2 tapaa pilata avoliitto. Lukekaa ja kertokaa mielipiteenne!

Vierailija

Kiitän jo etukäteen ketjun avanneita henkilöitä, olkaa ihania ja auttakaa.

Mulla on vaikea ongelma, mustasukkaisuus ja luottamuksen puute avomiestäni kohtaan.

Olemme molemmat suunnilleen parikymppisiä ja asuneet vuoden yhdessä. Vuoden aikana suhteemme on mennyt huonompaan suuntaan, ihan vain minun takiani.

Miehellä on vanhoja naispuolisia ystäviä, joille hän tapasi avautua elämänsä vaikeissa tilanteissa. Minun tultua kuvioihin hän kertoi heille myös meidän ongelmistamme. Mies ei ole koskaan pettänyt minua, mutta olen todella loukkaantunut, että meidän asioitamme puhutaan muille naisille. Mies saa baarissa paljon katseita ja jos en ole paikalla, tulevat naiset häntä iskemään. Joka kerta mies kuitenkin torjuu naiset kohteliaasti, koska hän on minun kanssani. Eräs mieheni vanha tuttu lisäsi myös internettiin 5 vuotta vanhan kuvan, jossa taustalla on mieheni eksänsä kanssa. Voitte vain kuvitella mitkä herneet vedin nenään.. Olen tästä kaikesta erittäin mustasukkainen, ilmeisesti syyttä.

Kun ajattelen asiaa, se ahdistaa minua todella paljon. En tiedä miksi luottamukseni häneen on kärsinyt näin pahasti, johtuuko se vain mustasukkaisuudestani? Kerrankin puhuimme puhelimessa kun en ollut kotona ja hän katsoi televisiosta. Kuulin taustalta yhden kerran vaimeahkon naisen äänen, enkä maininnut siitä heti. Suurentelin asiaa päässäni ja kehittelin miehelle oikein kunnon suhteen. Ymmärrän nyt miten tyhmä olen ollut. Tämä vain esimerkkinä tilanteestamme.

Pelkään jatkuvasti, että mieheni pettäisi minua. Tiedän kuitenkin ettei hän niin tee, itseasiassa kaikki suhteemme virheet olen tehnyt itse. En anna miehen lähteä  viihtelle ilman minua, haluaisin antaa hänen mennä, mutten vain kestäisi sitä.

Kuinka pääsen yli tästä kaikesta, mustasukkaisuudesta ja luottamuspulasta? Olemme puhuneet asiasta usein ja nykyään se johtaa aina riitaan. Mies sanoo olevansa kohta ihmisraunio. Raukka yrittää kaikkensa osoittaa kuinka hän rakastaa minua, samalla kun minä kerron miten en luota. Koen, että mies laittaa naispuoliset kaverinsa minun edelleni, kun hän "puolustaa" ja kertoo syitä, miksi hän on kertonut suhteemme asioista näille henkilöille.

Kommentit (4)

Vierailija

Mä en oikeastaan osaa auttaa, mulla vaan sattuu olemaan aika sama tilanne. Ainoo että mun miehelläni on pakkomielle olla eksänsä kanssa tekemisissä "koska se ymmärtää häntä". Aluks se oli mulle ihan ok tilanne, mutta kun mieheni "jäi kiinni" kaikista tapauksista ja ystäväni kertoivat nähneensä hänet eksänsä kanssa baarissa (minun ollessa töissä), ei siellä mitään ollut kummemmin tapahtunut, mutta minulle hän ei kertonut edes törmänneensä eksäänsä. Tämä suuresti loukkaa minua, tuntuu tosi pahalta enkä voi olla enää kuvittelematta ja olla vain luottavaisin mielin. Vaikka sisimmässäni haluan uskoa ja luottaa. 

Kun nostin asiasta tarpeeksi monta mekkalaa, hän lupasi ettei ole enää tekemisissä tytön kanssa ja että opin vielä luottamaan häneen uudelleen, meni siinä sitten vuosi tai kymmenen. Tahdon luottaa, rakastan häntä sentään koko sydämestäni, muuten tämä olisikin ollut jo aikoja sitten ohi.

Anteeksi jos tuli sekava vuodatus :D en ole ennen avautunut asiasta ja nyt tää teksti vähän levähti sitten käsiin.

Vierailija

No moi. Tuo sairaalloinen mustasukkaisuus kertoo sun omasta huonosta itsetunnosta. Sun pitää antaa sun miehen mennä, vaikka hampaita kiristellen, että totut siihen. Sitten kerrot, että olet pelännyt mitä se puuhaa kun et oo näkemässä, ja sitten se kertoo illan kulusta, jos on halukas yhteistyöhön tän asian suhteen. Sun pitää työskennellä itsesi suhteen tässä asiassa. Käännä katse menneisyyteen: Miksi sun on vaikea luottaa? Sun pitää käsitellä ne asiat itsesi kanssa.

Mulla on ihan samaa meininkiä. Todella huono itsetunto ja aika rankka menneisyys. Ei pysty luottaan kehenkään. Järki ja tunteet ristiriidassa. Mutta kyllä se siitä, jos toinen on tukena ja yrittää ymmärtää. Tsemmpiä. :)

Vierailija

"Täytyy osata rakastaa itseään (luottaa, huolehtia, välittää, hyväksyä, anteeksi antaa, jatkaa eteenpäin et cetera), jotta voi rakastaa toistakin"

Vierailija

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista! Olen itsekin  yhdistänyt tämän käytökseni huonoon itsetuntoon. Tulisi vaan löytää jokin keino sen parantumiseen... :) terkuin, aloittaja

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat