mieheni katsoi vierestä kun minut pahoinpideltiin

Vierailija

Tämä tapahtui perjantai iltana, olin viettämässä mieheni ja hänen muutaman kaverinsa kanssa iltaa eräällä mieheni kaverilla. ilta sujui hyvin kunnes minulla tuli mieheni kanssa vähän sanaharkkaa, siihen sitten puuttui eräs mies ja hän pahoin piteli minut siihen keittiön lattialle, huusin mieheltäni apua mutta hän vai katsoi vierestä... rakastan miestäni ylikaiken mutta en pysty antamaan anteeksi vaikka kuinka yritän. mieheni kyllä katuu tekojaan koko ajan ja pyytää anteeksi toistuvasti.. en enään ite pysty edes sanomaan että rakastan häntä.. mitä teen? onko ero nyt vain ainut tapa tässä tilanteesta vai? kertokaa minulle teidän näkökulmanne..

Kommentit (12)

Vierailija

No ite en kyllä näkis  tossa tilanteessa muuta vaihtoehtoa kun eron. Jos joku toinen mies hakkaa sut ja toinen seisoo vieressä, niin eikö se nyt kerro aika paljon siitä miten paljon se susta välittää?

Yks asia mitä seurustelukumppanista haen on just se, että sen seurassa ois turvallinen olo ja mä tiedän että se suojelee mua pahoilta asioilta.

Vierailija

"Miehistä" näkökulmaa.

Itse esittäisin tuossa tilanteessa kysymyksen itselleni: Voinko enää luottaa henkilöön? Kun todella tarvitsen toista hädän hetkellä, auttaako hän?

Jos itse joutuisin tilanteeseen, että rakkaimpani (jos sellainen olisi) olisi pahoinpitelyn kohteena, ei tulisi mieleenkään kääntää selkää ja olla tekemättä mitään. Lisänä, vaikka olisimme riidelleet ja loukanneet toisiamme verisesti, se ei muuttaisi tilannetta mitenkään.
Miksi? Koska toinen on kaikesta huolimatta se rakkain henkilö, eikä häntä jätetä oman onnensa nojaan.

Henkilökohtaisesti en pystyisi jatkamaan suhdetta. Tällä hetkellä päätöksen tekeminen on varmasti hyvin vaikeaa, vinkkinä - Aika selkeyttää ajatuksia.

Miten ihmeessä kukaan muu ei tullut apuun? 

- Leiska

P.S Otitko yhteyttä virkavaltaan? Jos et, suosittelen sillä joku muu saattaa olla seuraava uhri.

Vierailija

Tuohan on vakava asia ja poliisille kerrottava. On todella surullista miten ihmiset ei uskalla kääntyä poliisin puoleen kun pahoinpitely/raiskaustilanteissa on ollut tuttuja mukana.

Mies voi vaikka koko loppu elämänsä pyydellä anteeksi, se ei muuta mitään. Tilanne on täysin sama, kuin jos hän olisi tehnyt sen itse. Siinä ei ole mitään eroa, muista se.

Vierailija

Samaa mieltä, että pahoinpitelystä on syytä ilmoittaa poliisille, jotta tällaisia tekoja tekevät joutuvat niistä vastuuseen. Toimettoman sivusta seuraajan vertaaminen pahoinpitelijään on kuitenkin täysin perusteetonta sekä oikeudellisesti että moraalisesti. Miehellä olisi ollut oikeus puuttua pahoinpitelyyn, mutta ei oikeudellista velvollisuutta. Moraalisesti asia on eri, eikä välinpitämätöntä sivusta seuraamista voi pitää hyväksyttävänä, ellei sivulliseen kohdistu uhkaa joutua itse pahoinpitelyn uhriksi. Vähintätä mitä kyseisessä tilanteessa tulisi tehdä, olisi kutsua virkavalta paikalle. Kun tässä tapauksessa kyse ei ollut kenestä tahansa sivullisesta vaan parisuhdekumppanista, ei miehen kyvyttömyyttä edes yrittää estää pahoinpitelyä voi mitenkään pitää hyväksyttävä, vaan kumppanin turvallisuutta tulisi aina suojella kaikin käytettävissä olevin keinoin. Kyvyttömyys toimia tilanteessa ei tee miehestä pahoinpitelijää eikä avunantajaa siihen, mutta ei myöskään parisuhteeseen tarvittavan luottamuksen arvoista.

Vierailija

Eihän tuo ole edes mies jokaei puolusta naistaan ! ihan naurettavaa. Sehän on miehillä geeneissäkin suojella ja puolustaa naisia sen pitäisi tulla ihan luonnostaan. Ite jättäsin tommosen pellen samantien. Kuka kattoo vierestä kun joku vieraskaan hakataan ja vielä kun kyseessä on oma tyttöystävä. Huhhuh. Ja se joka syy hakkaa niin tee ehottamasti rikosilmotus ! Liian usein nuo kusipäät pääsee liian helpolla eikä joudu vastuuseen teoistaan.

Vierailija

olin tulossa haukkumaan miestä, mutta sitten aloin ajatella omalle kohdalle. itse nimittäin olen sellainen ihminen, että tiukan paikan tullen saatan lamaantua täysin. onko miehesi sanonut mitään syytä käytökselleen? 

Vierailija

Kiitos vastauksista.. Asiaa vaikuttaa se että se oli veljeni joka pahoinpiteli..siksi tuo virkavaltaa yhteyttä ottaminen ei mielytä vaikka tiedän että niin kuuluisi tehdä.. Mieheni ei itsekkään osannut sanoa syytä miksei tullut väliin..en ole miestäni jättänyt koska aijjon nyt mietyiä tarkkaan etten jäisi katumaan. 

Vierailija

Sairasta. No omatpa ovat suhteesi mieheesi ja veljeesi. Ei se mitään auta vaikka sanoisin, että jätä mies. Olet selvästi vakuuttunut siitä, ettet aio. Tuo kertoo paljon miehen suhtautumisesta väkivaltaan, eli en ihmettelisi jos hän itse löisi sinua. Tai sitten hän on niin tossukka, ettei uskalla puolustaa sinua. Kummassakin tapauksessa ois mulle enemmän kuin tarpeeksi syytä jättää mies.

Vierailija

Sairasta. No omatpa ovat suhteesi mieheesi ja veljeesi. Ei se mitään auta vaikka sanoisin, että jätä mies. Olet selvästi vakuuttunut siitä, ettet aio. Tuo kertoo paljon miehen suhtautumisesta väkivaltaan, eli en ihmettelisi jos hän itse löisi sinua. Tai sitten hän on niin tossukka, ettei uskalla puolustaa sinua. Kummassakin tapauksessa ois mulle enemmän kuin tarpeeksi syytä jättää mies.

Vierailija

No meniköhän se nyt niin että sulla "tuli miehen kaa vähän sanaharkkaa ja sen kaveri tuli vaa hakkaa sut"

Rupesitko vittuilee myös sille kaverille? Si

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat