Mulla on suhde mun kaverin poikaystävään

Vierailija

17-vuotias tyttö, kaverin 22-vuotias poikaystävä ja salasuhde.
http://adaandtheone.blogspot.fi/

Kommentit (8)

Vierailija

Luin tota sun blogia ja on pakko sanoa, että huh huh! Kirjoitit, että Salla ja oli jättäny miehensä mutta silti, silti se mies halusi palata hänen kanssaan yhteen? eikö jo se saa sun hälytyskelloja soimaan, että onkohan hän tosissaan kanssasi? hän olisi voinut eron yhteydessä ottaa  hetken omaa aikaa ja päättää olla kanssasi jos hän tosiaan haluaa olla kanssasi? en halua pahoittaa mieltäsi näillä sanoilla, mutta onko Tommi ikinä koskaan sanonut sinulle rakastavansa sinua? haluavansa olla kanssasi? sanonut sinulle, että jättää Sallan kun hetki on sopiva että saisi olla kanssasi? monet miehet pettää naisiaan, mutta ei koskaan jätä niitä. Mistä tiedät, ettei Tommilla ole kiikarissa muitakin kuin sinä ja Salla? onko hän ikinä millään tavalla sitä näyttänyt/todistanut että nimenomaan haluaa sinut eikä Sallaa?

Vierailija
Girl92

Luin tota sun blogia ja on pakko sanoa, että huh huh! Kirjoitit, että Salla ja oli jättäny miehensä mutta silti, silti se mies halusi palata hänen kanssaan yhteen? eikö jo se saa sun hälytyskelloja soimaan, että onkohan hän tosissaan kanssasi? hän olisi voinut eron yhteydessä ottaa  hetken omaa aikaa ja päättää olla kanssasi jos hän tosiaan haluaa olla kanssasi? en halua pahoittaa mieltäsi näillä sanoilla, mutta onko Tommi ikinä koskaan sanonut sinulle rakastavansa sinua? haluavansa olla kanssasi? sanonut sinulle, että jättää Sallan kun hetki on sopiva että saisi olla kanssasi? monet miehet pettää naisiaan, mutta ei koskaan jätä niitä. Mistä tiedät, ettei Tommilla ole kiikarissa muitakin kuin sinä ja Salla? onko hän ikinä millään tavalla sitä näyttänyt/todistanut että nimenomaan haluaa sinut eikä Sallaa?

Aloittaja täällä :)

Itse olen miettinyt samoja asioita, kun sinä nyt kommentissasi. Sen tiedän sata varmasti, ettei Tommilla ole muita kuin me kaksi. Hän on kuluttaa kaiken aikansa joko minun tai Sallan kanssa tai töissä ja tiedän että hän on töissä, koska itse istun siellä usein hänen seuranaan. Aikaa muille naisille ei siis jää.

Pohdintasi siitä, että haluaako Tommi oikeasti minut, eikä Sallaa on vaivannut mieltäni ja siitä ei olekkaan niin helppo todistaa kuin äsken selittämääni juttua. Kaikki tähän asiaan perustuvat tunteet tulevat siitä, että toivon ja uskon sydämessäni, että Tommi todella haluaa minut. Hän kertoo usein rakastavansa minua ja tekee uhrauksia puolestani, joten uskon, tai ainakin haluan uskoa, että joku päivä tulen vielä olemaan hänelle se ykkönen. Tommin ja Sallan ero ei kuitenkaan tule olemaan helppo. Tiedän sen jo nyt ja luulen, että syy miksi he yhä ovat yhdessä, on siinä, että Tommi pelkää Sallan tekevän jotain itselleen ja haluaisi erota sovussa ja ystävinä. En usko sen olevan mahdollista, mutta niin Tommi toivoo. 

Vaikeita kysymyksiä, mutta hyviä silti. Näitä pyöritän päässäni kokoajan ja yritän tehdä ratkaisuni niiden mukaan. Kiitos kommentistasi :)

Vierailija

Selvä. Onnea sitten, ja toivottavasti et tule pettymään. Monet kuitenkin jäävät suhteeseen kun eivät uskalla lähteä pois, niin miehet kuin naisetkin. Joten ystävällisenä neuvona haluan sanoa, että älä kuitenkaan liikoja odota ja pidä jalat maassa. 

Vierailija

Rehellisesti sanottuna, kun luin sun blogia niin ekana tuli mieleen, että millainen käsitys sulla itellä on moraalista vai poikkeaako se niin paljon minun omastani? Selvä, tiiän ettet oo ainoa joka tälläsiin salasuhteisiin ryhtyy, mut se on nii ikävää. Se hajottaa jokaista osapuolta. Noh, siinä tuli ns. se toruminen, vaikka uskon, että olet kuullut sitä ennenkin. Mietin myös sitä, kun kirjoitit ettei omaatuntoasi kolkuta. Onko tosiaan näin?

Ensinnäkin huomasin myös lukiessani, että tämä Salla on hyvin epävarma ja epäonnekseen kokee sinut uhkana. Hän ei osaa täydellisesti luottaa Tommiin, eikä luottamusta yhtään helpota sinun ja Tommin väline  salasuhde.. Mutta oletko miettinyt, että juuri siksi, kun Salla on niin mustasukkainen ja ei luota, Tommi haluaa heittäytyä sinun kanssani suhteeseen? Hän haluaa jotain tasapainoa jatkuvan mustasukkaisuuden vastapainoksi? Sinä sentään tiedät, että Tommi seurustelee eli sinä olet hyväksynyt sen, etkä voi rajoittaa hänen menemisiään.

Vaikka Sallalla on hyvin mustat sukat, mielestäni hänen pitäisi saada rakennettua Tommin kanssa terve suhde. Nimittäin jos tuo teidän suhde paljastuu, mitä luulisit, mitä se saisi aikaan Sallan epävarmuuden takia? Siksi olisi hyvä, että Salla saisi apua omaan mustasukkaisuuteen. Pieni mustasukkaisuus on ok.

Sitten haluan kysyä myös sinulta, että mikä sai sinut edes ryhtymään tuohon? Vaikka itse sanoit, että kaverin poikaystävään ei kosketa? Olisit missä tahansa vaiheessa voinut sanoa ei, vaikka toinen olikin innokas? Ymmärrän että sinusta oli kohtuutonta, että Salla kielsi sinun ja Tommin tapaavan toisianne ja sen puitteessa tapasitte salaa. Ja ei siinä ole mitään, mutta uskotko itse siihen, että vaikka olisitte saanut vapaasti nähdä toisia, teidän välille olisi kehkeytynyt mitään tämän kaltaista?

Olisi kiva saada tietää, mitä sinun mielessä liikkuu. Osaat kyllä hyvin kertoa tunteistasi blogissasi. Toivottavasti asiat menevät niinkuin niiden on tarkoitus, jokainen kokemus on vain itselleen omanlaine oppitunti ja kävi miten kävi, jotain aina oppii.

Vierailija
Vierailija

Rehellisesti sanottuna, kun luin sun blogia niin ekana tuli mieleen, että millainen käsitys sulla itellä on moraalista vai poikkeaako se niin paljon minun omastani? Selvä, tiiän ettet oo ainoa joka tälläsiin salasuhteisiin ryhtyy, mut se on nii ikävää. Se hajottaa jokaista osapuolta. Noh, siinä tuli ns. se toruminen, vaikka uskon, että olet kuullut sitä ennenkin. Mietin myös sitä, kun kirjoitit ettei omaatuntoasi kolkuta. Onko tosiaan näin?

Ensinnäkin huomasin myös lukiessani, että tämä Salla on hyvin epävarma ja epäonnekseen kokee sinut uhkana. Hän ei osaa täydellisesti luottaa Tommiin, eikä luottamusta yhtään helpota sinun ja Tommin väline  salasuhde.. Mutta oletko miettinyt, että juuri siksi, kun Salla on niin mustasukkainen ja ei luota, Tommi haluaa heittäytyä sinun kanssani suhteeseen? Hän haluaa jotain tasapainoa jatkuvan mustasukkaisuuden vastapainoksi? Sinä sentään tiedät, että Tommi seurustelee eli sinä olet hyväksynyt sen, etkä voi rajoittaa hänen menemisiään.

Vaikka Sallalla on hyvin mustat sukat, mielestäni hänen pitäisi saada rakennettua Tommin kanssa terve suhde. Nimittäin jos tuo teidän suhde paljastuu, mitä luulisit, mitä se saisi aikaan Sallan epävarmuuden takia? Siksi olisi hyvä, että Salla saisi apua omaan mustasukkaisuuteen. Pieni mustasukkaisuus on ok.

Sitten haluan kysyä myös sinulta, että mikä sai sinut edes ryhtymään tuohon? Vaikka itse sanoit, että kaverin poikaystävään ei kosketa? Olisit missä tahansa vaiheessa voinut sanoa ei, vaikka toinen olikin innokas? Ymmärrän että sinusta oli kohtuutonta, että Salla kielsi sinun ja Tommin tapaavan toisianne ja sen puitteessa tapasitte salaa. Ja ei siinä ole mitään, mutta uskotko itse siihen, että vaikka olisitte saanut vapaasti nähdä toisia, teidän välille olisi kehkeytynyt mitään tämän kaltaista?

Olisi kiva saada tietää, mitä sinun mielessä liikkuu. Osaat kyllä hyvin kertoa tunteistasi blogissasi. Toivottavasti asiat menevät niinkuin niiden on tarkoitus, jokainen kokemus on vain itselleen omanlaine oppitunti ja kävi miten kävi, jotain aina oppii.

Ensinäkin, kiitokset kommentista.

Kun kirjoitin, ettei omatuntoani kolkuta, niin tottakai välillä tulee hetkiä, milloin tunnen itseni kamalaksi ihmiseksi ja tiedän, että tämä on väärin, mutta suurimman osan ajasta tämä ei tunnu väärältä.

Tiedän myös, että Tommi nauttii siitä, että minä hyväksyn kaikki hänen menonsa, en arvostele hänen alkoholin käyttöään, en suutu jos tapaamisemme peruuntuvat Sallan tai jonkun muun takia ja muutenkin tunnen olevani erittäin hyväksyvä enkä ole yhtään mustasukkainen. Olet siis oikeassa siinä, että tuon varmasti tasapainoa Tommin elämään. Salla tosiaan tarvisi apua mustasukkaisuuteensa, on se vaan niin sairaissa mittasuhteissa.

Sitä taas en tiedä, että miksi ryhdyin tähän. Se ei ikinä ollut tarkoitukseni, mutta jokin kovin valtava vetovoima Tommissa oli, ja kuin huomaamattani ajauduin tähän tilanteeseen. Ikinä en ole vastaavanlaista tunnetta tuntenut, rakkautta se kai lienee.

Ja uskon todella, että jos tapaamisemme Tommin kanssa olisi ollut Sallan puolelta sallittua, eikä Tommi olisi ollut minulle "kielletty hedelmä", välillemme ei olisi kehittynyt mitään. Tämä salaaminen toi lisäjännitystä suhteeseen ja kun tapasimme salassa, oli mahdollista tehdä mitä vain.

Hyviä kysymyksiä, vaikeaa vastata ja avata omaa näkökulmaani, mutta parhaani yritin :)

Vierailija

Tulipa paha olo kun luin blogiasi. Minulla on Tommi miehenä. Tarkoitan tommin stereotyyppi. Olemme usein olleet eroamassa. Vieraiden naisten vuoksi, kun hän saa viestejä tai jää muutoin kiinni. Meillä on yhteinen lapsi ja hän arvostaa minua lapsen äitinä. 

Hän tarvitsee kai seikkailunsa. Vaikkei sitä myönnä. Se satuttaa minua ja lastamme. Se on vienyt suhteeltamme pohjan ja välistä toivoisin että hän menisikin naistensa mukaan. Hän vain ei lähde. Koska he ovat kuin karamelleja hänelle. Hän ei halua todellista vastuuta toisesta ihmisestä, eikä todellista suhdetta. He ovat hänelle kuin vuokrattu auto tai lomamatka. Sieltä kuitenkin haluaa palata kotiin. 

Hän keksii kaikenlaisia tekosyitä. Tiedätkö- Sinulle ,itselleen ja toiselle naiselle. 

Olemme eläneet tässä pattitilanteessa jo parisen vuotta. Siitä on keskusteltu mutta kun suosittelen hänelle eroa. Hän perääntyy ja sanoo että olemme toisiamme varten koko elämän. 

Hmm.. Kuulostaa siltä että sinun tommisi elää kaksoiselämää, Hänelle on aina syitä ja syitä. Ehkä sinun on aika avata silmäsi ja etsiä vierellesi joku joka oikeasti haluaa sinut. Sinähän annat kaiken tommille muttet itsellesi. 

Sitähän tommikin haluaa. Hän ei rakasta sinua, koska ei ole vierelläsi. Unohda se. 

Hän rakastaisi sinua jos ei pyytäisi sinua odottamaan "sopivaa hetkeä". 

Kuten ei rakasta Sallaakaan. Näin se vain on.

RAkkaus on todella yksinkertaista, mutta ilman kunnioitusta ei ole rakkautta. On vain surullisia pelejä, eivätkä ihmiset halua nähdä todellista itseään. 

Vierailija
Vierailija

Tulipa paha olo kun luin blogiasi. Minulla on Tommi miehenä. Tarkoitan tommin stereotyyppi. Olemme usein olleet eroamassa. Vieraiden naisten vuoksi, kun hän saa viestejä tai jää muutoin kiinni. Meillä on yhteinen lapsi ja hän arvostaa minua lapsen äitinä. 

Hän tarvitsee kai seikkailunsa. Vaikkei sitä myönnä. Se satuttaa minua ja lastamme. Se on vienyt suhteeltamme pohjan ja välistä toivoisin että hän menisikin naistensa mukaan. Hän vain ei lähde. Koska he ovat kuin karamelleja hänelle. Hän ei halua todellista vastuuta toisesta ihmisestä, eikä todellista suhdetta. He ovat hänelle kuin vuokrattu auto tai lomamatka. Sieltä kuitenkin haluaa palata kotiin. 

Hän keksii kaikenlaisia tekosyitä. Tiedätkö- Sinulle ,itselleen ja toiselle naiselle. 

Olemme eläneet tässä pattitilanteessa jo parisen vuotta. Siitä on keskusteltu mutta kun suosittelen hänelle eroa. Hän perääntyy ja sanoo että olemme toisiamme varten koko elämän. 

Hmm.. Kuulostaa siltä että sinun tommisi elää kaksoiselämää, Hänelle on aina syitä ja syitä. Ehkä sinun on aika avata silmäsi ja etsiä vierellesi joku joka oikeasti haluaa sinut. Sinähän annat kaiken tommille muttet itsellesi. 

Sitähän tommikin haluaa. Hän ei rakasta sinua, koska ei ole vierelläsi. Unohda se. 

Hän rakastaisi sinua jos ei pyytäisi sinua odottamaan "sopivaa hetkeä". 

Kuten ei rakasta Sallaakaan. Näin se vain on.

RAkkaus on todella yksinkertaista, mutta ilman kunnioitusta ei ole rakkautta. On vain surullisia pelejä, eivätkä ihmiset halua nähdä todellista itseään. 

Kommenttisi sai minut pysähtymään ja miettimään asioita. Se myös teki minut surulliseksi, ja sisimmässäni tiedän, että se oli täysin totta. Tiedän, että minun pitäisi jättää Tommi, mutten kuitenkaan ikinä jätä. Järki sanoo, että jätä ja sydän puhuu ihan päinvastaista.

Ikävä tilanne sinulla myös, teillä tilanne on vielä hankalampi kun mukana on viaton lapsi. Teilläkin ero olisi kai oikea ratkaisu, mutta tiedäthän, on niitä hyviäkin hetkiä, joiden takia sitä vain jaksaa jatkaa. Hyviä hetkiä meiltäkin löytyy ja niiden voimalla mennään eteenpäin.

Kohdassa, jossa kerroit tekosyistä, tuntui minusta todella pahalta. Tekosyitä tämä on täynnä koko suhde, kyllä minä sen tiedän, en vain halua myöntää sitä itselleni..

Kai tämä meidän suhde on juuri tuollainen mainitsemasi surullinen peli. En vain halua luopua..

Kiitos kommentistasi, se avasi silmiäni taas hiukan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat