Mitä pitäisi tehdä?

Vierailija

Elikkä ollaan seurusteltu poikaystäväni kanssa reilu pari vuotta ja yhdessä asuttu nyt n.5 kuukautta. Viime syksynä tulin raskaaksi ja yhteisellä päätöksellä keskeytettiin raskaus, koska kumpikaan ei kokenut olevansa vielä valmis lapsen saamiseen. Tai no hiukan aloin jo olla sillä kannalla että kyllä me oltaisiin pärjätty, mutta poikaystäväni vakuutteli että keskeytys oli paras ratkaisu vielä tässä vaiheessa ja muutaman vuoden päästä sitten vasta lapsia. No olisin halunnut keskustella keskeytyksestä hänen kanssaan jälkeenpäin, mutta ei siitä tullut mitään, ei miestä kiinnostanut puhua asiasta, hänen mielestään se oli ollutta ja mennyttä ja kannattaa unohtaa, olen sitten yrittänyt tehdäkin ja enää en paljoa ajattelekaan. Sitten sain tietää, että mies ajatteli yhä eksäänsä, jonka kanssa oli eronnut jo viitisen vuotta sitten ja myöhemmin, tämän vuoden puolella selvisi että hän ajattelee myös muita naisia, ei suostunut kertomaan ketä, kun kysyin, sanoi vain että annoin aihetta ajatella omalla käytökselläni. Ymmärrän sen kyllä, kun olen ollut hieman hankala, suuttunut ihan pienistäkin asioista välillä ja suusta lennellyt sammakoita. Jotenkin alkoi sitten tuntua että rakastaakohan poikaystäväni vielä mua ja kysyin sitten asiasta, hän oli pitkään hiljaa ja vastasi ettei tiedä. Se kuulemma auttaisi jos muuttaisin käytöstäni ja nyt olen yrittänyt pari viikkoa miettiä miten puhun ja mitä puhun ja mielestäni sujunut ihan hyvin. Tekee vaan kipeää kun toinen ei kerro rakastavansa, en itsekään oikein enää halua sanoa hänelle että rakastan vaikka se totta onkin, haluaisin että hän kertoisi sen että rakastaa mua omasta halustaan ja aloitteestaan, jotta tiedän että hän tarkoittaa sitä. Nyt on vielä sellainenkin ongelma, kun tuntuu että sänkypuuhat ei miestä paljoa enää kiinnosta, tätä jatkunut jo parisen kuukautta. Yleensä keksii äkkiä jotain muuta tekemistä kun yritän ehdottaa, joskus kuitenkin kiinnostaa, mutta aina makkarissa valot sammutettuna. Harvoin tekee itse enää aloitetta. En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, en haluaisi erota, tahtoisin saada suhteen taas toimimaan, mutten tiedä miten. Osaisiko joku neuvoa?

Kommentit (2)

Vierailija

kannattaa erota, mies ei rakasta enään sinua. haikailee eksänsä perään jamuiden naisten. oletko varma ettei miehesi petä sinua fyysisesti? ainakin henkisesti hän pettää. miksi jäädä suhteeseen missä on huono olla, ei sinun tarvitse miettiä mitä sanot ja miten käyttäydyt. ehkä käyttäydyt eritavalla kuin hänen exä. hän ei pidä siitä, koska miettii eksäänsä, ehkä hän ei ole päässyt sen yli, ansaitsen paljon parempaa!!! itsekkin olin 6 vuotta tuon kaltaisessa suhteessa, onneksi tajusin lähteä ja nyt minulla on maailman ihanin mies. Miksi olla sellaisen kanssa ketä rakastaa mutta hän ei rakasta takaisin?

Vierailija

Periaatteessa suhteen voisi saada vielä toimimaan jos mies olisi valmis keskustelemaan ja selvittämään asiat kanssasi, mutta hän näyttää jo käytöksellään sulkeneen sinut ulkopuolelle. Minun mielipiteeni on, että mies ei enää välitä sinusta luultavasti tarpeeksi ja tuo "sinun täytyy muuttua" -asenne on ainoastaan raukkamaisuuttaa kun ei uskalleta sanoa ääneen sitä mitä oikeasti ajattelee ja haluaa tehdä. Hän selvästikin yrittää nyt kääntää syyn sinun niskoillesi ja erotilanteessa sitten sanoo, että sinä olit vääränlainen luonteeltasi, etkä pystynyt muuttumaan. Ei sinun tarvitse muuttua. Mielestäni abortin jälkeen on oikeus olla hieman poissaoleva ja äkäinen, etenkin jos ei saa tukea puolisolta ja jää yksin asian kanssa. 

Itse olen tehnyt myös abortin yhteisymmärryksessä mieheni kanssa. Tiesin, että mies halusi aborttia enemmän kuin minä, mutta keskustelime asiasta piiiiiitkään ja mieheni teki selväksi, että mitä tahansa päätänkin, hän on tukena loppuun asti. Kärsin todella rankoista pahoinvoinneista ennen toimenpidettä usean viikon ja mieheni höösäsi minua paraansa mukaan. Toimenpiteen jälkeen hän oli koko ajan tukenani ja sanoi ymmärtävänsä jos olen masetunut ja äkäinen hänelle välillä, eikä aio siitä loukkaantua. Hän tarjosi jatkuvasti lohdutusta ja kuuntelevaa korvaa (itselläni kun on tapana olla sisäänvetäytyvä ennemmin kuin suuri keskustelija vaikeisa asioissa). 

Ei ne kaikki miehet ole noin pelkureita. Hänessä ei vain taida olla miestä kertomaan sinulle omista tunteistaan joten auta häntä siinä. Miehiä kyllä riittää ja jos haikailee toisen naisen perään, ei todellakaan ole valmis avoliittoon eikä edes parishteeseen. Älä satuta itseäsi turhaan ja tsemppiä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat