoaa etenkin jos on isompi maksu kyseessä. Onneksi aina silloin tällöin onnistun "kostamaan" ja maksan hänenkin syömiset yms.:P

Vierailija

Meillä mies maksaa aikalailla kaiken kun yhdessä liikutaan, itse kyllä aina tarjoudun (tai tarjouduin kunnes luovutin kun huomasin asian turhaksi) maksamaan omat osuuteni tai kaiken, mutta hänelle raha ei ole koskaan juurikaan merkannut ja ei halua minun, köyhän opiskelijan, tuhlaavan häneen kun molemmat tiedetään että en ole meistä se joka kylpisi rahassa. Itse olen tähän tavallaan jo "alistunut", vaikka aikaisemmin tilanne häiritsi ja nostin aina pienen mellakan kun rahojani ei huolittu :D Nykyään tuun iloiseksi kun ehdin jotain käydä ostamassa meille molemmille omilla rahoillani ja saan näin vähän tasattua tilejä :D hah. 

Vierailija
Vierailija

Meillä mies maksaa aikalailla kaiken kun yhdessä liikutaan, itse kyllä aina tarjoudun (tai tarjouduin kunnes luovutin kun huomasin asian turhaksi) maksamaan omat osuuteni tai kaiken, mutta hänelle raha ei ole koskaan juurikaan merkannut ja ei halua minun, köyhän opiskelijan, tuhlaavan häneen kun molemmat tiedetään että en ole meistä se joka kylpisi rahassa. Itse olen tähän tavallaan jo "alistunut", vaikka aikaisemmin tilanne häiritsi ja nostin aina pienen mellakan kun rahojani ei huolittu :D Nykyään tuun iloiseksi kun ehdin jotain käydä ostamassa meille molemmille omilla rahoillani ja saan näin vähän tasattua tilejä :D hah. 

joo mulla vähän samaa sarjaa. Alusta asti kaikilla treffeillä hän on maksanut, aina olen tarjoutunut maksamaan, jos en ole saanut ravintola päivällistä maksettua niin sitten ainakin ruokailun jälkeiset drinkit olen tarjonnut. Koen tämän maksukyvyttömyyden/miehen maksuhalukkuuden välillä ahdistavaksi, mutta tuo mieheke ei siitä ota mitään paineita ja sanoo vaan että no kenenkähän muuhun hän muka rahaansa laittais jos ei minuun. minun kun pitää olla välillä tämmönen minä kyllä itse-tyyppi. Tietenkin en asu Suomessa enään, vaan Englannissa, mutta kyllä sitä suomalaisetkin miehet osaa tarjota ja osaavat päätellä fiksuimmat, että herrasmiespisteet nousee silmissä, eikä sitä tarvi miehen aina koko ajan kaikkea maksaa, mutta jos treffeille kysyy niin on kohteliasta ne muutaman euron kahvit tarjota. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat